Internetinės prekybos galvosūkiai: kaip valdyti produktų kainas bei nuolaidas

2023-09-21

Vartotojams vis dažniau apsiperkant internetu, konkurencija elektroninės prekybos rinkoje – itin didelė. Rinkos žaidėjams kaip niekad svarbu ne tik sumaniai prisitraukti pirkėjų, bet ir juos išlaikyti. Tai padaryti gali padėti ir gera kainodara. Kaip tinkamai nustatyti kainas bei nuolaidas, atsako kosmetikos ir maisto papildų parduotuvės „NewCrush“ įkūrėja Karolina Barasnevičiūtė.

Karolina


Svarbu gerai apskaičiuoti savikainą

Nors mažiausia kaina rinkoje gali tapti itin dideliu konkurenciniu pranašumu, pasak K. Barasnevičiūtės, svarbu teisingai įvertinti prekės savikainą bei galimybę užsidirbti.

„Pradedantys internetinės prekybos verslą neretai suklysta tinkamai neįvertindami, ką apima prekės savikaina. Priklausomai nuo elektroninės parduotuvės specifikos ir parduodamų prekių, tai gali būti transporto, sandėliavimo kaštai, muito mokesčiai. Taip pat savikaina gali apminti pakavimo priemones bei įvairius kitus elementus“, – pažymi K. Barasnevičiūtė.

Tiesa, K. Barasnevičiūtės teigimu, turint tam tikrą kapitalą, pirmiausia, kol pelningų pardavimų nėra, galima ir gali tekti investuoti į ateities uždarbį. Tačiau svarbu kruopščiai apskaičiuoti, kokius pardavimus savo versle laikysime pelningais.

Tuomet, pasak „NewCrush“ įkūrėjos, įmonės turėtų įsivertinti, kokia yra vidutinė produkto, jo kategorijos ar industrijos marža. Paprastai, K. Barasnevičiūtės teigimu, prekyba užsiimantys verslininkai žino, kokios vidutinės maržos yra būdingos konkrečioms industrijoms.

„Nustatant kainą, reikia apskaičiuoti taip, kad uždirbtum pakankamai, jog galėtum investuoti į rinkodarą ar kitas verslo veikimui ir augimui svarbias sritis. Labai svarbu, kad produktas būtų pelningas, o tokiems skaičiavimams reikalinga visus duomenis suvesti į paprasčiausią „Excel“ lentelę“, – komentuoja K. Barasnevičiūtė.

Be nuolaidų apsieiti nepavyks

Anot elektroninės parduotuvės įkūrėjos, šiame versle egzistuojanti didžiulė dinamika ir konkurencija neišvengiamai verčia pardavėjus klientams nuolat teikti įvairius patrauklius pasiūlymus – nuolaidas, dovanas bei įvairias kitas papildomas vertes.

„Manau, kad kiekvienas prekybininkas norėtų išvengti nuolaidų. Yra prekės ženklų, kurie jų neteikia, bet tai priklauso nuo pozicionavimo ir verslo specifikos. Tačiau didžiajai daugumai e. parduotuvių nuolaidas daryti tenka, ypač jeigu jie yra tik perpardavinėtojai ir neturi jokio kito išskirtinumo. Todėl planuojant kainodarą, būtina įsivertinti ir susiplanuoti dovanas, akcijas, nuolaidas ar lojalumo sistemas“, – sako K. Barasnevičiūtė.

„NewCrush“ įkūrėjos teigimu, būtinybę taikyti nuolaidas labiausiai lemia vartotojų įpročiai. Štai, pavyzdžiui, kaip rodo pasaulinė duomenų platforma „Statista“, maždaug 9 iš 10 internetinės prekybos vartotojų bent kartą per metus pasinaudoja nuolaidos kodu. Tuo metu „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atliktas tyrimas atskleidžia, kad per išpardavimus fizinėse ir e. parduotuvėse apsiperka maždaug 44 proc. Lietuvos gyventojų. O taisyklių, kaip geriausia nustatyti nuolaidas, pasak K. Barasnevičiūtės, nėra – kiekvienas verslas tai atranda ir išsigrynina eksperimentuodamas.

Kaina ir nuolaida sėkmės savaime neužtikrina

NewCrush“ įkūrėja pabrėžia, kad net ir esant nuolaidai vartotojai dažniausiai gali rinktis iš keleto prekės ženklų bei e. parduotuvių. Taigi, siekiant produkto ar parduotuvės sėkmės, būtina iškomunikuoti prekės ženklo kuriamą vertę.

„Prekės ženklo vertės iškomunikavimas yra kertinis. Atsakymas į klausimą, kokią vertę kuria mūsų verslas ir mūsų parduodami produktai, yra visa ko pamatas. Išsiskirti yra labai daug būdų: prekių kokybė, kruopščiai atrinktas asortimentas, klientų aptarnavimas ar prekes išmanantys ekspertai“, – komentuoja K. Barasnevičiūtė.

Atrasti savo išskirtinumus ir vertes nėra sudėtinga, tiesiog tam reikia skirti laiko. K. Barasnevičiūtė teigimu, tam daug dėmesio skiria visi sėkmingiausi prekės ženklai.

Domina e. komercijos sprendimai? Daugiau apie „Swedbank“ siūlomus atsiskaitymo sprendimus verslo klientams rasite čia.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.