„Swedbank“ Lietuvoje per 2016 m. devynis mėnesius uždirbo 74 mln. eurų grynojo pelno

  • Fiksuotas paskolų portfelio augimas
  • Pristatytos naujos kartos bekontaktės mokėjimo kortelės
  • Užbaigtas „Danske Bank“ pensijų fondų įsigijimo sandoris

„Swedbank“ Lietuvoje per 2016 m. devynis mėnesius uždirbo 74 mln. eurų grynojo pelno arba 26 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grynasis pelnas siekė 59 mln. eurų.

„Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius fiksavome kertinės banko veiklos srities ‒ skolinimo ‒ augimą. „Swedbank“ paskolų portfelio augimui didžiausios įtakos turėjo keli faktoriai. Visų pirma, atspindėdamas gerėjančią šalies ekonomikos situaciją organiškai augo namų ūkių finansavimas. Pozityvios įtakos banko paskolų portfeliui turėjo ir „Danske Bank“ privačių klientų paskolų portfelio įsigijimas. Džiugina tai, jog banko klientai renkasi ir aktyviai naudojasi moderniais kasdienės bankininkystės įrankiais. „Swedbank“ išmaniosios programėlės aktyvių naudotojų skaičius per metus išaugo daugiau nei 80 proc., ir programėle atliekamų mokėjimų apimtys augo 100 proc.“, – teigia „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė.

Paskolos ir indėliai

Per tris 2016 m. ketvirčius „Swedbank“ Lietuvoje skolinimo apimčių augimas siekė 9 proc. (397 mln. eurų) lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai metais. Skolinimo apimčių didėjimui didžiausios įtakos turėjo augęs gyventojų būsto paskolų portfelis, įskaitant įsigytą „Danske Bank“ privačių klientų paskolų portfelį. Bendrą paskolų portfelį 2016 m. trečiojo ketvirčio pabaigoje sudarė 4,6 mlrd. eurų.

Bendra indėlių suma „Swedbank“ Lietuvoje padidėjo 16 proc. (805 mln. eurų) lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2015 metais. 2016 m. trečiojo ketvirčio pabaigoje bendras indėlių portfelis siekė 5,8 mlrd. eurų. Paskolų ir indėlių santykis siekė 80 proc., palyginimui ‒ prieš metus jis sudarė 85 proc.  

Kreditų kokybė

Per 2016 m. tris ketvirčius iš atidėjinių mažėjimo bankas gavo 5 mln. eurų pajamų, tuo pačiu laikotarpiu prieš metus išlaidos atidėjiniams siekė 4 mln. eurų.

Nuostolio požymių turinčių paskolų portfelis traukėsi. Bendra tokių paskolų suma 2016 m. trečiojo ketvirčio pabaigoje sudarė 87 mln. eurų. Tuo pačiu laikotarpiu 2015 m. ši suma siekė 113 mln. eurų.

Pajamos ir išlaidos

Bendrosios „Swedbank“ Lietuvoje pajamos per 2016 m. devynis mėnesius siekė 143 mln. eurų. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2015 m. pajamos išaugo 6 proc.

Per tris 2016 m. ketvirčius grynosios palūkanų pajamos išaugo 13 proc. (9 mln. eurų), lyginant su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, ir sudarė 79 mln. eurų. Palūkanų pajamų augimui įtakos turėjo išaugusios skolinimo apimtys.

Grynosios komisinių pajamos sumažėjo 2 proc. (1 mln. eurų), lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, ir siekė 52 mln. eurų. Komisinių pajamų mažėjimui įtakos turėjo tarpbankinio mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis pokyčiai.

„Swedbank“ Lietuvoje išlaidos sumažėjo 1 proc. arba 1 mln. eurų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ir bendra išlaidų suma sudarė 61 mln. eurų. Išlaidų/pajamų santykis siekė 43 proc. (46 proc. tuo pačiu laikotarpiu 2015 m.).

Už 2016 m. devynis mėnesius „Swedbank“ Lietuvoje į šalies biudžetą sumokėjo apie 30 mln. eurų įvairių mokesčių. Pernai metais už tą patį laikotarpį mokesčių pavidalu „Swedbank“ sumokėjo 28 mln. eurų.

Verslo plėtra

„Swedbank“ pirmasis Lietuvoje pristatė naują atsiskaitymų technologiją – bekontaktes mokėjimų korteles. Atsiskaitant už mažiau nei 10 eurų, tokią kortelę pakanka tik priglausti prie kortelių skaitytuvo ir PIN kodo įvesti nereikia. Tokie greitesni atsiskaitymai prekybos vietose padeda mažinti eiles, o prekybininkams leidžia padidinti klientų srautų pralaidumą.

Gavus Lietuvos banko leidimus dėl UAB „Danske Capital investicijų valdymas“ 100 proc. akcijų perleidimo, „Danske Capital investicijų valdymas“ tapo „Swedbank“ grupės dukterine bendrove kartu su valdomais II ir III pakopos „Danske“ pensijų fondais.

Kasmet atliekamame mėgstamiausių prekių ženklų tyrime „Swedbank“ užėmė 4 vietą Lietuvoje ‒ aukščiausią iš visų finansinių institucijų. Pirmąsias tris vietas užėmė tokie žinomi interneto prekių ženklai, kaip „Google“, „Facebook“ ir „YouTube“. Tyrimą atliko reklamos agentūra DDB, bendradarbiaudama su tyrimų bendrove „GfK Research Baltic“.

„Swedbank“ Lietuvoje 2016 m. trečiojo ketvirčio rezultatai skelbiami: www.swedbank.lt

„Swedbank“ grupės 2016 m. trečiojo ketvirčio rezultatai skelbiami: www.swedbank.com

„Swedbank" Lietuvoje 2016 m. ketvirtojo ketvirčio / metiniai finansiniai rezultatai bus paskelbti 2017 m. vasario 2 d.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.