Didesnioji internetu apsiperkančių šalies gyventojų dalis per ateinančius dvejus metus planuoja padidinti tam skiriamų lėšų sumą, parodė „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Kone kas ketvirtas apklaustas gyventojas (22 proc.) ateityje pirkiniams internetu ketina išleisti 50 proc. ir daugiau pinigų. Dar 37 proc. nurodė, kad jų išlaidos e. prekybai padidės maždaug trečdaliu.
„Šiuo metu vienas internetu apsiperkantis šalies gyventojas per mėnesį pirkiniams vidutiniškai išleidžia apie 70 eurų. Kaip rodo apklausa, gyventojai pasitiki prekyba internetu ir mato jos privalumus, nes artimiausioje ateityje planuoja pastebimai padidinti savo išlaidas. Tai turėtų paskatinti tolesnį spartų interneto prekybos augimą, o prekybininkams šiai sričiai reiktų skirti vis daugiau dėmesio, užtikrinant kuo sklandesnį ir paprastesnį apsipirkimo internetu procesą“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.
Pasak D. Trumpicko, gyventojų nuomonės tyrimas patvirtina tendenciją, jog didžiausias prekybos internetu augimo potencialas yra jaunų didmiesčių gyventojų grupėje. Remiantis tyrimo duomenimis, išlaidas apsipirkimui internete per artimiausius dvejus metus labiausiai nusiteikę padidinti 18-35 m. amžiaus respondentai – beveik 70 proc. šios grupės atstovų nurodė ketinantys interneto pirkiniams išleisti daugiau. Apsipirkimo internetu išlaidas dažniau ketina padidinti ir didžiųjų šalies miestų gyventojai.
Tiesa, 38 proc. internetu apsiperkančių apklausos dalyvių, nurodė, kad jų išlaidos nesikeis, o keli procentai teigė, kad jų išlaidos interneto pirkiniams per artimiausius dvejus metus turėtų sumažėti. Nuomonės, kad išlaidos interneto pirkiniams išliks stabilios dažniau laikosi 46-55 m. amžiaus ir aukščiausių pajamų grupės respondentai.
„Kaip parodė apklausa, lietuviai didžiausią dėmesį skiria prekių kainai ir jų logistikai. Apsipirkti internetu dažniau didžiąją dalį žmonių (76 proc.) paskatintų mažesnės negu kitose prekybos vietose kainos. Tuo metu antras pagal populiarumą veiksnys, kurį įvardijo virš 70 proc. apklausos dalyvių – tai nemokamas prekių pristatymas“, − tyrimo detales komentuoja „Swedbank“ ekspertas.
Galimybė nemokamai grąžinti netinkančias prekes dažniau internetu paskatintų pirkti daugiau nei 40 proc. apklausos dalyvių. O prekių pristatymo tą pačią dieną apklausos dalyviai kol kas nesureikšmina – tik 28 proc. jų tokia galimybė paskatintų internetu pirkti dažniau.
Reprezentatyvią šalies gyventojų apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, kuri 2018 m. kovo mėn. internetu apklausė 1 007 respondentus nuo 18 iki 75 m. amžiaus.