Per „Juodojo penktadienio“ išpardavimų dieną (lapkričio 24 d.) „Swedbank“ klientai apsipirkdami lietuviškose interneto parduotuvėse šįmet išleido apie 12,8 mln. eurų. Tai – 28 proc. didesnė suma nei praėjusiais metais.
„Praėjusį penktadienį gyventojai nepraleido progos įsigyti norimų pirkinių bei paslaugų su nuolaidomis. Nors „Juodojo penktadienio“ apsipirkimai ir toliau išlaiko augimo tendenciją, tačiau šis skaičius jau nebeauga dviženkliu procentu ir šiemet pirkimų buvo tik 5 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Tačiau apsipirkimų vertė ir toliau augo gan įspūdingai – daugiau nei 28 proc., o vidutinė pirkinio vertė padidėjo iki 69 eurų, t.y. buvo 22 proc. didesnė nei praėjusiais metais,“ – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.
Iš viso per „Juodojo penktadienio“ savaitę „Swedbank“ klientai apsipirkdami internetu išleido 14 proc. didesnę sumą nei analogišku laikotarpiu prieš metus.
„Jei prieš keletą metų stebėjome tendenciją, kad „Juodasis penktadienis“ virsta „juodąja savaite“, tai šįmet matome aktyvią prekybą ištisą mėnesį. Viso lapkričio mėnesio kontekste „Juodojo penktadienio“ savaitė jau nebeišsiskiria taip ryškiai kaip anksčiau ir visas mėnuo tampa pakankamai aktyvus. Šiais metais net ankstesnė savaitė tapo aktyvesnė: „Juodojo penktadienio“ savaitę apsipirkimų buvo 2.3 proc. mažiau nei savaitę prieš tai“, – teigia Deimantas Trumpickas.
Tai, kad „Juodojo penktadienio“ savaitė jau nebe taip ryškiai išsiskiria iš viso lapkričio mėnesio buvo matyti ir ankstesniais metais, kai šis skirtumas vis labiau ir labiau nyko, pastebi „Swedbank“ atstovas.
„Swedbank“ duomenimis, „Juodasis penktadienis“ ir toliau aiškiai išsiskiria iš įprastų penktadienių: jo metu šiais metais įvyko beveik 27 proc. daugiau pirkimų nei ankstesnės savaitės penktadienį, o verte išleista beveik 34 proc. daugiau nei ankstesnį penktadienį.
„Panašu, kad apart kiek ryškesnio piko „Juodąjį penktadienį“, vis labiau reikia šnekėti ne apie momentinius išpardavimus su nuolaidomis, o apie apskritai tolygiai pasiskirstantį aktyvesnį prekybos laikotarpį nuo Vėlinių iki Kalėdų“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.