Verslininkė Dovilė lietuviams siūlo į kasdien naudojamus daiktus pažvelgti kitomis akimis: panašėjame į skandinavus

2023-02-08

Kokybiškas miegas – vienas iš laimingo gyvenimo ingredientų. Miegas padeda užtikrinti imuninės sistemos, širdies ir kraujagyslių veiklą, garantuoja reikiamą energijos kiekį, padeda išlaikyti gerą nuotaiką, netgi užkerta kelią antsvoriui. Žmonės miegui skiria net trečdalį savo gyvenimo laiko, tačiau retai susimąsto, kad miegas turi būti ne tik kokybiškas, bet ir malonus procesas. Visa tai gali užtikrinti įvairūs miego ritualai ar tinkamai paruošta aplinka, tačiau ne mažiau svarbūs ir patogūs patalai. Šiais lietuvius stengiasi aprūpinti „Saulės patalynė“ – iš kartos į kartą perduotas šeimos verslas.
 

Saulės patalynė

„Saulės patalynė“, © DELFI montažas


Verslas prasidėjo nuo vaikystės

Kokybišką patalynę gaminanti ir parduodanti Dovilė Kiseliovienė pasakoja, kad viskas prasidėjo dar vaikystėje, seneliams pradėjus verslą teko stebėti siuvimo procesus iš šalies. Vėliau įgūdžius perėmė mama, o galiausiai verslo vystymas pasiekė ir D. Kiseliovienės rankas. Moteris sugalvojo fizinę parduotuvę perkelti į virtualią erdvę ir prieš devynerius metus atidarė elektroninę parduotuvę.

„Aš dirbu su elektronine parduotuve, tačiau atsirinkdama naujus produktus, audinius ar dizainius, visada pasiklausiu mamos nuomonės. Visgi ji dirba su patalyne ilgiau nei aš, todėl ir prisideda prie mano idėjų, o dažnai pasiūlo ir savo“, – pasakoja ji.

Vaikystėje pirmieji prisilietimai prie tekstilės prasidėjo nuo siuvamų lėlių drabužių, o šiandien visai Lietuvai moteris siūlo įvairiausius tekstilės gaminius: antklodes, pagalves, pledus, lovos užtiesalus ir kitus produktus, tačiau pagrindinis įmonės veidas – kokybiška patalynė.
 

Saulės patalynė

„Saulės patalynė“, © Įmonės nuotr.


Kaip pasakoja verslininkė, ši patalynė išsiskiria tuo, kad yra ne tik kokybiška, bet ir gali būti pasiūta pagal kiekvieno kliento individualius užsakymus. Tai, kaip aiškina ji, suteikia konkurencinį pranašumą rinkoje. Be to, išskirtinumą užtikrina ir gausybė skirtingų dizainų bei audinių.

„Dalis žmonių, dažniausiai išvykę laikinai gyventi į užsienio šalis, antklodes ir pagalves įsigyja ten. O kartais jas kaip dovaną tiesiog atsiunčia kitose šalyse gyvenantys giminaičiai. Lietuvoje ieškodami patalynės užvalkalų antklodėms bei pagalvėms užvilkti, žmonės susiduria su problema, nes neranda reikiamų dydžių.

Skirtingos šalys turi skirtingus patalynės dydžių standartus, todėl užsukę į eilinę parduotuvę neranda, ko ieškoję. Tokiu atveju vėlgi kreipiasi į mus ir prašo pagaminti ne tik pagal standartinius, bet šį kartą ir pagal individualius išmatavimus“, – sako D. Kiseliovienė.

Keičiasi tendencijos

Pasak verslininkės, gyventojai pamažu vis labiau vertina patalynės kokybę. Kadangi ji prekiauja tik natūralios medvilnės gaminiais – satininiais, drobiniais, perkeliniais patalais, neretai sulaukia grįžtančių ir kokybės ieškančių klientų.

„Mūsų klientas visų pirma yra vertinantis kokybę. Vieni žmonės gali pirkti pigią nekokybiško audinio patalynę su mintimi, kad greitai ji bus netinkama naudoti ir vėl teks įsigyti naują. Kiti ieško kokybiškos, kuri būtų tiek maloni, tiek ilgai naudojama. Tačiau skirtingų žmonių nuomonė ir požiūris skiriasi, kaip ir pasirenkant maisto produktus – vienas renkasi ekologišką, kitas aukštos kokybės, o trečias pigiausią variantą.
 

Saulės patalynė

„Saulės patalynė“, © Įmonės nuotr.


Pas mus ateina žmonės, kurie nori kokybiškų produktų. Nesvarbu, ar tai būtų standartinių ar pagamintų pagal individualius išmatavimus dydžių patalynė. Sulaukiame tiek vyrų, tiek moterų, sakyčiau, nuo 26-erių iki labai vėlyvo amžiaus“, – pasakoja pašnekovė.

