Per tris šių metų ketvirčius „Swedbank“ su privačiais klientais sudarė lizingo sutarčių už daugiau kaip 84 mln. eurų, o bendras su gyventojais pasirašytų lizingo sutarčių skaičius išaugo 10 proc., palyginus su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. „Swedbank“ duomenimis, apie ketvirtadalis (24 proc.) viso lizingo finansavimo teko aplinkai draugiškus automobilius įsigyjantiems gyventojams.
„Šiais metais toliau stebime ryškią mažai taršių ir visai netaršių automobilių lizingo augimo tendenciją. Stiprėjančias gyventojų simpatijas aplinkai draugiškam transportui lemia vyraujančios aukštos degalų kainos ir palankesnės tokių automobilių finansavimo sąlygos. Be to, keičiasi ir vairuotojų požiūris į ekologiškus automobilius – tai ypač matyti pagrindinėje 25-49 m. amžiaus naujų automobilių pirkėjų grupėje“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
„Swedbank“ duomenys rodo, kad per šių metų sausio – rugsėjo mėnesius aplinkai draugiškų automobilių įsigijimui suteiktas lizingo finansavimas augo 34 proc., palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2021 m. Bendra per tris šių metų ketvirčius gyventojams suteikto lizingo suma aplinkai draugiškiems automobiliams įsigyti siekė 20,5 mln. eurų.
Tarp populiariausių „Swedbank“ lizingo būdu finansuotų aplinkai draugiškų automobilių pirmauja „Toyota“ markės modeliai – jų per tris šių metų ketvirčius buvo įsigyta daugiau kaip 300 vnt. Dažniausiai gyventojai renkasi kompaktinės klasės modelius su hibridine variklio sistema.
Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, toliau populiariausių aplinkai draugiškų automobilių eilėje rikiuojasi „Hyundai“, „Nissan“, „Skoda“ ir „Tesla“ gamintojų automobiliai.
„Vidutinė „Swedbank“ lizinguojamo automobilio finansuojama suma palyginamuoju laikotarpiu išaugo apie 15 proc. iki 21,4 tūkst. eurų. Tuo metu vidutinės aplinkai draugiško automobilio finansuojamos sumos augimas per metus siekė 18 proc. – nuo 20,8 iki 24,5 tūkst. eurų“, − komentuoja T. Pulikas.
Pasak „Swedbank“ atstovo, vidutinės sutarties sumos padidėjimui įtakos turėjo pastebimai išaugusi naujų automobilių kaina, kuri artimiausiais metais gamintojams susiduriant su tiekimo apribojimais, svyruojančiomis žaliavų kainomis ir išliekančia paklausa greičiausiai nebus linkusi mažėti.