Projekte „Investavimo akademija“ apie investavimą kalbama visiems suprantamai, paprastai, o gyventojų praktiniai finansinio raštingumo įgūdžiai auginami pateikiant pavyzdžius ir dalijantis žiniomis.
Svarbi laidos dalis – žiūrovų užduodami klausimai. Šį kartą į juos atsako ekonomistas, „Milvas” fondų valdytojas Tautvydas Marčiulaitis ir „Swedbank” investavimo produktų srities vadovas Donatas Šetikas.
Vertės įmonės dažniausiai yra senos, stabilios ir jau įrodžiusios, kad gali veikti pelningai, o augimo įmonės dažniausiai būna ankstyvesnės stadijos, tik pradeda arba dar net negeneruoja pelno ir viską, ką uždirba, reinvestuoja į augimą, todėl jos žymiai greičiau auga. Vertės įmonės yra stabilesnės, lėčiau augančios, bet saugesnės.
Ekonomistas, „Milvas” fondų valdytojas Tautvydas Marčiulaitis
Pradedant reikėtų išbandyti abi ir pažiūrėti, kas labiau patinka ir geriau veikia. Jei planuojame investuoti ilgai, galima didesnę dalį pinigų kreipti į augimo akcijas tikintis, kad jos išaugs labiau ir uždirbs daugiau pinigų. Strategiją reikia keisti pagal poreikius, nereikėtų to daryti dažnai, bet kuo trumpesnis investicinis horizontas, tuo investavimo strategija turėtų būti saugesnė, tai reiškia, iš augimo akcijų po truputį reikia pereiti į vertės akcijas.
Investavimas į augimo akcijas nėra pati patraukliausia situacija, jeigu yra investuojama ekonominio sunkmečio meto, nes šioms bendrovėms reikia finansuoti savo augimą, tai nebūtinai vyksta iš uždirbto pelno, todėl tenka skolintis. Augančios palūkanos paveikia šių akcijų kainas ženkliai reikšmingiau nei vertės akcijų. Norint išvengti rizikos, investuotojas gali rinktis ne konkrečias akcijas, o biržoje prekiaujamus fondus (ETF).
Ieškant sėkmingų augimo akcijų, svarbu atkreipti dėmesį, ar ta bendrovė turi išskirtinį produktą, ar to produkto negali pasiūlyti konkurentai. Taip pat labai svarbu matyti, ar ta bendrovė sugeba auginti tiek savo pajamas, tiek savo pelną kelerius metus iš eilės ir ar tą galės daryti ateityje. Tai bendrovės gali daryti, jei turi išskirtinę padėtį rinkoje, kurią padeda apsaugoti įvairūs patentai, ar tiesiog konkurentams nėra galimybės į šią rinką ateiti dėl didelių kaštų.
„Swedbank” investavimo produktų srities vadovas Donatas Šetikas
Tai sektoriai, kuriems netaikomi dideli apribojimai dėl žaliavų, fizinių gamybos resursų. Tokie sektoriai dažniausiai būna informacinių, biotechnologijų srityje. Taip pat augimo akcijų galima rasti tarp smulkių ir vidutinių bendrovių. Žiūrint į JAV rinką, tokios bendrovės dažniausiai yra vertos iki 1–10 mlrd. JAV dol. Šios bendrovės turi daug didesnį potencialą augti.
Geros augimo akcijos ilgainiui tampa vertės akcijomis, nes visos vertės akcijos, kurios šiandien yra žinomos, didelės, patrauklios, kažkada buvo augimo akcijomis. Kiekviena įmonė pereina per abi stadijas ir iš pradžių labai sparčiai auga, neuždirba daug pinigų, bet sukuria didelį vartotojų skaičių. Tuomet tas verslas po truputį sulėtėja ir tampa vertės įmone. Bet kuri gera augimo įmonė taps vertės įmone ir tuomet jau pradės generuoti dividendus.
Visą „Investavimo akademijos“ laidą žiūrėkite čia:
Pradėti savo investavimo kelionę galite paspaudę čia.
Tekste ir laidoje pateikiama informacija yra edukacinio pobūdžio ir negali būti traktuojama kaip asmeninės investavimo rekomendacijos.