Pasak D. Kiseliovienės, ryškėja ne tik lietuvių noras miegoti kokybiškuose pataluose, bet keičiasi ir dizaino poreikiai. Nenuostabu, kad keičiantis madoms, išryškėja ir nauji standartai. Kaip pasakoja pašnekovė, prieš 8–9 metus daugeliui patiko 3D patalynės komplektai su didelėmis gėlėmis, gyvūnais, kitaip tariant, įvairiausiais paveikslėliais.

„Ši mados tendencija jau praėjo. Vėliau buvo gana populiarus blizgus, atlasinis audinys, prie kurio šiandien linkstama vis mažiau. Šiuo metu jau ne vienerius metus vis labiau populiarėja skandinaviško stiliaus raštai – neutralūs, švelnūs.

Taip pat kiekvienais metais vis daugėja žmonių, norinčių savo namuose turėti vienspalvę patalynę. Nepasakyčiau, kad žmonės tokius patalus norėdavo įsigyti prieš kokius 7 metus – tuo metu jie mieliau rinkdavosi margus, gana ryškius raštus“, – pastebi verslininkė.

Populiariausias jos klientų audinys – satininis medvilnės. „Satinas yra minkštas, švelnus ir turintis prabangos suteikiantį žvilgesį, kuris žmonėms labai patinka“, – sako ji.

Nori žengti į užsienio rinką

Vis dėlto, kalbėdama apie verslą ir jo sėkmę, D. Kiseliovienė neslepia ambicijų plėstis. Pasak jos, Lietuvoje įmonė jau padarė nemažai: turi užtektinai klientų, didelį asortimentą. Tad atėjo momentas judėti į priekį.

„Labai sunku man pačiai sugalvoti, kaip tą daryti. Pirmas į galvą šovęs dalykas ir manau pats geriausias variantas judėti į priekį yra eksportas – iškeliavimas už Lietuvos ribų. Kai kuriems gal atrodo paprasta – noriu keliauti į užsienį ir tai darau. Dabar strategiškai susidėliojus pagalvoju: nuo ko man tada reikia pradėti? Į kurią šalį keliauti? Kokiu principu – didmena ar mažmena? Tokių klausimų iškyla daug, kadangi atrodo, kad yra tikslas, tačiau kaip įgyvendinti, neturint patirties?“ – iššūkiais dalijasi ji.
 

saulės patalynė

„Saulės patalynė“ vadovė Dovilė Kiseliovienė, © Įmonės nuotr.


Tad moteris nusprendė sudalyvauti „Swedbank“ organizuojamoje „Smulkaus verslo akademijoje“, kurioje su mentorių pagalba ji tikisi įgyvendinti užsibrėžtus tikslus ir suplanuoti naują verslo strategiją.

„Ši programa tarsi pyragas, kurį pradedame gaminti nuo ingredientų pasirinkimo, o ne tik apiberiame cukraus pudra ir galvojame apie papuošimus. Taip sakau todėl, kad ji padeda viską suprasti nuo pagrindų. Nėra taip, kad mes atėjome ir pradėjome kalbėti tik apie eksportą. Ši programa prasidėjo nuo bendrinio įmonės įvertinimo, mūsų siekiamų tikslų nuo pat jos įkūrimo pradžios.

Čia mes analizuojame dabartines strategijas, daug kalbame apie dalykus, kurie stipriai įtakoja mūsų verslą, bet iki šiol apie tai net nebuvome susimastę. Vieni iš pavyzdžių yra teisingas dienotvarkės sudėliojimas, taktikų ir strateginių darbų paskirstymas, klientų analizės. Tokie dalykai gali stipriai įtakoti tiek procesų eigą, tiek tikslų įgyvendinimo strategijas. Mes apie tai ne tik kalbame, bet ir atliekame užduotis, kurias vėliau analizuojame“, – sako ji.

Pasak verslininkės, dabar svarbiausia išnagrinėti turimus privalumus ir trūkumus, taip pat aptariant tikslus iškart įsivardinti ir galimus iššūkius bei procesų eigą – kokią šalį pasirinkti, kaip užmegzti reikiamus kontaktus ir panašiai. Verslininkė atvirauja: nauja strategija reikalauja platesnio akiračio ir pateikia begalę iššūkių, kuriuos išsprendus galima žengti į platesnius vandenis.

„Mano komandoje šiuo metu dirba du žmonės. Tad galiu padrąsinti, kad ir maži verslai gali plėstis ir pradėti vykdyti veiklą užsienio šalyse“, – pokalbį užbaigia ji.

Parengė Akvilė Bružinskaitė, DELFI.

„Swedbank“ smulkaus verslo akademija yra šešių savaičių verslo stiprinimo programa, kurioje 10 atrinktų smulkiųjų verslininkų, padedami verslo lyderių ir mentorių, identifikuoja savo bendrovėse kylančius iššūkius ir ieško tinkamų būdų juos išspręsti. Kas savaitę vykstančių ir visuomenei atvirų pranešimų ciklas yra viena iš šios programos dalių.

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.