Ar įmanoma vieno žmogaus verslą išauginti iki pelningos įmonės?

Kiekvienas verslininkas suinteresuotas auginti savo verslą. Bet ar įmanoma vieno žmogaus verslą išauginti iki pelningos įmonės? Patyrę verslo specialistai vieningai sutaria – taip. „Swedbank“ projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ interneto seminaro metu savo įžvalgas pateikė „Vilkyškių pieninės“ vadovas Gintaras Bertašius ir ISM vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytojas Benas Adomavičius.

Dalyvaudamas interneto seminare G. Bertašius pasidalijo asmenine patirtimi, kaip pradėjęs „nuo vieno kibiro pieno“ šiandien vadovauja vienai didžiausių šalies pieno perdirbimo įmonių. Tuo tarpu B. Adomavičius pateikė vertingų patarimų, kaip kurti verslo strategiją.

 

Būtina ieškoti išskirtinumo

Pasak G. Bertašiaus, plėtojant smulkųjį verslą svarbu laikytis kelių principų. „Kiekviename versle turi būti didelis ryžtas. Be galo svarbu numatyti, kaip jūsų verslas atrodys po kelerių metų.

Draugai man sako, kad gal jau pakaks plėstis. Tačiau svarbu suvokti, kad konkuruojame ne tik su Lietuvos pieno perdirbėjais, bet ir su aplinkinių šalių, taip pat visu pasauliu. Jei Naujojoje Zelandijoje – sausra, mums kaip ir geriau, jei Argentinoje liūtys – irgi. Svarbu stengtis augti, didėti, plėsti „krepšelį“. Kiekvienu klausimu reikia stengtis būti geresniu už konkurentą, be to, kitokiu – kitaip mąstyti, elgtis. Tada į tave atkreipia dėmesį. Tai ypač svarbu kalbant apie marketingą, produktų dizainą“, – sako patyręs verslininkas.

Interneto seminaro metu G. Bertašiaus dalijosi asmenine patirtimi: „Aktyvų marketingą mes pradėjome prieš kelerius metus. Mes kuriame kitokią reklamą, kitokį dizainą. Mūsų „juodasis katinas“ išsiskiria prekių lentynoje. Suvokiame, kad jei ant etikečių rodysime karvytę ar dieduką, nieko nenustebinsime. Tam, kad vartotojas pasirinktų kažkokį produktą, jam reikia sukelti emociją. Be abejonės, tas produktas besąlygiškai turi būti aukščiausios kokybės. Taip pat reikia vartotoją skatinti pasitelkiant įvairius marketinginius triukus. Mes atėjome į perpildytą rinką, bet šiandien niekas nepasakys, kad prekių lentynoje mūsų nesimato.“

Strategijos svarba

Kad svarbu išsiskirti, patvirtino ir B. Adomavičius, tačiau jo nuomone, reikia tiksliai nuspręsti, koks išskirtinumas naudingas: „Jei bandome išrasti kažką naujo, tai iš tiesų bandome pagerinti tai, kas jau buvo sukurta. Mažai tikėtina, kad galėsime pagerinti viską. Bet tikėtina, kad rasime vieną ar kitą vietą, kurią pagerinti tikrai galime. Taigi pasirinkimas, ką daryti taip pat, o ką – kitaip, yra esminė strategijos dalis.“

Pasak eksperto, kuriant strategiją svarbūs keli aspektai. Pirmiausia, nuspręsti, ką darysite kitaip. Antra, pasirinkti, ko nedarysite. Trečia, veiklas tarpusavyje reikia suderinti taip, kad jos remtų viena kitą. „Didžioji dalis tų įmonių, kurias šiandien vadiname gigantėmis, kažkada buvo mažos. Jos užaugo. Kažką darė gerai, kažkas iš dalies pasisekė, bet vien sėkme jų pasiekimų paaiškinti negalima“, – įsitikinęs B. Adomavičius.

Verslo sėkmę lemia keli faktoriai

Interneto seminaro metu B. Adomavičius apžvelgė OVC ir „Verslo žinių“ pristatyto Strateginio valdymo praktikų tyrimo, kuriame savo atsakymus į klausimus pateikė 76 Lietuvos bendrovių vadovai, rezultatus.

Apklausa parodė, kad 87 proc. respondentų mano, jog verslo sėkmę lemia motyvuoti ir kompetentingi darbuotojai, 70 proc. – kad aiški strategija, 39 proc. – veiksminga lyderystė ir efektyvūs procesai, po 21 proc. – pakankami ištekliai ir palanki rinkos situacija.

B. Adomavičius pabrėžė, kad bėgant metams savo verslo strategijas bendrovės išauga, todėl jas reikia keisti. „Nepamirškite: jūs visada konkuruojate su aibe kitų smulkių įmonių. Taigi bet kokia galimybė pasiekti šiek tiek daugiau nei šalia esantys kaimynai, jau gali lemti verslo sėkmę.“

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.