Keičiasi gyventojų įpročiai skolintis vartojimui

„Swedbank“ duomenimis, gyventojai vis labiau yra linkę skolintis didesniems pirkiniams, tai yra, automobiliui įsigyti ir namams atnaujinti, nei kasdienėms vartojimo išlaidoms. Banko suteiktų paskolų automobiliui suma per 2018 m., palyginus su ankstesniais metais, išaugo 11 proc. ir sudarė 22 mln. eurų. Tuo metu paskolų suma namų atnaujinimui ir įsirengimui taip pat išaugo 13 proc. iki 41 mln. eurų. Bendra 2018 m. „Swedbank“ suteiktų vartojamojo finansavimo paskolų suma siekė 95 mln. eurų.

„Stabiliai auganti šalies ekonomika skatina gyventojus optimistiškai žvelgti į ateitį. Mūsų duomenys rodo, kad gyventojai į banką dažniau kreipiasi dėl didesnių vartojimo paskolos sumų. Pavyzdžiui, prireikus įsigyti automobilį ar atlikti namų remontą, pasigerinti buities sąlygas. Tuo tarpu gyventojų poreikis skolintis einamosioms reikmėms tampa mažiau aktualus“, – sako „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento vadovas Tomas Pulikas.

Pasak jo, galima daryti prielaidą, kad gyventojų skolinimasis einamosioms vartojimo reikmėms tiesiogiai priklauso nuo gyventojų pajamų dydžio. Pajamoms augant tampa paprasčiau valdyti kasdienes išlaidas, atsiranda galimybių pradėti kaupti ar pasirūpinti draudimu.

„Swedbank“ duomenimis, vidutinė paskolos automobiliui suma per 2018 m. paaugo 6 proc. ir siekė 5,8 tūkst. eurų. Vidutinė vartojimo paskola namams ūgtelėjo 3 proc. ir pasiekė 10,2 tūkst. eurų. Tuo metu paskolos suma vartojimo reikmėms išliko panaši kaip pernai bei sudarė 2,1 tūkst. eurų.

Skiriasi ir skirtingos paskirties vartojimo paskolų grąžinimo terminas. Vartojimo paskolą namams gavę klientai ją dažniausiai įsipareigoja grąžinti per 7 metus, paskolą automobiliui per maždaug 5-erius, paskolą vartojimo reikmėms – per kiek daugiau nei 3 metus.

„Praktiškai kas antras mūsų banko klientas paraišką dėl vartojimo kredito pateikia naudodamasis interneto banku ar išmaniąją banko programėle. Užpildžius paraišką išmaniojoje programėlėje apie sprendimą gauti paskolą klientas informuojamas per 20 min., sprendimus interneto banke pateiktoms paraiškoms priimame vėliausiai kitą dieną. Sulaukę teigiamo atsakymo daugiau kaip 90 proc. klientų pasirašyti kredito sutarties į banko padalinį nevyksta – jie tą padaro nuotoliniu būdu internetu“, – teigia T. Pulikas.

„Swedbank“ duomenys taip pat rodo, kad gyventojai skolinasi vis atsakingiau − nuosekliai auga klientų skaičius, kurie kartu su vartojimo paskola pasirenka ir paskolos įmokų draudimą. 2018-aisiais tokių klientų skaičius sudarė daugiau kaip 40 procentų. Didžiausia dalis klientų rinkosi drausti paskolos namų įsirengimui ir remontui įmokas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.