Koronaviruso pandemija įrodė, kad daugybė specialistų gali ir sugeba net sudėtingiausias užduotis atlikti dirbdami nuotoliu. Nuo pandemijos pradžios žmonės įprato dažniau naudotis įvairiausiomis internetinėmis paslaugomis – virtualioje erdvėje apsipirkti, konsultuotis su gydytojais ir net mokytis.
Ne tik Lietuvos, tačiau ir kitų šalių organizacijoms skaitmeninio ugdymo sprendimus siūlanti įmonė „Talentator“ savo sėkmės pike atsidūrė tuomet, kai įmonės pradėjo ieškoti būdų apmokyti savo darbuotojus virtualioje erdvėje. Mokymai visuomenei apie radiaciją, mobilizacijos mokymai, darbuotojų saugos ir sveikatos, vadybiniai ir procesiniai mokymai. Tai – tik keletas temų, į kurias šios skaitmeninio ugdymo įmonės dėka galėjo gilintis ir tebesigilina tūkstančiai įvairių įmonių darbuotojų.
„Siūlome ir pritaikome individualius skaitmeninio ugdymo sprendimus. Taip drauge su klientais kuriame pokytį darbuotojų ugdymo ir tobulėjimo srityje. Pokyčio siekiame konstruodami interaktyvius elektroninius mokymus, diegdami efektyvias ugdymo valdymo sistemas ir ieškodami nestandartinių virtualių sprendimų“, – sako įmonės direktorė Aistė Kumponaitė.
Ji sutiko papasakoti apie tai, kodėl net ir po 8 metų skaitmeninių mokymų kūrimo jų įmonės specialistai patys kasdien tebeieško būdų tobulėti ir išmokti vis daugiau, kuo ši verslo sfera yra sudėtinga bei kodėl finansinis išsprusimas – būtinas, jei norisi, kad sėkmė tiesiog nenusisuktų.
Įmonė „Talentator“ rinkoje veikia jau daugiau nei 30 metų, tačiau per šį laikotarpį keitėsi ne tik bendrovės vadovai, tačiau ir veiklos specifika.
„Startavome nuo vaizdo turinio produkcijos kūrimo, o dabar esame žinomi kaip skaitmeninio ugdymo specialistai. Ir nors tuo užsiimame daugiau nei 8 metus, stengiamės šioje srityje nuolatos tobulėti. Kaip tą darome? Tobuliname teikiamas paslaugas bei ieškome naujų sprendimų, stengiamės atliepti klientų poreikius ir įsiklausyti į jų norus. Pavyzdžiui, išsiskiriame iš kitų įmonių, mat savo rengiamus e. mokymus pritaikome žmonėms su klausos ir regos negalia. Ir nors technologiškai tą padaryti nėra lengva, norime, kad mokytis galėtų kiekvienas“, – teigia bendrovės vadovė A. Kumponaitė.
Pašnekovė nurodo, kad jų įmonė ne tik kuria unikalius personalizuotus elektroninius mokymus, tačiau taip pat dirba ir su ugdymo valdymo sistemomis bei klientams siūlo aktualius mokymus įsigyti iš specialiai tam paruoštos elektroninės mokymų bibliotekos.
Nors skaitmeninis ugdymas pasaulyje nėra naujovė, A. Kumponaitė teigia, kad tendencija turinį perkelti į skaitmeninę erdvę pradėjo populiarėti prieš 20–25 metus.
„Prieš 10 metų Lietuvoje dar mažai kas buvo girdėję apie skaitmeninį ugdymą, tačiau mūsų komanda, įgyvendinama vaizdo turinio projektus, jau tuomet pastebėjo klientų poreikį turėti ne tik vaizdo medžiagą. Taip pradėjome domėtis elektroninių mokymų kūrimo įrankiais ir atradome naujų nišų. Lietuvoje buvome vieni pirmųjų pradėję siūlyti klientams interaktyvius e. mokymus“, – prisimena ji.
Vis tik pašnekovė pabrėžia, kad vien skaitmeninio turinio neužtenka. Anot jos, geriausias rezultatas pasiekiamas tuomet, kai turinys yra patalpintas ugdymo valdymo sistemoje.
„Pamenu, kad naujos veiklos pradžia buvo sudėtinga. Pirmuosius metus labai daug laiko skyrėme klientų edukacijai. Tačiau didesnis lūžis įvyko po pandemijos, kuomet didelė dalis organizacijų liko dirbti nuotoliu ar hibridiniu būdu. Tuomet visi pastebėjo, kad galima ne tik dirbti nuotoliu, bet ir sėkmingai mokytis. Jeigu prieš pandemiją su klientais kalbėdavome, kodėl reikalingas e. mokymas, dabar jau kalbame apie sudėtingus technologinius sprendimus ir kaip tokių mokymų pagalba pasiekti dar didesnių organizacijų tikslų“, – džiaugiasi vadovė.
Ji nurodo, kad virtualių mokymų rinka Lietuvoje auga ir organizacijos sparčiai tobulėja skaitmeninio ugdymo srityje.
Pašnekovė pabrėžia, kad kiekvienas e. mokymų kūrimo projektas yra unikalus, o mokymai – personalizuoti.
„Vienų mokymų gamyba gali užtrukti nuo 2 mėnesių iki pusės metų ar net dar ilgiau. Kiekvienas mūsų sukurtas mokymas yra labai svarbus visai komandai, todėl visada laukiame ir grįžtamojo ryšio iš klientų. Džiaugiamės, kad labai dažnai užsakovų įmonės pasidžiaugia, jog po mūsų sukurtų mokymų jų darbo našumas padidėjo, darbuotojai nebedaro tam tikrų klaidų“, – teigia A. Kumponaitė.
