Iš šono gali atrodyti, kad bankas yra didelė, šalta organizacija, kurioje asmeniškumui tiesiog nėra vietos. Tačiau, pasižiūrėjus iš arčiau, įspūdis pasikeičia. Vyresniojo privataus bankininko Ričardo Bukialio darbas yra puikus pavyzdys. „Swedbank“ Privačiosios bankininkystės skyriuje jis atsakingas už VIP klientų aptarnavimą. Kitaip tariant, su jais bendrauja itin asmeniškai ir glaudžiai. Kaip sako jis pats, tokiam darbui reikia specifinių įgūdžių. Visų pirma, gebėjimo klausytis ir drąsos kalbėti atvirai.
Prieš pradedant dirbti banke teko išbandyti save įvairiuose darbuose. Baigęs finansų studijas, o vėliau studijuodamas ekonomiką, supratau, kad mano karjerai labiausiai tinkanti sritis – bankininkystė. Dirbti „Swedbank“ pradėjau 2005 m. Tada buvau gyvybės draudimo konsultantas. Po kelių metų banke buvo suburta investavimo konsultantų komanda. Man tai buvo labai įdomu, todėl įsiliejau į šios komandos gretas. Investavau ir pats, todėl bendrauti šiais klausimais su klientais buvo miela širdžiai. Atsimenu, prieš 2008 m. finansinę krizę dauguma klientų per daug optimistiškai vertino savo rizikos toleranciją. Buvo atvejis, kai teko atkalbinėti pirmo kurso studentę imti paskolą ir skolintas lėšas investuoti į Kazachstano įmones. Teko išmokti atsakingai konsultuoti klientus, valdyti tiek jų, tiek savo emocijas.
Prieš ateidamas čia galvojau, kad banke visi vaikšto „galvas iškėlę”. Kiek padirbėjęs supratau, kad dauguma darbuotojų paprasti, linksmi, motyvuoti ir norintys augti. „Swedbank“ tikrai suteikia erdvės tobulėti ir pasinaudoti karjeros galimybėmis. Nors esamoje pozicijoje jau jaučiuosi pasiekęs nemažai, dar tikrai nemanau, kad išnaudojau visas man suteiktas galimybes.
Dirbu šauniausiam kolektyve, kuriam vadovauja visus procesus išmanantis departamento direktorius. Iš tikrųjų jis labiau visiems padeda, o ne vadovauja. Geriausi rezultatai pasiekiami dirbant su užsidegimu ir be įtampos. Tam, kad gebėtum padėti, reikia įsijausti į kiekvieno kliento situaciją. Tai reiškia klausytis, išgirsti, teisingai įvertinti poreikius bei galimybes. Na ir žinoma, sugebėti įgyti žmogaus pasitikėjimą, kuris ateina ne iš karto, o palaipsniui.
Svajojate apie darbą, kuriame galėtumėte išnaudoti savo komunikacijos įgūdžius? Prisijunkite prie „Swedbank“ komandos: https://www.swedbank.lt/about/careers.
Pasitaiko situacijų, kai klientų investavimo rezultatai neatitinka jų lūkesčių. Vis dėlto žinojimas, kad konsultuodamas su klientu aptarei ne tik galimus teigiamus, bet ir neigiamus scenarijus, padeda ir toliau sėkmingai bendradarbiauti. Man labai padeda supratimas, kad „laimingas klientas – laimingas ir aš“. Klientas yra tavo netiesioginis darbdavys. Ir jei padedi jam sėkmingai valdyti asmeninius finansus, užsitikrini ir ilgalaikį bei draugišką bendradarbiavimą.
Žinoma, pasitaiko ir sunkesnių dienų. Dėl didelio darbo krūvio kartais būna sunku išeiti iš darbinio režimo net ir būnant namuose su šeima. Būna, klientai paskambina ir po darbo, prašo padėti išspręsti kokį neatidėliotiną klausimą. Todėl gebėjimas pakeisti režimą man yra labai svarbus. Jei būsiu perdegęs, tai labai greitai pastebės ir klientai, ir vaikai. Galų gale, pats būsiu savimi nepatenkintas. Būtina sugebėti pasiekti darbo ir laisvalaikio balansą. Labai stengiuosi skirti dėmesio tiek protui, tiek kūnui. Ilgesnis pasivaikščiojimas ar pabėgiojimas su šuniuku, „Swedbank“ sporto salė ar aktyvesnis darbas namuose, audio knygos klausymas mašinoje, ir panašūs dalykai, padeda išvengti rutinos ir perkaitimo. Žinoma, šaunus darbo kolektyvas, taip pat padeda atsipalaiduoti, papildomai motyvuoja.
Norite derinti prasmingą, įtraukiantį darbą, netrukdysiantį asmeniniam gyvenimui? „Swedbank“ laukia jūsų: https://www.swedbank.lt/about/careers.