Auksinis verslininko patarimas svarstantiems pradėti verslą – „Tiesiog pradėkite!“

  • Pradžia: Prieš 6 metus, krizės laikotarpiu, hobis virto verslu.
  • Dabar: Suburtas ištikimų klientų ratas.
  • Veiklos sritis: Sporto klubas.
  • Sėkmės paslaptis: Gebėjimas įžvelgti galimybes ten, kur niekas jų nemato, „juodas“ darbas, maksimalus įsitraukimas ir drąsa pradėti.
  • Ateities planai: Laimėtą prizą žada panaudoti klubo įrangai atnaujinti.

Sakysite, tai – neįmanoma? Igno Ramanausko, sporto klubo „The Royal Athletic Club“ vadovo, istorija įrodo priešingai. Gebėjimas įžvelgti galimybes ten, kur niekas jų nemato, ir „juodas“ darbas – tai svarbiausios sėkmės smulkiajame versle dedamosios, mano mūsų pašnekovas. Vadovauti sporto klubui Vilniuje jis ėmėsi 2009-aisiais, krizės metais, ir vos per šešerius metus subūrė ištikimų klientų būrį bei sukūrė tokį klubą, kuriame sportuojantys sakosi besijaučiantys kaip namie.

„Veiklą pradėjome tuo metu, kai konkurencija nebuvo labai didelė. Aplink tebuvo sporto salės tipo klubai, kur žmogus rasdavo vien treniruoklius. O mes jiems pasiūlėme ir kokybę, ir normalią kainą. Ir toks požiūris pasiteisino. Nesame didžiulis sandėlio tipo klubas ir tai žmonėms patinka. Čia klientai ir darbuotojai vieni kitus vadina vardais“, – sako netoli Vingio parko, M. K. Čiurlionio gatvėje įsikūrusio sporto klubo vadovas.


Po studijų universitete

Vadovauti sporto klubui Ignas pradėjo vos baigęs finansų magistro studijas Vilniaus universitete, tačiau didelių dvejonių dėl naujos veiklos tuomet 25-erių jaunuoliui nekilo: „Taip, reikėjo drąsos imtis naujos veiklos, tačiau man ji nebuvo visiškai nežinoma. Verslo kūrimo procesas mane domino jau kuris laikas – daug domėjausi savarankiškai, perskaičiau nemažai knygų“.

Drąsos jaunajam verslininkui pridėjo ir tai, kad sportas buvo jo pomėgis. „Galima sakyti, savo hobį paverčiau verslu. Aš labai daug sportuodavau – po 2-4 valandas per dieną. Buvau iš tų aktyvių žmonių, kuris sportuoja ryte ir vakare. Nuo šio pomėgio viskas ir prasidėjo – norėjau ir kitus paskatinti sportuoti bei rūpintis gera savijauta. Verslo pradžia buvo sunki, bet taupydami ir sunkiai dirbdami po truputį plėtėme klientų ratą. Tai buvo ilgas procesas, nes pagrindinė mūsų reklama buvo iš lūpų į lūpas. Stengėmės labai gerai aptarnauti klientą, kad pas mus pasportavęs galėtų kitiems papasakoti, kaip pas mus gerai. O dabar jau galime džiaugtis nemažu nuolatinių klientų būriu“, – tęsia pasakojimą Ignas.


Nuolat atsinaujina

Nors tapęs sporto klubo vadovu Ignas sportuoja mažiau, į klubą jis užsuka kasdien. Tačiau, skirtingai nei verslo pradžioje, nebesiplėšo tarp vadybininko, klubo administratoriaus ir trenerio pareigų. „Anksčiau buvau viskuo, kuo reikėjo. Dabar mano darbas yra labiau užtikrinti, kad visi darbuotojai žinotų savo darbą ir netrukdyti jiems dirbti. Taip pat – žiūrėti ir vertinti, ką galime daryti geriau. Mes nuolat ką nors atnaujiname: įrangą, baldus, patalpas remontuojame. Klientai mato, kad dėl jų stengiamės, ir tai įvertina“, – mano pašnekovas.


Tikslas – tapti išmaniuoju klubu

„The Royal Athletic Club“ nuolatiniai klientai – jauni ir aktyvūs žmonės, vertinantys kokybę. „Mūsų klube sportuoja ne tie, kuriems rūpi tik greitai prisipumpuoti raumenis, bet tie, kurie nori prasimankštinti ir prasiblaškyti po įtemptos darbo dienos. Mūsų klubo klientus vadinu moderniaisiais klientais, kurie negali gyventi be naujovių. Todėl artimiausiuose planuose – tapti išmaniuoju klubu. Atsinaujinti visą įrangą ir įsidiegti išmaniuosius treniruoklius, prie kurių per savo išmanųjį telefoną prisijungęs sportuojantis asmuo galės sekti treniruočių istoriją ir naršyti internete. Pavyzdžiui, mindamas dviračio treniruoklį galės peržiūrėti įrašus „Facebook“ paskyroje ar peržvelgti informaciją naujienų portale. Puikus sprendimas tiems, kurie nebegali gyventi be interneto“, – šypsosi Ignas. Tiesa, greičiau tobulėti ir siūlyti naujoves skatina ir stiprėjanti konkurencija – kuriasi vis daugiau panašios „namų“ klubo koncepcijos sporto klubų.

Greičiau atsinaujinti įrangą sporto klube Ignui padės ir šį rudenį laimėtas projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ piniginių prizas – 3 tūkst. eurų.


Išvengti pradedančiojo klaidų

Pokalbio pabaigoje paklaustas, ką galėtų patarti jaunuoliams, sprendžiantiems dilemą, ar imtis savarankiškos veiklos, Ignas nedaugžodžiauja: „Tiesiog pradėti. Kad ir ką bedarytum, ilgainiui viskas išsisprendžia, atsiranda žinios ir supratimas“.

O išvengti pradedančiojo klaidų, Igno nuomone, padėtų maksimalus paties įsitraukimas. „Klubo kūrimo procese buvau nuolat ir tai man leido išvengti didelių klaidų arba leido jas pamatyti ir ištaisyti laiku. Nebuvo taip, kad tik po metų susivokčiau, kad kažkur padarėme klaidą. Mūsų klube nėra ilgo tako nuo kliento iki vadovo – nuolat bendrauju su klientais, būnu salėje, todėl girdėdamas jų atsiliepimus galiu iškart reaguoti. Vienas klientas dažnai atspindi labai daug klientų. Nėra taip, kad vienas nusiskundė, o visi kiti patenkinti. Gal kiti tiesiog nedrįso pasakyti? Todėl mes džiaugiamės, kai nors vienas pasako pastabą, į kurią galime reaguoti ir kažką tobulinti aptarnavimo, treniruočių ar kainos lygmenyse. Manau, klientai už tai mums ir vertina, nes mato, kaip nuoširdžiai dėl jų stengiamės.“

 
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.