Per tiek veiklos metų įmonė sukūrė labai daug vertingų mokymų. Pavyzdžiui, Lietuvos medikams jie rengė e. mokymus psichologinio smurto prevencijos tema. Lietuvos gyventojams „Talentator“ sukūrė mokymus mobilizacijos tema. Pastaruosiuose jau sudalyvavo kelios dešimtys tūkstančių žmonių ir šis skaičius vis didėja.
„Įgyvendinę tokio pobūdžio projektus dar stipriau suprantame, kokią vertę kuriame. Žinome, kad mūsų pasirinkta kryptis yra teisinga“, – džiaugiasi įmonės vadovė.
Šiandienos pasaulyje, anot A. Kumponaitės, verslai turi labai daug galimybių, tačiau tuo pačiu susiduria ir su iššūkiais. Verslai turi rasti būdų, kaip suvaldyti plėtrą, kaip prisitraukti motyvuotus ir kompetentingus darbuotojus bei suvaldyti finansinius srautus.
„Tam tikro sektoriaus verslams iššūkių kelia greita skaitmenizacija ir technologinis konkurentų tobulėjimas. Kai kada trūksta verslų vadovų sprendimo diegti technologines naujoves, tačiau bet koks pokytis kelia didesnį ar mažesnį darbuotojų pasipriešinimą, ypatingai, jeigu organizacijose yra žemesnis informacinių technologijų raštingumas“, – nurodo pašnekovė.
Taip pat, ji įsitikinusi, pastaruoju metu kiekviena organizacija sprendžia klausimą, kaip įmonėje užtikrinti kibernetinį saugumą. Tam, anot vadovės, svarbu ne tik išmanyti technologijas, turėti patikimus sprendimus, bet ir edukuoti žmones, kad jie būtų „atsparūs“ kibernetinėms atakoms. Finansų išmanymas leidžia jausti įmonės „pulsą“ Įmonės vadovė teigia, kad neįmanoma suvaldyti verslo neturint finansinių žinių ir nestebint finansinių rezultatų.
„Finansiniai duomenys ne tik parodo įmonės būklę, bet leidžia prognozuoti ateitį ir valdyti riziką. Finansų išmanymas vadovams leidžia jausti įmonės „pulsą“ ir neturėti nemalonių netikėtumų. Žinios ir duomenų analizė vadovams parodo, ar teisinga kryptimi įmonė eina ir perspėja, jeigu matoma rizika“, – įsitikinusi ji.
Būtent tam, kad būtų galima dar profesionaliau analizuoti savo įmonės finansus, A. Kumponaitė kreipėsi į „Swedbank“ bei turėjo progą pasikonsultuoti su finansų profesionalais.
„Gavome patarimų, kaip susitvarkyti finansinę „higieną“. Pavyzdžiui, detalizavome paslaugų savikainą. Tai leido ne tik patiems suprasti, kurie projektai yra pelningi, kurie nuostolingi ir kodėl, bet ir pastūmėjo peržiūrėti kainodarą bei detalizuoti mūsų paslaugas, kad klientai suprastų, kas įeina į paslaugų apimtį ir kaip tai koreliuoja su kaina“, – konsultacijų privalumus vardija pašnekovė.
Taip pat drauge su finansininkais ji galėjo paanalizuoti įmonės pelningumą ir pinigų srautų valdymo subtilybes. „Pavyzdžiui, išskaidėme apmokėjimo etapus. Tai padarė didelį pokytį, nes už dalį atliktų darbų turime galimybę greičiau gauti pinigus, o ne laukti viso sutarties laikotarpio pabaigos, kuris gali būti ir po metų laikotarpio“, – privalumus vardija A. Kumponaitė.
Ilgametę patirtį sukaupusi specialistė dabar ir pati gali pasidalinti vertingais patarimais su kitų įmonių vadovais.
„Pradėdami dirbti su naujais klientais atlikite namų darbus ir patikrinkite kliento finansinį statusą bei mokumą. Tai leis išvengti nemalonių situacijų, kai klientas už atliktas paslaugas negali laiku atsiskaityti“, – sako pašnekovė.
Taip pat, anot jos, vykdant veiklą labai svarbu sukurti rodiklių stebėjimo sistemą ir ją integruoti į kasdienius procesus. „Nustebsite, kokių įžvalgų galite pasidaryti analizuodami ketvirčio ar pusmečio rezultatus. Duomenys gali padėti atsakyti į daugelį klausimų ir padėti priimti sprendimus. Svarbu, kad duomenys būtų patikimi ir nuolatos atnaujinami. Todėl tam reikia ir kontrolės mechanizmų“, – teigia įmonės vadovė.
Ji pataria kiekvienam verslininkui bent kartą per mėnesį savo dienotvarkėje skirti laiko finansų analizei ir labiau pasigilinti, ką rodo buhalterinės ataskaitos.
„Nuolat stebėkite ir analizuokite savo verslo pinigų srautus bei finansinius rodiklius. Tai reiškia, kad turite aiškiai žinoti, kur ir kaip jūsų pinigai cirkuliuoja bei nuolat stebėti pagrindinius finansinius rodiklius, tokius kaip pelningumas, likvidumas, skolos lygis ir kt. Ši praktika padės ne tik išvengti staigių finansinių sunkumų, bet ir suteiks galimybę laiku priimti svarbius sprendimus dėl verslo plėtros, sąnaudų optimizavimo ar investicijų“, – patarimus vardija A. Kumponaitė.
Kviečiame susipažinti su „Swedbank“ Verslo akademija