Sėkminga verslo pradžia: kokių klaidų vengti

Sėkminga verslo pradžia: kokių klaidų vengti
Jūratė Cvilikienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė
2020-09-07

Net 9 iš 10 jaunuolių norėtų užsiimti nuosavu verslu, rodo „Swedbank“ užsakymu vykdyta apklausa. Visgi kaip pagrindinę priežastį, dėl kurios verslo imtis jie nedrįsta, didžioji dalis (63 proc.) jaunuolių nurodo baimę prisiimti riziką ir atsakomybę. Tačiau žinant, kokių klaidų reikėtų vengti stojus prie verslo starto linijos, rizikas galima sumažinti ir jas kontroliuoti. 

Pagrindinės nuosavo verslo pradžios rizikos yra susijusios su finansų, lūkesčių ir ambicijų valdymu. Reikėtų pabrėžti, kad finansinės disciplinos, plano ir kitų svarbių taisyklių laikymasis yra vienodai svarbus visam verslui, nepaisant jo dydžio ir užmojų, antraip verslo sėkmę užsitikrinti bus sudėtinga.

Biudžetas, biudžetas ir dar kartą biudžetas 

Net jei jūsų verslas visai nedidelis, pajamas ir išlaidas, atrodo, galima susidėlioti mintyse, nerizikuokite. Sekamas ir planuojamas biudžetas leis efektyviai valdyti įmonės finansus ir padės užtikrinti, kad išlaidos neviršytų pajamų.

Biudžetui sudaryti naudokite elektroninę skaičiuoklę arba kompiuterio programas, o jame išvardykite visas planuojamas pajamas ir išlaidas kiekvieną mėnesį. Išlaidos čia turėtų būti dviejų tipų – pastoviosios ir kintamosios. Pastarąsias stenkitės apgalvoti ir suskaičiuoti kuo tiksliau.

Periodiškai stebėkite savo biudžetą, vertinkite jo pokyčius ir priežastis, kodėl įvyko vienas ar kitas pokytis. Tokia skaičių kalba padės suprasti, kokie sprendimai versle yra teisingi ir pamatuoti, o kurie priimti iki galo neįvertinus jų poveikio ir todėl verslui nenaudingi. 

Nepervertinkite, kaip greitai uždirbsite pelno

Daugelis pradedančiųjų verslininkų mano, kad jau po kelių mėnesių veiklos jie turės pastovų ir garantuotą užsakymų ar pirkėjų srautą ir tuo pačiu pelningą verslą. Tačiau taip būna retai, nes tai daugiau išimtis nei taisyklė. Tiesą sakant, norint sukurti stabilų ir nuolat pelningą verslą, tam reikia skirti nemažai laiko ir pastangų. Turėkite tai mintyje ir, kai planuosite pajamas, nepadidinkite jų tik dėl to, kad savo verslu labai tikite.

Be to, jei kartu su pradėtu vystyti verslu dirbate ir samdomą darbą, neskubėkite jo mesti. Jei sunku derinti nuosavą verslą su samdomu darbu visu etatu, pereikite prie dalies etato ar laisvai samdomo darbo, bet dar kurį laiką turėkite pajamų ne tik iš naujai pradėto verslo.

Tai bus savotiškas saugiklis, be to, pabandę užsiimti verslu suprasite, ar tikrai jūsų naujoji veikla jums tinka ir patinka, kad jai skirtumėte visą savo darbo laiką. 

Nesiskolinkite neturėdami plano

Norėdami pradėti ar plėsti savo verslą, verslininkai anksčiau ar vėliau susiduria su lėšų poreikiu ir dažniausia išeitis tokiu atveju − skolintis. Nesvarbu, skolinatės iš draugų, šeimos ar iš finansinės institucijos, turėkite aiškų planą, kaip lėšas panaudoti kuo tikslingiau bei kaip jas grąžinsite.

Neturėdami aiškaus plano galite pasiduoti pagundai įsigyti tuo laikotarpiu nebūtinų dalykų verslui ar net sau pačiam, taip leisdami pinigus, kurių neturite. Atminkite, kad skolos pinigai visgi nėra jūsų – juos teks grąžinti. Be to, neturėdami plano, kaip pinigus grąžinsite, galite susidurti su vėlavimu paskolą grąžinti laiku, o tai – tikrai ne į naudą.

Nepamirškite verslo finansinės pagalvės

Apie tai, kaip svarbu turėti santaupų asmeniniams finansiniams išbandymams, puikiai žinome. Šių metų pavasario karantinas nemažai daliai gyventojų tai vėl priminė. Tokios saugumo pagalvės neturėtume pamiršti sukaupti ir savo verslui. 

Kaip ir asmeninių finansų atveju, jūsų verslo finansinis rezervas turėtų sudaryti bent 3–6 mėnesių būtinųjų mokėjimų dydžio sumą. 

Kad būtų paprasčiau kaupti finansinį rezervą, galite atsidaryti taupomąją sąskaitą, į kurią periodiškai ir automatiškai būtų pervedama tam tikra pinigų suma.

Nedarykite visko pats

Jei turite tokią galimybę, tam tikriems darbams pasitelkite pagalbą iš šalies. Nemaža dalis naujų, bet jau šiek tiek paaugusių verslų vadovų pripažįsta, kad padarė klaidą manydami, jog su mokesčių, teisės, rinkodaros ar kitomis subtilybėmis susitvarkys vieni patys.

Turėdami buhalterį ar teisininką, kurie gali jums patarti ar padėti tam tikrais klausimais, sukursite tvirtą pagrindą savo verslui ir išvengsite klaidų, kurios gali kainuoti daugiau nei atlygis profesionalams.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.