„Swedbank“: interneto prekyba Lietuvoje ir toliau auga sparčiausiai Baltijos šalyse

2025-01-30

Prekyba internetu Lietuvoje 2024 m. toliau augo sparčiausiai Baltijos šalyse, rodo „Swedbank“ duomenys. Lietuvos gyventojų išlaidos interneto pirkiniams, palyginti su 2023 m., augo kone dvigubai spartesniu tempu nei kaimyninėse šalyse – 14 proc., o bendra banko užfiksuota atsiskaitymų apimtis už interneto pirkinius sudarė apie 3,1 mlrd. eurų.

„Lietuvos internetinės prekybos augimo tempas, palyginus su Latvija ir Estija, šiemet ir vėl buvo sparčiausias. Tiek šventiniu laikotarpiu, tiek per visus 2024 m. Lietuva toliau išsiskiria interneto prekybos augimo sparta, šią tendenciją stebime pastaruosius trejus metus. Tai susiję ir su interneto prekybos plėtra, ir su spartesniu tempu nei kitose šalyse augančia gyventojų perkamąja galia ir jų galimybėmis vartoti“, – pažymi „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.

Tiek Latvijos, tiek Estijos gyventojų išlaidos interneto pirkiniams per praėjusius metus augo panašiai – apie 8 proc. ir sudarė atitinkamai 1,3 mlrd. ir 2,1 mlrd. eurų.

Gruodžio prekybos efektas silpnėja

Nors lapkritį gyventojus atverti pinigines vilioja „Juodojo penktadienio“ išpardavimai, gruodžio mėnuo tiek Lietuvoje, tiek kitose Baltijos šalyse išlieka tuo laiku metuose, kai išlaidos pirkiniams ir vidutinio pirkinių krepšelio dydis yra didžiausi.

Remiantis banko skaičiavimais, gruodį gyventojai interneto pirkiniams išleidžia apie 11 proc. daugiau nei vidutiniškai kitais mėnesiais, nors šis skirtumas mažėja pastaruosius kelerius metus.

„Prieš pandemiją gruodžio mėnuo pakankamai ryškiai išsiskirdavo iš kitų mėnesių – per jį apsipirkimų skaičius ir išleidžiama suma išaugdavo ir iki 30 proc. Interneto prekyboje lūžis įvyko pandeminiu laikotarpiu, per kurį susiformavę gyventojų įpročiai apsipirkti internetu išliko ir lėmė tolygesnę interneto prekybą ištisus metus“, – sako D. Trumpickas.

Išaugusi vidutinė krepšelio vertė

„Vieno apsipirkimo metu pernai Lietuvos gyventojai vidutiniškai išleido beveik 59 eurus, o per pastaruosius metus vidutinis apsipirkimo krepšelis išaugo 9 proc. Taip pat maždaug 8 proc. padidėjo transakcijų skaičius. Tai rodo, kad interneto prekybos augimą Lietuvoje lemia ir didėjanti vieno apsipirkimo suma, ir toliau dažnėjantis jų skaičius“, – pastebi „Swedbank“ atstovas.

Tuo metu Latvijos gyventojai vienam apsipirkimui internete pernai vidutiniškai skyrė 39 eurus arba maždaug 4 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Bendras apsipirkimų skaičius šioje šalyje per praėjusius metus padidėjo apie 5 proc.

Estijoje vidutinis apsipirkimo internetu krepšelis praėjusiais metais sudarė beveik 85 eurus ir per metus padidėjo 4 proc. Bendras apsipirkimų internetu skaičius šioje šalyje taip pat išaugo 4 proc.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.