Nors verslo sėkmę lemia daugybė dedamųjų, tinkamas finansų valdymas – viena svarbiausių. Kokias finansų valdymo klaidas dažniausiai daro įmonės bei kaip kelios skirtingos banko sąskaitos gali palengvinti finansų valdymo procesus, atsako verslo koučingo specialistas Povilas Petrauskas.
Pasak P. Petrausko, pradedant verslą bei toliau jį vystant, pirmiausia kaip pagrindinį taikinį reikia nusistatyti norimą pasiekti pelną. Tuomet visi kiti elementai ir procesai – biudžeto planavimas, lėšų paskirstymas, įplaukų ir išlaidų stebėjimas, investicijų vertinimas – veikia kaip priemonės siekiant šio tikslo.
Sertifikuoto koučingo meistro (MCC) teigimu, tam, kad verslo savininkai galėtų tinkamai formuluoti užduotis reikiamas kompetencijas turintiems komandos profesionalams, jie ir patys turėtų suprasti kai kuriuos verslo procesus. Pavyzdžiui, kasdienę buhalteriją, metinių finansinių ataskaitų ir mokesčių optimizavimo klausimus.
P. Petrauskas teigia, kad pagrindinės su finansų valdymu susijusios klaidos, kurias daro pradedančiosios įmonės, yra neadekvatus lėšų paskirstymas, per didelės išlaidos ir nepakankamas pajamų stebėjimas.
„Prisiėmus atsakomybę už bet kurią iš išvardytų klaidų ir ėmusis keisti nusistovėjusią ydingą tvarką, jau per artimiausius 2–3 mėnesius verslas galėtų pastebėti teigiamų pokyčių.
Labai dažna problema yra ir tai, kad verslai orientuojasi į pajamas ir išlaidas, o ne į pelno generavimą. Dėl to gali kilti likvidumo problemų, nes visa pinigų suma yra reinvestuojama arba išleidžiama, o pelno lieka nedaug arba jo nelieka visai“, – komentuoja P. Petrauskas.
Koučingo specialistas atkreipia dėmesį, kad mokėjimų ir įplaukų sekimas – itin svarbus norint užtikrinti kasdienių finansinių procesų sklandumą bei planuojant augimą.
„Dažniausios klaidos šioje srityje – nepakankama dokumentacija, mokėjimų atidėliojimas, dėl kurio verslai ima atrodyti nepatikimi tiekėjams, arba mokėjimas per anksti, taip nusiskriaudžiant save, nes vis pritrūksta apyvartinių lėšų. Tad įmonėms patarčiau naudoti modernias finansines programas, kurios leidžia realiu laiku stebėti įplaukas, išlaidas bei reguliariai atlikti finansinį auditą“, – sako P. Petrauskas.
Pinigų srautų valdymą, anot P. Petrausko, gali palengvinti ir skirtingų banko sąskaitų turėjimas.
„Atskiros sąskaitos gali būti skirtos investicijoms, darbo užmokesčiui, operacinėms išlaidoms ir kitiems poreikiams. Tai padės geriau suprasti, kiek lėšų galima išnaudoti kiekvienai sričiai, sumažins klaidų riziką. Pats naudoju kelias sąskaitas ir nesu gavęs nė vieno nusiskundimo iš verslo savininko, kuris tuo pasinaudojo ir liko nepatenkintas“, – tvirtina P. Petrauskas.
Pasak jo, priklausomai nuo verslo specifikos, skirtingų sąskaitų turėjimas gali palengvinti finansinę atskaitomybę, sumažinti riziką, padėti geriau valdyti pinigų srautus ir optimizuoti mokesčius. Verslo savininkas gali ramiau planuoti savo veiklą bei būti labiau užtikrintas dėl daromų sprendimų.
Pasak P. Petrausko, nėra taip paprasta išskirti, kokiame įmonės raidos etape tampa logiška turėti kelias sąskaitas, mat tai priklauso nuo daugelio aspektų.
„Įmonės gyvavimo pradžioje finansų srautus galima stebėti paprastoje „Excel“ lentelėje. Užteks pasekti procesą mėnesį ar du ir jau bus matomas skirtumas, atsiras disciplina. Tačiau vienos ar kelių sąskaitų poreikis labiausiai priklauso nuo įmonės dydžio ir veiklos specifikos“, – sako P. Petrauskas.
Jo teigimu, smulkiam verslui, kuris tik pradeda veiklą, gali pakakti vienos sąskaitos, o
įmonei augant ir sudėtingėjant finansinėms operacijoms, tampa logiška turėti keletą skirtingų sąskaitų.
Sprendžiant, kiek banko sąskaitų įmonei reikėtų turėti, anot P. Petrausko, svarbu atsižvelgti ir į verslo plėtros bei tarptautinės veiklos planus.
Papildomą verslo sąskaitą atidarykite čia.