Augančiam verslui tenka spręsti ne vieną iššūkį – nuo ribotų išteklių iki būtinybės greitai diegti sprendimus ir reaguoti į besikeičiančius klientų lūkesčius. Efektyvios verslo partnerystės leidžia įmonėms ne tik taupyti laiką ir sąnaudas, bet ir užtikrinti spartų augimą.
„Šiuolaikinės finansų institucijos seniai peržengė paslaugų tiekėjo ribas – šiandien jos veikia kaip verslo partneriai, padedantys optimizuoti procesus, integruoti sprendimus ir padidinti veiklos efektyvumą. Kryptingas bendradarbiavimas su verslo klientais stiprina konkurencinį pranašumą dinamiškoje rinkoje“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo direktorius.
Pernai Lietuvos gyventojų išlaidos interneto pirkiniams augo beveik dvigubai sparčiau nei kaimyninėse Baltijos šalyse – 14 proc., o bendra „Swedbank“ užfiksuota atsiskaitymų apimtis pasiekė apie 3,1 mlrd. Eur.
„Swedbank“ tyrimo duomenimis, internetu Lietuvoje apsiperka net 90 proc. pirkėjų. Tačiau daugiau nei pusė jų, pradėję pirkimo procesą elektroninėje parduotuvėje, jo nebaigia. Tokia situacija, kai klientai pasitraukia krepšelio formavimo ar atsiskaitymo etape, vidutiniškai lemia iki 70 proc. galimų pardavimų praradimų.
Pasak D. Trumpicko, klientai gali palikti savo e. krepšelį dėl įvairių priežasčių, taip pat ir dėl to, kad atsiskaitymas reikalauja per daug veiksmų ir klientas jų neatlieka. „E. prekyboje turime taupyti kiekvieną pirkėjo paspaudimą“, – pastebi ekspertas.
Įprotis pirkti telefonu ar planšete bei galimybė atsiskaityti e. pinigine formuoja aukštesnius pirkėjų lūkesčius patogiai apsipirkimo patirčiai. Net 64 proc. šalies gyventojų nurodo, kad atsiskaitant internetu jiems svarbiausia – paprastumas ir greitis.
Vienos žinomiausių e. komercijos platformų „Verskis.lt“ Lietuvoje vadovas Vitalijus Dubietis pastebi, kad e. prekybos sėkmė seniai nebepriklauso vien nuo gero produkto ir jo dizaino.
„Kiekvienas nebaigtas mokėjimo procesas didina riziką verslui prarasti klientą. Dėl to ieškoma sprendimų, kurie būtų patikimi, lengvai diegiami ir atitiktų teisės reikalavimus“, – sako V. Dubietis.
Būtent „Verskis.lt“ platformoje iš anksto integruotas įmokų surinkimo modulis suteikia e. parduotuvėms galimybę priimti atsiskaitymus mokėjimo kortelėmis, skaitmeninėmis piniginėmis ar per klientų banko sąskaitas. Dėl šios integracijos verslui nebereikia papildomai ieškoti mokėjimų paslaugų tiekėjų ar rūpintis sudėtingais derinimais.
„Partnerystė su banku klientams leidžia jaustis saugiai, žinant, kad tiek e. parduotuvės, tiek atsiskaitymų sprendimai yra patikimi ir veikia kaip viena sistema“, – sako jis.
Renkantis verslo partnerius, ne mažiau svarbios ir finansinės paskatos. Pavyzdžiui, „Swedbank“ siūlo nemokamą MIP (mokėjimų inicijavimo) paslaugą 3 mėnesiams, kuri partnerių klientams leidžia be rizikos išbandyti atsiskaitymo sprendimą ir praktiškai įvertinti jo naudą. Toks pasiūlymas padidina pridėtinę vertę verslo partnerių klientams, nes jie gauna realią naudą – greitą, integruotą sprendimą be papildomų sąnaudų.
Ruslanas Prokofjevas, Lietuvos pašto Verslo ir technologijų plėtros padalinio vadovas, pastebi, kad partnerystė su „Swedbank“ suteikia galimybę pasiekti plačią banko verslo klientų auditoriją, kuriai galima pasiūlyti bendrovės sukurtus sprendimus.
„Verslo klientai gali pasinaudoti iki 50 proc. nuolaida siuntimui per „LP Express“ paštomatus ir kurjerius visoje Lietuvoje, tapti mūsų verslo klientais ir naudotis specializuotais siuntimo sprendimais. Taip pat suteikiame prieigą prie elektroninės augimo platformos, kurioje galima rasti ekspertų paskaitas, patarimus ir įrankius, padedančius verslui augti greičiau ir tvariau. Be to, kiekvienam klientui siūlome individualius sprendimus, pritaikytus jo verslo poreikiams“, – sako jis.
R. Prokofjevo teigimu, nors partnerystė – dar gana nauja, jaučiamas klientų susidomėjimas ir aktyvumas: „Matome, kad tokio pobūdžio pasiūlymai kuria pasitikėjimą ir didina paslaugos patrauklumą. Abi pusės mato apčiuopiamą naudą – tiek verslo augimo, tiek klientų pasitenkinimo požiūriu. Norime, jog mūsų klientai ne tik pasinaudotų pasiūlymais, bet ir liktų lojalūs, matytų realią naudą ir grįžtų su teigiama patirtimi.“
Anot „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo direktoriaus, tokie pavyzdžiai kaip „Verskis.lt“ ar „LP Express“ gerai atspindi banko bendradarbiavimo su verslu principus. Be to, bankas aktyviai įtraukia partnerius į savo komunikacijos kanalus, kviečia dalyvauti edukaciniuose renginiuose bei bendruose turinio projektuose – taip stiprinamas jų matomumas ir patikimumas.
„Verslo partnerių pritraukimas priklauso nuo tuo metu klientams aktualių ir iššūkius keliančių sričių. Jei dėmesio centre – e. komercija, koncentruojamės į šios srities projektus. Norint tapti mūsų partneriu nebūtina būti gerai žinomu rinkos lyderiu, nors tai neabejotinas pranašumas. Startuoliai mus traukia inovatyviomis paslaugomis, kuriomis galime praplėsti savo teikiamų paslaugų krepšelį. Nepriklausomai nuo dydžio, vienas kriterijus yra būtinas visiems potencialiems banko partneriams – tai patikimumas ir nepriekaištinga reputacija“, – pabrėžia ekspertas.