Remiantis Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, pernai beveik pusė (47 proc.) visų Lietuvoje registruotų transporto priemonių techninę apžiūrą perėjo tik iš antro karto. Dažnam vairuotojui tokia patikra yra kaip loterija, nes kai kurie prisimena ją tik atėjus apžiūros dienai. „Swedbank“ draudimo ekspertai įvardija pagrindines priežastis, kurios gali sukliudyti sklandžiai praeiti techninę apžiūrą.
Nesureguliuoti žibintai. Tai viena dažniausių priežasčių, dėl kurios nepavyksta sėkmingai įveikti techninės automobilio apžiūros iš pirmo karto. Nors nereikėtų skubėti jų reguliuoti patiems – mažus trūkumus pataisyti gali ir apžiūros stoties specialistas, bet prieš apžiūrą vertėtų juos pasitikrinti autoservise. Vairuodami kaskart atkreipkite dėmesį, ar priešpriešine kryptimi važiuojantys nemirksi šviesomis, jog yra akinami, ar apšviečiamas važiuojamosios dalies plotas yra plačiai matomas. Vertėtų nepamiršti periodiškai patikrinti, ar visi automobilio žibintai šviečia tvarkingai – tai galite padaryti patys pastatę transporto priemonę prieš lygią sieną arba pasikliauti automobilių serviso specialistais.
Prasta važiuoklės būklė. Kiekvieno vairuotojo tikslas – ne lengvai praeiti techninę automobilio apžiūrą, bet saugiai važinėti savo automobiliu. Todėl patartina bent kartą į metus užsukti į autoservisą. Prie prastos važiuoklės būklės prisideda ir dažnas važinėjimas blogos kokybės keliais, agresyvus vairavimas, o prastos oro sąlygos gali pagreitinti važiuoklės būklės koroziją. Gali skambėti neįprastai, tačiau vertėtų važiuojant transporto priemone dažniau įtempti ausis. Pasigirdus barškesiams, ar kitiems pašaliniams garsams, vibracijai automobilio kėbule ar vaire, taip pat jei pastebite, kad automobilį valdyti darosi sunku, vertėtų nedelsti patikrinti važiuoklę.
Dar daugiau rūpesčių gali sukelti eismo įvykiai ar kiti nesklandumai. Tačiau daugiau ramybės suteiks „Swedbank“ privalomasis vairuotojų draudimas. Jį įsigiję ne tik galėsite pasinaudoti įskaičiuotomis papildomomis paslaugomis, pavyzdžiui, nemokama pagalba kelyje, bet ir lanksčiu draudimo laikotarpio pasirinkimu bei automatiniu apmokėjimu.
Dūmingumas. Jei vairuojate ne elektrinę transporto priemonę, tai, tikėtina, ji – dūmija. Dūmijimas – itin dažnai pasitaikanti problema senesnių modelių automobiliuose su dyzeliniais varikliais. Nors kartais užtenka pasikeisti kelioliką eurų kainuojantį oro filtrą, kai kada gali reikėti remontuoti degalų, uždegimo, išmetimo ar emisijos filtravimo sistemas, o tai kainuos ne vieną šimtą ar net tūkstantį eurų. Kad nereikėtų jaudintis, ar dūmingumas neviršys numatytos normos apžiūros stotyje, pastebėkite, ar per veidrodėlį nematyti iš išmetimo vamzdžio išsiskiriančių pernelyg juodų dūmų.
Sumažinti transporto priemonės dūmingumą gali ir kokybiškas kuras. Nors jis – brangesnis, tačiau turi mažiau priemaišų, yra švaresnis. Todėl automobilio variklis dirbs sklandžiau, išmes mažiau teršalų. Kai kada tokią perteklinių dūmų problemą gali sukelti ir oro pasipriešinimą didinantys automobilio prietaisai bei priedai. Todėl rekomenduojama nusiimti nenaudojamas stogo bagažines. Šios sukelia oro pasipriešinimą, o tai tiesiogiai gali ne tik padidinti kuro sąnaudas, bet ir dūmingumą.
Naujausia vaistinėlė. Kai kam gali atrodyti neįtikėtinai, bet net ir pasenusi automobilio medicininė vaistinėlė gali lemti nepraeitą techninę automobilio patikrą. Dauguma vaistinėlių galioja trejus metus, tad rekomenduojama reguliariai patikrinti, ar visos medicininės priemonės dar galioja. Taip pat nepatartina laikyti vaistinėlės ant tiesioginės saulės spindulių. Jei atvykę į techninės apžiūros stotį apsižiūrėsite ir pamatysite, kad neturite vaistinėlės, ją galite įsigyti toje pačioje stotyje.
Dar daugiau vertingų patarimų išgirsite naujausiame „Pasiruošk ir važiuok. Su Karoliu“ epizode: