Daugiau nei 5 milijonai priežasčių kurti tvarų verslą

2020-09-11

Vis daugiau žmonių iš verslų reikalauja atsakingo požiūrio į aplinką ir planetą. „Harvard Business Review“ 2019 m. atlikto tyrimo duomenimis, net 65 proc. apklaustųjų nori pirkti prekes ir save sieti su tais prekės ženklais, kurie savo veikloje siekia tvarumo. Pasaulinės pandemijos kontekste tvarumo svarba tampa dar didesnė.

Tvarumas visuomenėje ilgą laiką buvo siejamas su popieriniu maišeliu parduotuvėje, ekologiška skalbimo priemone ar energiją taupančiomis lemputėmis. Tačiau šiandien tai tampa kertine verslų ašimi, aplink kurią sukasi kuriami produktai, plėtros planai ar socialinės atsakomybės politika. Pasaulio ekonomikoms bandant atsitiesti po covid-19 iššūkio, vis daugiau yra kalbama apie „žaliąjį“ atsigavimą.

Tvarumo reikalaus klientai, darbuotojai ir investuotojai

„Swedbank“ Lietuvoje vadovės Dovilės Grigienės teigimu, šiandien tvarumo svarba verslui tampa kaip niekad akivaizdi.

„Tvarios inovacijos verslui šiuo metu itin aktuali tema. Orientacija į tvarumą gali padėti pritraukti papildomų investicijų, nes ambicingi ES tvarumo tikslai numato, kad didelė dalis investicijų bus nukreipta tik į tvarias veiklas. Panašus sentimentas kyla ir tarp privačių investuotojų. Be to, vis daugiau kalbama apie tvarų atsigavimą po pasaulinės pandemijos, tad tvarumo svarba tik didės“, – sako „Swedbank“ vadovė.

Pasak jos, jei įmonėms norisi papildomų priežasčių kurti tvarų verslą, jų yra net 5 milijonai. Maždaug tiek jaunuolių dalyvavo G. Thunberg protesto akcijose „Fridays for Future“ visame pasaulyje. 

„Šis aktyvus ir sąmoningas jaunimas – tai būsimi verslų klientai ir darbuotojai. Rinkdamiesi paslaugas ar darbo vietas, jie tikrai pasidomės, koks įmonės poveikis aplinkai“, – teigia D. Grigienė. 

Šie tvarumu besidomintys žmonės yra ne tik vartotojai, bet ir kūrėjai, pamažu ateinantys į verslą, kuriantys startuolius, steigiantys įmones. Verslas verslui sektoriuje (angl. business to business, B2B), tvarumas tampa reikšminga priežastimi pradėti ar užbaigti bendradarbiavimą. Įmonės, kurios savo veikloje siekia tvarumo, dažnai renkasi tokius pačius partnerius.

Pirmasis Lietuvoje tvarumo akseleratorius verslui 

Finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centro „Rockit“ vadovė Šarūnė Smalakytė teigia, kad atsižvelgiant į vis didėjančią tvarumo svarbą žmonėms ir verslams, rugsėjį veiklą pradeda „Rockit impact“ akseleratorius – intensyvi programa, orientuota į tvarių startuolių augimą. 

„Startuoliai yra unikalūs tuo, kad be idėjos ir ryžto, jie kupini ir idealizmo. Entuziazmo kupinos komandos yra pasiryžusios pradėti savo veiklą ir daryti tai tvariai nuo pat pirmųjų žingsnių. Tiesa, kuomet idėjos gvildenimas, pradinio produkto kūrimas, investuotojų pritraukimas atima daug komandos laiko, tvarūs darbo metodai gali pasirodyti dar vienas sudėtingas rūpestis. Tačiau tuomet įkvėpimo galima ieškoti mezgant partnerystes su sėkmingai veikiančiais tvariais rinkos lyderiais. Dėl to ir atsirado „Rockit impact“ akseleratorius“, – sako Š. Smalakytė.

Programos metu, įmonės, puoselėjančios tvarų požiūrį į verslą, suvienys jėgas, dalinsis savo patirtimi ir padės augti šešiems naujiems tvariems startuoliams. 

„Norime paskatinti startuolius tvarumu rūpintis nuo pat savo veiklos pradžios. Būtent todėl prisidėjome prie pirmosios tokios Lietuvoje verslui iniciatyvos, kuri leis koncentruotis į tikslines startuolių partnerystes su rinkos lyderiais“, – teigia „Swedbank“ Lietuvoje vadovė D. Grigienė. 

Vienos iš projekto partnerių, „Elektrum Lietuva“ generalinio direktoriaus Martyno Gigos teigimu, bendrovė turi sukaupusi daug gerosios patirties, kuria ketina pasidalinti su „Rockit impact“ akseleratoriaus dalyviais.

„Savo versle 50 proc. elektros energijos pagaminame naudodami atsinaujinančius šaltinius. Tikime, kad švari elektros energija yra vienas iš esminių kiekvieno žmogaus kokybiško gyvenimo rodiklių. Būdami energijos gamintoju bei tiekėju, jaučiame atsakomybę ir siekiame, kad šiuolaikinės technologijos bei inovacijos ženkliai prisidėtų tiek prie globalių, tiek prie Lietuvos tikslų puoselėti tvarumą“, – sako M. Giga.

Pirmajam akseleratoriui ieškomi 6 startuoliai 

Šiuo metu prasideda 6 patyrusių startuolių paieška, kurie norėtų prisidėti sprendžiant verslo tvarumo iššūkius. Būtent jie taps intensyvios keturių mėnesių programos dalyviais. „Rockit impact“ akseleratorius atves tokius startuolius arčiau verslo ir padės atrasti tinkamiausius partnerius.

Startuoliai, kurie savo veikloje norėtų pritaikyti tvarumo principus, o jų augimui svarbu partnerystė ir bendradarbiavimas su verslu, kviečiami susisiekti su „Rockit“ komanda.

Rockit komanda
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.