Tikslas – stipri ir motyvuota darbuotojų komanda: ekspertės pamokos, kaip to pasiekti

2023-02-17

Norint sukurti sėkmingą verslą, be kitų žmonių žinių, idėjų ir pagalbos toli nueiti nepavyks. Ši taisyklė galioja ne tik kalbant apie žinių tobulinimą skaitant knygas ar dalyvaujant patyrusių lektorių kursuose, bet ir apie stiprios verslo komandos kūrimą – darbuotojų pritraukimą ir išlaikymą. Kaip atrasti tinkamiausią kandidatą, kaip jį motyvuoti ir išlaikyti – iššūkiai, su kuriais susiduria kiekvienas verslas. „Smulkaus verslo akademijoje“ apie šiuos iššūkius kalbėjusi „RIMI Lietuva” Personalo vadovė Vaida Kaikarienė pastebi dažnai sutinkamą klaidingą lūkestį, kad darbuotojai niekada nesikeistų – anot jos, to niekada nebus, o natūrali dinamika versle turi savų naudų.
 

Vaida Kaikarienė

Vaida Kaikarienė, © DELFI montažas


Vienas gali eiti greitai, tačiau nueiti toli pavyks tik su komanda

„Jei norite eiti greitai – eikite vienas; bet jei norite eiti toli, jums reikia komandos“. Pagrindines stiprios komandos kūrimo taisykles „Smulkaus verslo akademijoje“ išskyrusi „RIMI Lietuva” Personalo vadovė Vaida Kaikarienė įsitikinusi, kad šie žodžiai galėtų tapti vertinga pamoka tiek smulkų verslą pradedantiems, tiek jį tobulinti norintiems verslininkams.

„Labai dažnai verslininkai, kurie patys sukūrė verslą nuo pirmų dienų ir jį vystė, turi labai aiškų įsivaizdavimą, ko jie iš jo tikisi ir kokie darbai ar veiklos turi būti padarytos. Dažnai visus sumanymus ir įgyvendina jie patys, padarydami tai greičiau, nes jau žino, ko ir kaip nori. Tačiau tai yra vieno ar dviejų žmonių matymas ir vizija, nuo to, kas buvo pradėta ir daryta.

O pradėjus kurti ir burti komandą, dažnai ateina įvairios idėjos iš tų asmenų, kurie verslo nekūrė, bet mato jį kaip vartotojai, pirkėjai ar ekspertai – kas gali dar sparčiau ir kitaip auginti verslą, o taip su juo nueiti kur kas toliau, nei mato vienas ir tas pats asmuo“, – komandos naudą verslui apibendrina V. Kaikarienė.

Darbuotojų pritraukimas ir išlaikymas: natūrali dinamika yra reikalinga

Paklausta, kas svarbiausia norint suburti stiprią komandą, V. Kaikarienė pažymi, kad pirmiausia svarbu atsakyti sau, ko jūs ieškote, ko jums trūksta, kokią viziją turite. Anot jos, tai yra pirmas elementas, kuris gali padėti identifikuoti reikiamų ar trūkstamų žinių, kompetencijų verslui; pagal tai galima pradėti ieškoti naujo komandos nario ar talento, kuris tą spragą ar nišą galėtų užpildyti ar papildyti.
 

Biuras

Biuras, © DELFI / Kiril Čachovskij


„Renkantis kandidatus, labai svarbu tam skirti laiko. Nepriimi skuboto sprendimo, nesivadovauti emocijomis ar impulsu, o gerai apgalvoti, ko ieškote. Paieškoje labai svarbu, kad pats verslininkas būtų atviras tai ko ieško ir ką jis gali pasiūlyti, nebandyti sudaryti klaidingo įspūdžio ir vėliau neatliepti kandidato poreikio. Ir, žinoma, vienas bene svarbiausiu renkantis vadovauti savo verslo ar asmens vertybėmis, kad tai atitiktų, tai pirmas žingsnis į sėkmingą partnerystę ir komandinį darbą“, – pabrėžia V. Kaikarienė.

Stiprios komandos augimui svarbus ne tik naujų darbuotojų pritraukimas, bet ir esamų darbuotojų motyvavimas. Tačiau įmonės Personalo vadovė pastebi, jog vargu ar nutiks taip, jog darbuotojai niekada nesikeis, o darbuotojų kaitos ir nereikėtų bijoti – ji į verslą įneša naujų idėjų ir žinių, reikalingų tolesniam verslo vystymui.

„Net ir mažiausias verslas, turintis bent vieną darbuotoją, turi pagalvoti ir rūpintis jo gera savijauta, motyvacija darbe. Kiekvienas esame darbuotojas ir kiekvienam yra labai svarbu jaustis reikalingu ir kuriančiu vertę asmeniu darbe. Dauguma verslų nori, kad darbuotojai nesikeistų, būtų motyvuoti ir įsitraukę, ne tik dėl atmosferos ar gero komandinio darbo, bet ir tai, jog verslas dažnai investuoja į kiekvieną asmenį daug laiko, resursų tam, kad jis gautų naujų žinių ir vestų verslą į priekį, tačiau natūrali dinamika taip pat yra reikalinga dėl naujo požiūrio, idėjų, žinių pritraukimo, kad vestas nenustotų vystęsis. Tad ir šioje srityje yra reikalingas balansas“, – įsitikinusi V. Kaikarienė.

Vertingiausia pamoka – nepamiršti žmogaus

„Smulkaus verslo akademijoje“ apie tai, kaip sėkmingai auginti verslo komandą kalbėjusi pranešėja mano, kad tiek smulkus, tiek stambus verslas gali vienas iš kito išmokti vertingų pamokų.

„Mes tikrai turime ko pasimokyti iš smulkiųjų verslų, o jie gali pasiimti tam tikras praktikas iš mūsų, nes tikrai ir maži verslai kuria labai gerus, įdomius ir inovatyvius sprendimus“, – sako ji.

Paklausta, kokiomis pamokomis norėtų pasidalinti su augančiu smulkiu verslu iš stambaus prekybos tinklo patirties, V. Kaikarienė pirmiausia išskiria darbuotojų vertinimą ir kūrybiškumą.

„Savo verslo vystyme, pardavimuose ir visose operacinėse veiklose reikėtų nepamiršti žmogaus – jūsų darbuotojo, nes dažnai jis ir yra pagrindinis pranašumas prieš kitus žaidėjus. Ir nebijokite į dalykus žiūrėti kūrybiškai, ieškoti ir bandyti naujų sprendimų. Tai gali duoti labai gerų rezultatų, nors gali skambėti ar pasirodyti kitaip, nei jūs įpratę – bet galbūt to jums ir reikia?“, – sako V. Kaikarienė.

Parengė Brigita Ragickaitė, DELFI.

„Swedbank“ smulkaus verslo akademija yra šešių savaičių verslo stiprinimo programa, kurioje 10 atrinktų smulkiųjų verslininkų, padedami verslo lyderių ir mentorių, identifikuoja savo bendrovėse kylančius iššūkius ir ieško tinkamų būdų juos išspręsti. Kas savaitę vykstančių ir visuomenei atvirų pranešimų ciklas yra viena iš šios programos dalių.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.