Kaip sukurti savo e. parduotuvę?

Šiandieną didelė dalis mūsų gyvenimo keliasi į internetą – naršydami praleidžiame vis daugiau laiko, vis daugiau prekių ir paslaugų siekiame gauti nuotoliniu būdu. Ką tai reiškia prekybos sektoriui? Tai reiškia, kad jei tik įmanoma, jam taip pat reikia būti internete, nes prekyba neturint savo e. parduotuvės – tai nepasiekta didelė dalis potencialių klientų. 

Ko nepamiršti pačioje pradžioje?

Kaip ir pradedant bet kurį verslą, kuriant e. parduotuvę svarbu tinkamai įsigilinti į galiojančius įstatymus ir taisykles. Pavyzdžiui, e. prekyba su verslo liudijimu Lietuvoje yra negalima, tad teks pasirinkti kitą veiklos formą. Ar prieš pradėdami prekiauti internete žinote viską apie tai, kas laikoma pavojingais produktais ir kaip reguliuojama pati prekyba? Jeigu ne, pirmajame pasiruošimo etape būtent į tai ir reikėtų įsigilinti. Kiti svarbūs aspektai, kuriuos pradedantys dažnai pamiršta: tinkamas prekių ženklinimas, teisingai nurodoma kaina ir kiti mažmeninės prekybos reikalavimai. Ar užtikrinote, kad jūsų prekės juos atitinka?

Startuojant su nauja e. parduotuve neišvengsite nesklandumų, todėl dar vienas svarbus pasiruošimo aspektas – įsigilinimas į „Elektroninę ginčų sprendimo platformą“ (EGS). Ja galėsite naudotis tuomet, kai iškils ginčai su klientais, kurių nenorėsite spręsti teisme. Norint sėkmingai naudotis EGS jums tereikia matomoje savo e. parduotuvės interneto svetainės vietoje pateikti nuorodą https://ecc.lt/lt/consumer_rights/esd/.

Parduotuvės tinklalapio sukūrimas ir nuoma

Nusprendus kurti e. parduotuvę, anksčiau ar vėliau susiduriama su klausimu: kaip visa tai patalpinti internete ir kiek man tai kainuos? Kuriant savo e. parduotuvę svarbu išsirinkti kuo trumpesnį ir lengvai įsimenamą adresą internete. Stenkitės vengti panašumų į jau egzistuojančius tinklalapius ar konkurentus, tačiau nepamirškite ir savo verslo pavadinimo, vertybių – pavadinimas turėtų būti su jomis susijęs. Tuomet belieka įsigyti serverį. Populiariausi tiekėjai Lietuvoje yra šie: hostex.lt; domenai.lt; hostinger.lt; iv.lt. Kainos bei galimos nuolaidos priklauso nuo konkretaus tiekėjo ir yra pateikiamos jų puslapiuose.

Nusprendus nuomotis e. parduotuvės platformą, nepamirškite, kad už jos nuomą dažniausiai turi būti mokamas mėnesinis mokestis. Priklausomai nuo to, kiek ir kokie jūsų tinklalapyje naudojami papildymai, dizaino ar individualizuoti sprendimai, gali pabrangti nuomos mokestis. Taip pat ateityje gali kilti nesklandumų bandant susieti nuomotą interneto platformą turimomis sandėlio valdymo, apskaitos ar kitomis programomis. Visa tai reikėtų apgalvoti iš anksto ir aptarti bei pasikonsultuoti su e. parduotuvės nuomotoju. Vieni populiariausių nuomotojai yra šie: getshopin.lt; leshopo.lt; shopify.com; verskis.lt; mozello.lt; eshoprent.com; parduotuvesnuoma.lt.

Prekių pateikimas – lyg patiekalų nuotraukos restorano meniu

Prekiaujant internetu svarbu kuo anksčiau įvertinti tai, kad klientai negali gyvai apžiūrėti ir paliesti jūsų prekių. Todėl reikia pagalvoti, kaip visus gaminio ar paslaugos privalumus perteikti vizualiai. Profesionalios ir unikalios jūsų prekių nuotraukos vienareikšmiškai patrauks kliento akį ir leis išsiskirti iš konkurentų. 

Lygiai taip pat kaip kokybiškos nuotraukos, svarbūs ir prekių aprašymai. Nekurkite šabloninių aprašymų ir įsitikinkite, kad juose nepalikote klaidų. Prekių aprašymai su paliktomis gramatinėmis ar stiliaus klaidomis potencialiems klientams gali sukurti nepatikimumo įspūdį ir vien tai gali nulemti, kad įsigyti prekes jie pasirinks kitoje e. parduotuvėje. 

Tiek nuotraukas, tiek aprašymus, kuriuos naudojate savo e. parduotuvėje, pravartu apsaugoti nurodant jums priklausančią autorytę. Taip užsitikrinsite, kad konkurentai nepasiskolins jūsų e. parduotuvės intelektinės nuosavybės.

Daugiau informacijos, kaip tai padaryti ir į ką atsižvelgti, rasite čia.  

Apmokėjimas už prekes ir logistika

Galvojant apie prekybą internete reikėtų pasitelkti ir lėšų administravimo įgūdžius. Kokios yra apmokėjimo būdų galimybės? Kokie yra administravimo kaštai ir kaip juos sumažinti? Į šiuos klausimus taip pat geriausia yra atsakyti dar prieš pradedant kurti e. parduotuvę.

Daugiau apie „Swedbank“ siūlomus atsiskaitymo sprendimus verslo klientams rasite čia.

Išsprendus apmokėjimo būdus, galima pradėti galvoti apie paskutinį e. parduotuvės kūrimo etapą – prekių pristatymą. Sprendžiant, kokia bus jūsų parduodamų prekių logistika, reikėtų apgalvoti, kokią kurjerių tarnybą pasirinksite ir kaip pakuosite savo prekes. Visa tai ne mažiau svarbu nei iki šiol įvykdyti žingsniai. 

Atlikus visų mūsų išvardintus žingsnius ir užtikrinus sklandų jų veikimą, jūs turite naują e. parduotuvę. Jeigu norėtumėte apie skirtingus jos sukūrimo etapus sužinoti daugiau ar rasti atsakymus į mūsų įrašo pradžioje keltus klausimus, kviečiame perskaityti išsamius „Verslios Lietuvos“ pateiktus patarimus

Domitės, kaip galite į jau sukurtą e. parduotuvę pritraukti daugiau klientų? Siūlome paskaityti kitą mūsų įrašą.
 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.