Vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos įkėlus juos į skelbimų portalus, o kitus gali tekti pardavinėti ilgas savaites ar net mėnesius. Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ duomenų analitikai atliko tyrimą, apėmusį laikotarpį nuo 2021 m. gegužės iki 2022 m. gegužės, ir išsiaiškino, kokius modelius Lietuvoje parduoti lengviausia.
Vos pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius automobilius, jau galima įtarti, kuriuos modelius vairuotojai mėgsta labiausiai.
Lietuviai nuo seno garsėja meile „Volkswagen“ koncerno automobiliams, todėl nieko keista, kad greičiausiai šalyje parduodamas modelis yra „Volkswagen Touran“. Surasti pirkėją šiam automobiliui galima tikėtis vidutiniškai per 5 dienas. Už nugaros jam rikiuojasi tokios nesenstančios kelių klasikos kaip „Opel Vectra“ (parduodama per 5,4 dienos) ir „Volkswagen Sharan“ (per 5,66 dienos).
Greičiausiai parduodamų automobilių dešimtuke randame net septynis vokiškų automobilių modelius ir tris japoniškus. Už pirmojo trejetuko ribų rikiuojasi „Toyota Prius“ (5,7 d.), „Opel Astra“ (5,9 d.), „Audi A3“ (6,2 d.), „Opel Zafira“ (6,3 d.), „Toyota Corolla“ (6,4 d.), „Volkswagen Passat“ (6,61 d.) ir „Toyota Avensis“ (6,62 d.). Šių automobilių savininkai gali tikėtis greitai sulaukti susidomėjusio pirkėjo skambučio ir sklandžiai atsisveikinti su pabodusia transporto priemone.
Nors kiekvieno automobilio būklė ir komplektacija skiriasi, šis tyrimas atsižvelgia į vidutinį konkretaus modelio pardavimo laiką lyginant su kitais automobiliais.
Kitoje spektro pusėje randame lėčiausiai parduodamus modelius – tokius, kurių skelbimai vairuotojus domina mažiausiai. Neabejotinas lyderis šiame sąraše yra „Porsche Cayenne“ (28,8 d.). Nors skelbimų portaluose šių modelių pasiūla ganėtinai didelė, visgi užtrunka net keturias savaites kol naudotas „Cayenne“ atranda savo pirkėją.
Kiek netikėtai iškart už jo rikiuojasi žvitrusis miesto mažylis „Fiat 500“ (24,9 d.) ir mikroautobusas „Iveco Daily“ (24,3 d.). Toliau sąraše randame „Jaguar XF“ (24 d.), „Land Rover Range Rover Sport“ (23,8 d.), „Land Rover Range Rover“ (22,4 d.), „Audi A7“ (22 d.), „6 serijos BMW Gran Coupe“ (21,8 d.), „Opel Mokka“ (20,3 d.) ir „Ford Mustang“ (19,3 d.).
Dauguma prasčiausiai parduodamų automobilių priklauso aukštesnei klasei ir domina ganėtinai siaurą pirkėjų ratą. Nors dalis vairuotojų vis dar mieliau renkasi seną, bet prabangų automobilį negu naujesnį, bet ekonominės klasės, ši tendencija po truputį slopsta.
Greičiausiai parduodamų naudotų automobilių sąraše vyrauja ekonomiški ir laiko patikrinti modeliai, pasižymintys patikimumu ir nedidelėmis remonto sąnaudomis. Naudoto automobilio pirkėjas siekia sutaupyti, todėl įvairūs prabangos elementai būdingi „Porsche“ ar „Land Rover“ antrinėje rinkoje pirkėjų nėra taip vertinami.
Aukštesnės klasės automobiliai ne tik patiria smarkų nuvertėjimą, bet ir pasižymi brangia eksploatacija. Nieko keisto, kad pirkėjai renkasi paprastesnius modelius, siekdami išvengti didelių priežiūros išlaidų ir kuro sąnaudų.
Kuo naudotas automobilis patikimesnis ir pigesnis eksploatuoti – tuo greičiau jis atras pirkėją. Ne veltui pervežimo paslaugas teikiantys vairuotojai mielai renkasi ekonomišką „Toyota Prius“, o ne „Jaguar XF“ ar kitą prabangų modelį.
Naudoto automobilio pirkimas dažnu atveju gali būti tikra loterija, todėl visada verta patikrinti transporto priemonės istoriją „carVertical“ platformoje. Taip ne tik apsisaugosite nuo nesąžiningų pardavėjų, bet ir turėsite derybinį pranašumą gyvai dar net nematę dominančio automobilio.