Jei seniau elektromobiliai buvo tik saujelės entuziastų pomėgis, dabar jie – įprastos, kasdienės transporto priemonės. Kaip ir su vidaus degimo varikliais esančių, elektrinių automobilių pasiūla – nemaža, o ir jų savybės – skirtingos, taip pat ir kainos. Kartu su kolegomis nusprendėme patys išmėginti keletą naujų elektromobilių, kad padėtume kitiems apsispręsti, ar ir kokią elektrinę transporto priemonę verta įsigyti.
Esu Donatas Šumyla, „Swedbank“ Startuolių partnerystės vadovas. Dirbu su startuoliais, tad su jais susijusios technologijos man nesvetimos ir asmeniškai įdomios. Kartu su žmona, mažu vaiku ir šunimi gyvename name šalia Vilniaus, apie 16 km nuo sostinės centro. Ant namo stogo – nuosava saulės elektrinė. Tačiau elektromobiliams skirtos įkrovimo stotelės neturiu ir naudojuosi įprasta buitine rozete. Ja įkraunu nedidelį nuosavą elektromobilį – jo 16 kWh talpos baterijos visiškai pakanka dienos kelionių poreikiams.
Vis dėlto, šeimai didėjant – jau dabar turime ir mažą vaiką, ir šunį, kyla noras įsigyti didesnę transporto priemonę. Natūraliai norėjosi išbandyti talpų elektromobilį, koks ir yra mano mėgintas „Škoda Enyaq“.
Mano bandytas elektromobilis – ryškiai raudonas, 2022 m. vidurio gamybos „Škoda Enyaq iV“ krosoveris, „Sportline“ komplektacijos, su visų varomųjų ratų pavara. 82 kWh talpos baterija suteikia energijos 204 AG galios elektros varikliui. Naujo tokio elektromobilio kaina: apie 64 tūkst. eurų.
Pirmasis įspūdis, aplankęs vos įsėdus ir pradėjus važiuoti su šia „Škoda“, tai yra tas elektromobilis, kuris patenkintų mano poreikius: didelė bagažinė, daug vietos viduje. Atsižvelgiant į asmeninį gyvenimo būdą, man reikia talpaus automobilio, todėl pirmenybę teikiu bagažinės dydžiui ir kitiems praktiškiems aspektams. Šeimoje yra mažas vaikas, taip pat šuo, mėgstu važinėti į gamtą. Todėl man svarbu, ką galiu nuveikti su transporto priemone ir ką galiu į ją sudėti.
Mano pirmoji diena su bandytu elektromobiliu prasidėjo penktadienį, atsiėmus jį šalia darbo vietos. Dieną praleidau aktyviai: važinėjau po Vilnių su reikalais, grįžau namo, tada atgal į miesto centrą, ir vėl grįžau namo. Iš viso, tikėtina, įveikiau apie 100 km. Dieną pradėjau su 41 proc. baterijos likučiu, arba 151 km resursu, o užbaigiau su 13 proc., arba 41 km, likučiu.
Be jau mano paminėtų dydžio, talpumo ir visų ratų varančiosios pavaros, elektromobilis sužavėjo automatiniu atsirakinimu vos priėjus ir kitomis technologinėmis inovacijomis. Vis dėlto, pirmą kartą įsėdus sunkiai sekėsi susigaudyti, ką kokie mygtukai reiškia ir kokiomis funkcijomis galiu naudotis. Be to, pagrindiniame ekrane nerodo ridos – ją suradau papildomame ekrane, ir tai tik po skambučio draugui.
Jei pirmoji bandymų diena, kaip ir reikėjo tikėtis, suteikė šiokių tokių iššūkių, nesitikėjau, kad antroji jų „padovanos“ dar daugiau. Tačiau kiekvienas iššūkis – tai išmokta pamoka, ir ją išmokti teko savo kailiu. Patarsiu jums, kad prieš kažkur išvažiuojant su savo naujuoju elektromobiliu, pasitikrinkite, ar pasiėmėte įkrovimo laidus. Gali reikėti ir specialaus RFID rakto, be kurio įkrovimas viešose stotelėse – neįmanomas.
Todėl antrosios dienos – šeštadienio – rytą teko pradėti ieškant artimiausios įkrovimo stotelės. Diena nusimatė kupina kelionių, iš viso įveikiau apie 100 km, o maršrutas – ilgas ir intensyvus: namai–Vilniaus centras–Šiaurės miestelis–namai–sporto salė Metalo g.–Fabijoniškės–namai. Tik po trečio bandymo (ir grįžimo namo pasiimti RFID raktą) pavyko pradėti įkrovimą, nors tam sugaišau nemažai laiko.
Kol kroviau elektromobilį, o tai truko apie 16 min., trumpam užsukau į parduotuvę. Vėlesnis krovimas truko apie 22 min., kurias praleidau kitoje parduotuvėje. Toks nepatogumas pasijautė ir finansiškai: nepasikrovus elektromobilio namie, įkrovimui mokamose įkrovimo stotelėse išleidau per 12 eurų.
Sekmadienis – trečioji bandymų diena – buvo ne ką mažiau intensyvi: iš viso įveikta 94 km. Iš namų – į Antakalnio mikrorajoną, o tada – į Nacionalinį operos ir baleto teatrą. Tada grįžimas namo, ir vėl – į trasą: Fabijoniškės – Metalo g. – Fabijoniškės – namai. Ryte, po krovimo naktį, turėjau 39 proc. baterijos likutį, o dieną užbaigiau su 14 proc. likučiu.
Tos dienos rytą pradėjau su 31 proc. baterijos likučiu – per naktinį krovimą įkroviau papildomus 17 proc. Dienos maršrutas – intensyvus: nuo namų iki darželio, tada į darbą, kitų reikalų sutvarkyti, ir taip per dieną nuvažiavau 73 km. Beje, dienos metu elektromobilį kroviau prie darbovietės esančioje nemokamoje įkrovimo stotelėje – labai naudingas, šiuolaikiškas darbo privalumas.
Jei ankstesnes dienas įveikdavau kone po 100 km, tai likusias tris dienas važinėjau pagal savo įprastą dienotvarkę, įveikdamas apie 50 km per dieną. Tačiau šios trumpesnės dienos padovanojo atradimą, kad nuvažiuojant po maždaug tokį atstumą per dieną, lėto krovimo – per buitinę rozetę – pilnai užtenka įkrauti bateriją, kad elektromobilio įveikiamas atstumas padidėtų. Per dieną nuvažiuojant po 100 km, lėto krovimo per naktį baterijai įkrauti užtenka tiek, kiek buvo nuvažiuota dieną prieš tai. Man to – visiškai pakanka, o kur dar jokių išlaidų kurui, mokamam stovėjimui mieste ir pan.
Jei ir jūs svarstote įsigyti aplinkai draugišką transporto priemonę, „Swedbank“ taiko itin palankias žaliojo automobilių lizingo sąlygas. Elektromobilių CO2 emisija – lygi nuliui, todėl lizingo palūkanų norma siektų vos nuo 1,49 proc. su 6 mėn. EURIBOR bazine palūkanų norma. Be to, savanoriškajam Kasko draudimui, apsidraudus „Swedbank“, būtų taikoma 10 proc. nuolaida pirmiems sutarties metams.
• Dideli elektromobiliai – ir ekologiški, ir praktiški
• Norint įkrauti elektromobilį namie, nėra būtina įkrovimo stotelė
• Jei nėra galimybių krautis namie, įsitikinkite, kad į kelionę pasiėmėte įkrovimo laidus
• Šaltus rytus palengvina programuojamas salono šildymas
Markė, modelis: | Škoda Enyaq iV |
Gamybos metai: | 2022 |
Komplektacija: | Sportline |
Ratų pavara: | Visi varantieji |
Baterijos talpa: | 82 kWh |
Variklio galia: | 204 AG |
Naujo elektromobilio orientacinė kaina: | 64 520 Eur |