Tik trečdalis lietuvių nėra linkę sureikšminti kolektyvo, kuriame dirba, amžiaus, tuo metu kiti turi tam tikrą nusistatymą, kokio amžiaus kolektyve norėtų dirbti. Vis dėlto, būtent amžiaus įvairovė ilgainiui gali užtikrinti geresnius įmonės rezultatus, o darbuotojams suteikti galimybę dalytis skirtingomis patirtims, informacija bei įgūdžiais ir taip tobulėti.
Natūraliai tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime esame linkę daugiausia bendrauti su savo bendraamžiais ar ganėtinai panašaus amžiaus žmonėmis, todėl neretai mums tai gali atrodyti ir kaip idealus darbo kolektyvo amžius. Daugiau kaip pusė lietuvių norėtų dirbti su kolegomis, kurių amžiaus vidurkis yra nedidesnis nei 45 m., atskleidė „Swedbank“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa.
Vis dėlto, nei darbuotojo, nei kolektyvo amžius savaime nėra pranašumas. Kiekvieno mūsų gebėjimus darbe lemia mūsų asmeninės savybės, turimi įgūdžiai, motyvacija ir patirtis, o ne gimimo data.
Iš įvairesnio kolektyvo galima išsinešti ne tik įdomių kasdienio gyvenimo patirčių ir požiūrio kampų. Tai – galimybė kiekvienam tobulėti profesinėje srityje. Vyresni darbuotojai su didele patirtimi ir organizacijos bei klientų išmanymu gali tapti jaunesniųjų kolegų mentoriais, o jaunieji kolegos gali pamokyti naujų darbo metodų, greičiau pastebėti ir perprasti naujas tendencijas.
Todėl vyresniems darbuotojams reikėtų dažniau išdrįsti paneigti amžiaus stereotipą. Tačiau tuo pat metu savo didelės patirties nereikėtų laikyti savaime suprantamu pranašumu. Noras mokytis naujų dalykų, atrasti naujų požiūrio kampų – raktas į karjeros sėkmę nepaisant amžiaus.
Jaunesnieji kolegos taip pat neturėtų pasiduoti įsitikinimams dėl amžiaus bei įvertinti, ko gali išmokti iš vyresniųjų kolegų. Pavyzdžiui, per ilgametę jų patirtį greičiausiai yra pasitaikiusi ne viena krizės situacija ar profesinis išbandymas, iš kurio jaunesni kolegos gali pasimokyti.
Ne skaičiai pase svarbiausi ir žvelgiant iš įmonės perspektyvos. Efektyvią bendrovės veiklą pirmiausia užtikrina jos valdymo ypatybės, puoselėjama kultūra, darbuotojų profesionalumas.
Įvairovė organizacijoje ne tik suteikia daugiau galimybių mokytis vieniems iš kitų, atsižvelgti į skirtingas perspektyvas, pasiremti įvairiapuse patirtimi. Ji taip pat svarbi komandos produktyvumui, platesnei perspektyvai, geresniems verslo rezultatams bei klientų pasitenkinimui pasiekti.
Komandai, kuri yra įvairialypė ir atspindi visuomenės sudėtį, paprastai yra lengviau atsižvelgti į kliento perspektyvą ir suprasti įvairių klientų poreikius. Organizacijų tyrimai pasaulyje rodo, kad ilgainiui geresnių rezultatų pasiekia įvairiapusės pagal demografines charakteristikas organizacijos, todėl vadovai turėtų būti suinteresuoti dirbti su įvairiais žmonėmis.
Nepaisant to, kaip rodo „Swedbank“ apklausa, aukščiausio lygio vadovai dažniau nei kiti specialistai nurodo, kad labiausiai nori dirbti kolektyve, kurio amžiaus vidurkis – 35 metai.
Vadovai neretai būna įsitikinę, kad jaunesnio amžiaus kolektyvas gali būti veržlesnis ir ambicingesnis, ir tai jiems padės pasiekti geresnių veiklos rezultatų. Jaunesnio amžiaus darbuotojai iš tiesų gali turėti tam tikrų pranašumų, palyginti su vyresniais žmonėmis, tačiau silpnesnioji jų pusė yra patirties ir gilesnio požiūrio stokojimas.