E. prekyba krizės metu: 5 patarimai iš šioje srityje patyrusių verslininkų

2020-04-27

Dabartinė COVID-19 krizė verslui yra didžiulis iššūkis, todėl interneto prekyba, kuri leidžia išvengti su tuo susijusių apribojimų, vienas iš būdų užsitikrinti veiklos tęstinumą ir augti. Iš pirmo žvilgsnio atidaryti parduotuvę interneto erdvėje atrodo kur kas paprasčiau, negu tai yra realybėje. Kita vertus, veiklos dėsniai ir sėkmės receptai internete yra visai kitokie. Kokie pagrindiniai patarimai pradedantiesiems?

Nusprendėme pakviesti „Swedbank“ verslumo iniciatyvos „Kiekvienas gali“ dalyvius ir pasidalinti savo patirtimi, kuri padės lengviau įkurti naują e. parduotuvę ar patobulinti jau turimą. Šie patarimai parengti pagal internete vykusią diskusiją, kurią vedė „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė. Diskusijos įrašą galite rasti čia.

1. Pradėkite nuo „Google“

Stilingų aksesuarų su atšvaitais e. parduotuvės Neshkis.lt įkūrėja Gabija Vanagė sako, kad internetinės prekybos verslus turi būti lengva rasti. Ji pataria pradėti nuo to, kur, ieškodami prekių ar paslaugų, pirmiausiai atsiduria vartotojai – tai „Google“ paieškos sistema.

„Pirmas žingsnis startuojant su e. parduotuve – susitvarkyti „Google“ SEO (angl. search engine optimization). Tai paieškos sistemos optimizavimas, kad jūsų svetainę paieškos rezultatuose rodytų kuo aukščiau. Tam praverčia viskas – prekių aprašymai, raktažodžiai, nuotraukos ir „Google Ads“ reklama. Svarbu kiekvienam procesui skirti pakankamai dėmesio ir jį gerai išdirbti, ypač paleidžiant savo internetinę parduotuvę, nes būtent iš „Google“ paieškų gali ateiti net trečdalis jūsų užsakymų“, – pataria G. Vanagė.

2. Automatizuokite procesus

Pasak modernių tautinių drabužių e. parduotuvės Puoskislietuviskai.lt įkūrėjo Karolio Valiukevičiaus, tinkamu metu automatizavus savo parduotuvės procesus, vėliau galima sutaupyti daug laiko.

„Kuriant e. parduotuvę labai svarbu, kad visi jos procesai būtų kuo labiau automatizuoti. Paprastas pavyzdys būtų užklausų žinučių automatizavimas. Taip yra paprasčiau visų pirma pirkėjui, nes nereikia laukti, kol bus atsakyta į jo užklausą. Kita vertus, taip daug laiko sutaupo ir parduotuvės savininkas, nes jam nebereikia rūpintis, kad kiekvienam klientui visada būtų tinkamai ir operatyviai atsakoma į žinutes“, – teigia K. Valiukevičius.

3. Palaikykite santykį su klientais

Kaip teigia ekologiškos ir inovatyvios kosmetikos prekės ženklo „Solidu“ įkūrėja Vaiva Žvirblytė, nuoširdus bendravimas bei problemų sprendimas – tai receptas klientų lojalumui pasiekti.

„Net turint e. parduotuvę, palaikyti nuoširdų bendravimą ir laiku reaguoti į problemas bei jas spręsti yra labai svarbu. Visuomet verta atkreipti dėmesį į kliento patirtį perkant pas jus, pavyzdžiui, įdėkite nemokamą dovanėlę ar tiesiog laiškelį, padėką už apsipirkimą. Kitas pavyzdys – dingo prekė, o klientui jos reikia dovanai. Tokiais atvejais išsiųskite kuo skubiau naują, o jau po to bandykite išsiaiškinti, kaip atgauti pasimetusią prekę. Pagrindinis patarimas, tai bendrauti su pirkėjais taip, kad jie norėtų pas jus sugrįžti“, – akcentuoja V. Žvirblytė.

4. Mokykitės pasaulinių pardavimo taisyklių

Tomas Augulis, per savo karjerą įkūręs daugiau nei vieną internetinę parduotuvę – Marskineliai.lt, Manodovanos.lt ar Vivamake.com – pataria pasimokyti pardavimo taisyklių, kuriomis vadovaujasi visas pasaulis.

„Prieš atidarant savo e. parduotuvę ar tai jau padarius, pravartu pasimokyti prekiauti ir per kitą platformą. Pavyzdžiui, tokios platformos kaip „Amazon“ ar „Etsy“ gali tapti dar vienu pardavimų kanalu. Šių platformų sukurtos taisyklės pardavėjams, jų žinojimas ir laikymasis padės kaupti reikalingas žinias ir suformuoti strategiją, kurią bus galima pritaikyti nuosavoje parduotuvėje“, –sako T. Augulis.

Pašnekovo teigimu, pardavimas šiose platformose padės geriau suprasti klientų aptarnavimo svarbą ir kaip tai tinkamai daryti. Tai labai aktualu Lietuvos prekybininkams, nes pas mus dar trūksta tarptautinės pardavimo kultūros.

5. Pardavinėkite tik tai, ką turite

Vienas iš labiausiai erzinančių ir klientus atbaidančių dalykų – tai pažado pristatyti įsigytą prekę neišpildymas. Aišku, taip gali nutikti ir ne dėl e. parduotuvės savininko kaltės, bet pirkėjo akyse atsakomybė už tai visada tenka jam. Todėl žadėti reikia tik tai, ką iš tiesų galite įvykdyti, sako T. Augulis.

Dažnai e. parduotuvės parduoda tai, ko savo sandėlyje fiziškai neturi, o prekių pas tiekėjus ima ieškoti tada, kai gauna užsakymą. Pasak T. Augulio, tai gali sukelti nemažai problemų.

„Jei klientas šiandien jūsų e. parduotuvėje užsakė prekę, būtų idealu ją išsiųsti jau rytoj. Nėra nieko labiau erzinančio kaip situacija, kai pinigai jau sumokėti, o kelias savaites iš pardavėjo jokių žinių. Galbūt pardavėjas tuo metu bando gauti reikalingą prekę. Bet jei reikiamos prekės tiekėjas iš viso neturi, kyla dar daugiau nepatogumų klientui, kuris sumokėjo pinigus, prekės nesulaukė ir jam dabar reikia atgauti lėšas. Tai labai bloga patirtis“, – teigia T. Augulis.

Anot verslininko, parduoti reikėtų tik tai, ką realiai parduotuvė turi ir gali užtikrinti, kad pirkėjas pervedęs pinigus savo prekę gaus. Priešingu atveju rizikuojama susilaukti daugybės neigiamų atsiliepimų, dėl kurių ilgainiui bus sunku ką nors parduoti savo e. parduotuvėje.

Domina e. komercijos sprendimai? Daugiau apie „Swedbank“ siūlomus atsiskaitymo sprendimus verslo klientams rasite čia.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.