Recesijai atsparus verslas skamba kaip geras planas visais laikais, o ypač kai pasaulį sukausto neužtikrintumas dėl ateities ir ekonomikos nuosmukio nuojautos. Tačiau egzistuoja verslo segmentų, kurių nuosmukis nepaliečia, paliečia pastebimai mažiau nei kitus arba paliečia paskutinius.
Užklupus finansinėms negandoms pirmiausia nurėžiame išlaidas nebūtinoms prekėms ir paslaugoms, o maisto ir gėrimų tokiais tikrai nepavadinsi. Koronaviruso krizės metu, per karantino laikotarpį, maisto ir gėrimų prekyba išliko vieninteliu sektoriumi, kuriame gyventojų išlaidos nemažėjo.
Taip pat pakankamai saugu turėti ne tik maisto produktų, tačiau ir kitų būtinųjų prekių prekybos verslą – prekiauti buitine chemija, higienos prekėmis: jų taip pat reikia nepaisant ekonominės situacijos.
Sunkmečiu ganėtinai saugūs gali jaustis ir kūdikių prekėmis prekiaujantys verslai, mat pagrindiniai jų poreikiai dėl ekonominės padėties nekinta – sauskelnių ir mišinukų reikės visuomet. Be kita ko, kūdikiai auga greitai ir jiems nuolat reikia naujų drabužėlių. Galbūt dalis šeimų sunkmečiu atsisuks į drabužių mainų, pardavimo platformas ar didesnių vaikų turinčius artimuosius, tačiau poreikis galėti įsigyti kūdikių drabužėlių visiškai neišnyks.
Į savo šeimą priimdami keturkojį (ar bekojį, sparnuotą ir kitokį gyvūną), įsipareigojame juo rūpintis ir jį prižiūrėti visais laikais. Taigi, atsakingi šeimininkai ir ekonominio nuosmukio laikotarpiu pasirūpins savo gyvūno sveikata bei gera savijauta. Naminiams gyvūnėliams visuomet reikės jų maisto.
Nors drabužių ir avalynės prekyba sunkmečiu krinta drastiškai, žmonės nenustoja pirkti visiškai. Ypač dabar, kai vis daugiau prekybos keliasi į internetą, kurjerių ir pristatymo verslai tampa labiau atsparūs nuosmukiui.
Be to, sumažėjus pajamoms žmonės yra linkę naudotis daiktų mainų ir prekybos platformomis, o ir šiems pirkiniams pristatyti pirkėjui yra reikalingas pristatymas.
Įvairūs daiktai, technika genda neatsižvelgdama į tai – ekonomika bei namų ūkiai patiria nuosmukį ar pakilimą. Dar daugiau, recesijos metu gyventojai gali būti dažniau linkę remontuoti sugedusius daiktus, nei pirkti naujus, jei remontas gali atsieiti pigiau nei nauja prekė.
Tikėtina, kad nuosmukio metu automobilių, buitinės technikos remonto įmonės, santechnikos paslaugas teikiantys verslai ar individualūs asmenys susilauks panašaus klientų srauto, kaip įprasta.
Tiesa, verslas vienoje iš šių industrijų savaime nėra sėkmės garantas. Galvojant apie tokį verslą taip pat labai svarbu įvertinti konkurencinę padėtį rinkoje, tokių prekių/paslaugų paklausą bei kitus niuansus.