Per šiuos metus „Swedbank“ užfiksavo net 10 sukčiavimo atvejų, kai sukčiai užvaldo įmonių elektroninį susirašinėjimą su verslo partneriais ir atsiskaitymams už paslaugas ar prekes nurodo savo banko sąskaitą. Tokio tipo sukčiavimas yra itin pavojingas, nes atliekant mokėjimus pastebėti jį sunku, o įmonė gali patirti šimtus tūkstančių eurų siekiančią žalą.
Šios apgaulės metu nusikaltėliai dažnai pasisavina tikrų asmenų el. pašto adresus ir naudoja įmonės logotipus bei kitą informaciją, kad el. laiškai atrodytų autentiški. Perėmę el. susirašinėjimą, sukčiai suklastoja sąskaitą faktūrą, nurodydami savo sąskaitos numerį, bei išsiunčia ją iš partnerių el. pašto arba iš specialiai tam sukurto panašaus į partnerio el. paštą adreso. Jei prekes perkanti įmonė neatkreipia dėmesio į pasikeitusį sąskaitos numerį, dažniausiai sąskaita yra apmokama ir pinigai atitenka sukčiams.
Įmonių darbuotojus raginame išlikti budriais, nes pagal šią sukčiavimo schemą atgauti prarastas lėšas sudėtinga.
Tokioje situacijoje labai svarbus laikas, todėl nedelsiant susisiekite su banku ir interneto banke verslui peržiūrėkite „Mokėjimų sąrašas“ skiltyje esančius pervedimus ir neišsiųstus iš banko pervedimus atšaukite. Pasinaudojus šia paslauga, bankas įmonės prašymu išsiųs prašymą dėl pervedimo atšaukimo gavėjo bankui. Jeigu gavėjo bankas bus neįskaitęs lėšų į gavėjo sąskaitą, lėšos bus grąžintos įmonei. Tačiau jeigu gavėjo bankas bus įskaitęs lėšas į gavėjo sąskaitą, gavėjo bankui bus būtina gauti gavėjo sutikimą grąžinti lėšas ir turės būti pakankamai lėšų sąskaitoje bei netaikomi jokie apribojimai sąskaitai. Taigi nėra visiškos garantijos, kad gavėjo bankas tikrai grąžins sukčiams pervestas lėšas. Kita vertus, priklausomai kaip greitai bus reaguojama, galimybė susigrąžinti lėšas išlieka, todėl rekomenduojame pasinaudoti pervedimų atšaukimo paslauga. Susidarius tokiai situacijai taip pat svarbu nedelsiant kreiptis į teisėsaugos institucijas.
Išlikime budrūs!