„Apleisti“ krepšeliai – ne vartotojo klaida, o ženklas e. komercijos verslui patobulinti vieną reikšmingą sritį

2025-08-28

Nepaisant e. komercijos brandos ir įdirbio skaitmeninės patirties srityje, viena universaliausių verslo problemų išlieka nepakitusi, tai – „apleisti“ krepšeliai. Skaičiuojama, kad maždaug 7 iš 10 e. parduotuvėse pradėtų pirkimo procesų lieka neužbaigti. Viena dažniausių priežasčių nepirkti internetu – patogaus mokėjimo būdo trūkumas. Todėl „Swedbank“ su „Mastercard“ pristato naują atsiskaitymų kortelėmis internetu sprendimą „Click to Pay“, padėsiantį pirkėjams greitai ir saugiai atsiskaityti e. parduotuvėse.

„Nepriklausomo vartotojų patirties ir e. komercijos tyrimų instituto „Baymard“ 2024 m. duomenimis, 70 proc. internetinėse parduotuvėse pradėtų pirkimo procesų nutrūksta. Didelė dalis pirkėjų apsisprendžia nebaigti pirkimo dėl per ilgo proceso, būtinybės registruotis, netikėtų papildomų išlaidų arba nepatogaus atsiskaitymo būdo. Tyrimo duomenys nurodo, kad 17 proc. respondentų pirkėjų krepšelį palieka vien dėl to, kad neranda sau tinkamo mokėjimo būdo“, – sako Lina Tamutė, „Swedbank“ lėšų valdymo projektų grupės vadovė.

Ji pažymi, kad tais pačiais metais „Swedbank“ užsakymu Lietuvoje atliktos reprezentatyvios gyventojų apklausos duomenys indikuoja panašią situaciją. Paklausti, kodėl neperka internetu, 17 proc. gyventojų nurodė dažniausiai negalintys už prekes internete atsiskaityti jiems tinkančiu būdu.
„Jau šiandieną mūsų paslaugomis besinaudojantys bei elektronine prekyba užsiimantys verslai į savo internetines parduotuves gali integruoti daugybę skirtingų atsiskaitymo būdų. Tačiau siekdami didinti jų bei jų klientų galimybes ir gerinti internetinės prekybos patirtis, drauge su „Mastercard“ siūlome naują atsiskaitymo kortelėmis internetu sprendimo funkcionalumą „Click to Pay“. Platesnės atsiskaitymo galimybės užtikrins, kad e. parduotuvių pirkėjai rastų sau tinkamą mokėjimo būdą“, – sako L. Tamutė.

Užtikrina saugų ir greitą atsiskaitymą

„Mastercard“ sukurtas „Click to Pay“ sprendimas leidžia pirkėjams sklandžiai ir saugiai atsiskaityti internetu, pakartotinai neįvedant kortelės duomenų. Šiuo atsiskaitymo būdu gali naudotis tiek „Mastercard“, tiek „Visa“ mokėjimo kortelių savininkai. Jis taip pat veikia nepriklausomai nuo įrenginio, iš kurio pasiekiama e. parduotuvė.

Pasak L. Tamutės, tokiu būdu internetu apsiperkantys klientai gali apsipirkti dar greičiau ir patogiau, o tai leidžia tikėtis „apleisto“ krepšelio rodiklių mažėjimo ir augančių e. prekybos rezultatų.

„Greitėjančioje kasdienybėje, kurioje inovatyvūs technologiniai sprendimai sudaro galimybes norimą rezultatą pasiekti greitai ir efektyviai, auga ir klientų lūkesčiai e. prekybai bei patogiam atsiskaitymui. Dėl tų pačių priežasčių tikimasi ir vis didesnio atsiskaitymų saugumo. Naudodamas tokenizaciją ir jautrią banko kortelės informaciją paversdamas unikaliu kodu bei eliminuodamas būtinybę kas kartą suvedinėti kortelės duomenis, „Click to Pay“ sprendimas užtikrina abu“, – komentuoja e. komercijos ekspertė.

Pasak jos, įsidiegti „Click to Pay“ sprendimą savo e. parduotuvėje yra nesudėtinga, ypač jei joje naudojamos populiarios atsiskaitymų techninės integracijos.
„Pagrindinis verslo tikslas – ne tik sugeneruoti srautą, bet šį srautą ir efektyviai konvertuoti. Investicijos į atsiskaitymo patirtį – viena iš efektyviausių priemonių padidinti konversijos koeficientą, nedidinant reklamos biudžetų ar asortimento“, – sako L. Tamutė.

Kaip įdiegti „Click to Pay“ savo e. parduotuvėje?

  1. Pirmiausia, patikrinkite, ar jūsų mokėjimų tiekėjas palaiko „Click to Pay“. Jeigu dirbate su partneriais, tokiais kaip „EveryPay“, sprendimas jau yra techniškai prieinamas ir lengvai aktyvuojamas.
  2. Pasirinkite tinkamiausią integracijos tipą:
    •    Jei naudojate standartinį mokėjimo puslapį (angl. hosted), pavyzdžiui, Mozello, „Click to Pay“ mygtukas atsiras automatiškai;
    •    Jei naudojate įskiepius (pvz., „WooCommerce“, „Magento“, „Shopify“), „Click to Pay“ funkciją galima įjungti nustatymuose;
    •    Naudojant individualias integracijas, bus reikalingas rankinis sprendimo įdiegimas. Išsamios instrukcijos pateiktos „EveryPay“ pagalbos puslapyje.
  3. Aktyvuokite funkciją ir patikrinkite mokėjimo eigą.

Kai integracija bus baigta, įsitikinkite, kad:

  • „Click to Pay“ mygtukas matomas atsiskaitymo metu;
  • Sistema teisingai atpažįsta sugrįžtančius klientus;
  • Mokėjimai atliekami sklandžiai, be trikdžių.

Daugiau apie „Click to Pay“ skaitykite spausdami čia

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.