„Swedbank“ Verslo akademijos mentoriai įvardijo dažniausiai daromas verslo klaidas

2024-01-31

Sunku įsivaizduoti, kad pradėjus verslą būtų įmanoma išvengti klaidų. Tačiau mokytis ne iš savo, o iš kitų patirčių – kur kas mažiau „skausminga“. „Swedbank“ Verslo akademijos mentoriai įvardijo, kokias klaidas dažniausiai pastebi versluose, kuriems padeda.

1.    Verslą pradeda neišsigryninę vizijos

Pasak koučerio Povilo Petrausko, pradėti verslą neišsigryninus vizijos – viena iš pirmų ir vėliau daugiausiai kainuojančių klaidų.

„Verslo vizijos išsigryninimas nėra lengva užduotis. Ši užduotis reikalauja laiko ir didelių refleksijų – asmeninių, kartu su komanda, su verslo koučingo specialistu ir/ar su mentoriumi. Svarbu diskutuoti ir apsibrėžti, kaip atrodys jūsų verslas, kai jis bus pilnai išvystytas. Kol to nėra, tol verslo savininkas mėtosi tarp galybės idėjų, kurių visada yra daugiau nei laiko joms įgyvendinti“, – teigia P. Petrauskas. 

2.    Finansiniai klausimai – tik buhalteriui

Bene dažniausiai įvardijama verslo klaida yra prastas finansų planavimas. Ekspertai pastebi, kad planuojant finansus smulkiems bei pradedantiems verslams paprastai pristinga sisteminio požiūrio, dominuoja intuityvus finansų planavimas bei manymas, kad visais finansų klausimais pasirūpins buhalterija. 

„Verslo veikla turi būti matuojama ir nuolat vertinama. Dažnai jauni verslo kūrėjai „daro viską“, tačiau neturi supratimo, kokia vykdoma veikla sukuria daugiausiai vertės verslui. Girdžiu ir tokias frazes: „skaičiai yra buhalterės darbas“, tačiau tai yra ydingas požiūris“, – sako „ACME Grupės“ vadovas Sergej Artemiuk, kuris „Swedbank“ Verslo akademijoje taps smulkaus verslo mentoriumi jau antrus metus iš eilės.

Finansų planavimas yra svarbus verslo sėkmės veiksnys. Planuodami finansus verslininkai gali numatyti poreikius, o atsižvelgdami į pokyčius biudžeto eilutėse – priimti pagrįstus sprendimus, kur nukreipti išlaidas, į ką derėtų investuoti ir kaip toliau vystyti veiklą. 

3.    Neturi supratimo, kas sukuria vertę

Kartu su finansų planavimu atsiranda ir suvokimas, kas verslo veikloje sukuria vertę. Tai yra – kas generuoja pelną. Tuo pačiu tai padeda atskleisti, kur yra dar neišnaudotas pelno potencialas.

„Apgailestauju, kad dažnai įmonės neturi susidariusios tikslių biudžetų, nedirba su prognozėmis, neturi glaudaus bendradarbiavimo su buhalteriją tvarkančiais žmonėmis. Mano ilgametė patirtis ir gilinimasis į finansines temas verslams padeda paprastai pažvelgti į savo įmonės duomenis, prisijaukinti finansinį žodyną, o svarbiausia, suprasti, kurgi slepiasi įmonės pelnas“, – sako Verslo akademijos mentorė Dovilė Končak, „RAIT Group OÜ“ generalinė direktorė.

4.    Rinkodarą vykdo tik todėl, nes „reikia“

Kitokias problemas įžvelgia „Swedbank“ Verslo akademijos mentoriumi pirmą kartą tapsiantis rinkodaros profesionalas Domantas Gailius –  „Inspired UM“ partneris, verslo plėtros vadovas, „KOG instituto“ partneris ir steigėjas. Rinkodaros ekspertas pastebi, kad dažnai verslai į rinkodarą žiūri kaip į išlaidas, o ne įrankį, į kurį investuodami gali gauti norimą grąžą. 

„Rinkodara nėra kažkoks magiškas miškas, tai yra įrankis, kaip ir logistika, finansai ar kiti verslo veiklos aspektai. Tačiau net ir investuodami į rinkodarą verslai dažnai neturi aiškiai nusistatę, kokį tikslą jie kelią savo rinkodaros projektams ir nežino, kokia yra jų rinkodaros sukuriama vertė. Dar prieš pradedant rinkodaros procesus svarbu paskaičiuoti, kokią finansinę vertę gali sukurti planuojami rinkodaros veiksmai trumpuoju ir ilguoju laikotarpiu“, – komentuoja D. Gailius. 

Pasak eksperto, skaičiavimai rinkodaroje yra daug svarbesni nei pasirašytos sutartys ar strategijos. Tačiau ir pradedantys, ir jau ilgiau veikiantys verslai neretai praleidžia tokius skaičiavimus.

5.    Prastai pažįsta savo tikslinę auditoriją

Tikslinės auditorijos problemą nagrinėjanti mentorė D. Končak pastebi, kad silpnas savo tikslinės auditorijos pažinimas yra vienas dažniausiai pasitaikančių iššūkių. Tačiau būtent aiškus tikslinio kliento identifikavimas gali atrakinti verslo augimo potencialą.

„Asmeniškai siekiu, kad savo paslaugos ar produkto klientą / vartotoją matytume ne tik kaip statistinį demografinį vienetą, kurį trumpai apibūdiname keliais žodžiais, bet suprastume kuo jis gyvena, su kokiais iššūkiais susiduria, ko tikisi. Galbūt tai skamba gana sudėtingai, bet atliepti tokį poreikį tikrai nėra itin sunku. Mentoriaudama dalinuosi visomis teorinėmis ir praktinėmis žiniomis, kaip teisingai išanalizuoti savo tikslinę grupę ir kaip panaudoti jau turimus duomenis“, – teigia „RAIT Group OÜ“ generalinė direktorė.

Pasak D. Končak, tikslinės auditorijos supratimas leidžia pritaikyti ne tik savo komunikaciją bei rinkodarą, tačiau ir pačias prekes bei paslaugas taip, kad jos atitiktų klientų lūkesčius, poreikius ir elgsenos ypatybes.

Sekite Verslo akademijos naujienas „Swedbank“ tinklaraštyje, socialiniuose tinkluose bei projekto puslapyje www.verslo-akademija.lt.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.