Padalinių tinklo departamento pardavimų vadybininkas Mantas Saltykovas: „Smagu matyti, kaip auga kolegos“

2022-07-04
Iliustracija


Vienas geriausių būdų darbe išvengti rutinos ir nuobodulio – naujos, kitokios veiklos. Padalinių tinklo departamento pardavimų vadybininkas Mantas Saltykovas per „Swedbank“ praleistus daugiau nei dešimt metų tuo spėjo įsitikinti jau ne kartą. Jis sako nuolat ieškantis dalykų, kurių galėtų išmokti, įsitraukia į visuomeninę veiklą, pastaraisiais metais išbandė ir mentorystę. Anot Manto, čia atviras klausimas, kas iš viso to gauna daugiau – žmonės, kuriems padeda, ar jis pats.

Nuo ko prasidėjo tavo kelias „Swedbank“? Ar atsimeni, kaip atsidūrėme tavo radare?

Viskas prasidėjo 2004 m. Klaipėdoje. Bankas tuomet dar vadinosi „Hansabanku“. Su kursiokais teko čia apsilankyti, paklausyti paskaitos apie banko veiklą. Tuomet ir susidarė pirmas įspūdis apie organizaciją. Pagalvojau, kad ir pats norėčiau dirbti tokioje organizacijoje. Man būnant paskutiniame kurse, taip ir nutiko. Aš paprastai imuosi iniciatyvos ir veiksmų, kad pasiekčiau norimą rezultatą. Interneto svetainėje susiradau darbo skelbimą, išsiunčiau CV bei motyvacinį laišką ir po poros pokalbių jau buvau komandos dalimi.

Ką ryškiausiai atsimeni iš tų dviejų pokalbių?

Ruošiausi jiems kaip diplominio gynimui. Ieškojau informacijos apie patį banką, jo vertybes, darbą su klientais, gilinausi į kai kuriuos produktus bei paslaugas. Įspūdis per pirmus pokalbius buvo itin šiltas, draugiškas. Bendraudamas su personalo specialiste ir būsima vadove pasijutau laukiamas, vadovų žvilgsnis tarsi išdavė žodžius „sveikas prisijungęs“. O juk eidamas į pokalbį buvau nusistatęs, kad viskas bus labai oficialu ir šalta. Čia taigi bankas!

Kokių išankstinių nuostatų turėjai?

Manau, kiekvienas turime tokių nuostatų įvairiose gyvenimo situacijose. Tačiau ne visada reikia jomis vadovautis. Taip atsitiko ir man. Įsivaizdavau, kad darbas banke siejasi tik su skaičiukais, aukštąja matematika, formulėmis ir panašiais dalykais. Tačiau pozicija, kurioje dirbu, visų pirma yra apie bendravimą su klientais, jų poreikius ir, aišku, tinkamo sprendimo pasiūlymus. Labai svarbus ir bendravimas su kolegomis, komandos darbas ir kiti dalykai. Nuostatos visai nepasitvirtino. Nors... skaičiukų neišvengiu.

Kas įstrigo iš pirmųjų darbo savaičių? Koks buvo pirmasis įspūdis apie „Swedbank“ ir komandą?

Pirmos trys darbo savaitės buvo skirtos mokymams. Nė neįsivaizdavau, jog nauji darbuotojai yra taip stipriai ruošiami. Vienas dirbti su klientais galėjau iškart po mokymų – jie suteikė pasitikėjimo darbo pradžiai. Sunkiausia buvo suprasti banko produktų ir paslaugų savybes, jų išskirtinumus ir panašumus. Tik tai išmanydamas juk gali rasti klientui reikalingą sprendimą. O kur dar tvarkos, taisyklės ir visa kita nauja informacija. Tačiau man priskirtas mentorius, kolegų nuoširdumas ir noras pagelbėti padėjo įveikti visus sunkumus.

Prieš metus pats tapai mentoriumi jauniems kolegoms. Kas paskatino imtis šios veiklos?

Šios veiklos ėmiausi pastebėtas ir paskatintas vadovų. Mano tikslas yra dalintis patirtimi ir turimomis žiniomis. Sakoma, kad mentorystė yra užkrečiama. Pats kažkada turėjau ne vieną mentorių ir jie man labai padėjo. Jaučiu, kad iš mentorystės daug gaunu ir pats: bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, galimybę gilinti žinias, situacijų sprendimo įgūdžių. Smagu matyti ir kaip kolegos auga, kaip mūsų pokalbiai padeda siekti norimų rezultatų. O kur dar prezentacijų ruošimo, mokymų vedimo įgūdžiai ir visa kita.

Nebūtum „Swedbank“ komandos dalimi daugiau nei dešimtmetį, jeigu nejaustum čia turintis galimybę diskutuoti, prisidėti prie produktų gerinimo. Kaip tai jauti kasdienybėje?

Ne tik jaučiu, bet ir prisidedu prie siūlymų, diskusijų apie banko produktus ir paslaugas, jų gerinimą. Nuolat dalyvauju mokymuose. Turime ir periodines sesijas, per kurias darbuotojai gali teikti pasiūlymus ar perteikti grįžtamąjį ryšį. Visuomet palaikome ryšį su produktų savininkais. Esame išklausomi, ir, jei yra galimybė, prisidedame prie organizacijos tobulinimo. Tik reikia tam tam rasti noro ir laiko.
 
Dalyvauji ir visuomeninėje veikloje: vedi finansinio raštingumo pamokas. Kaip jauniems žmonėms paaiškini jo svarbą?
Deja, finansinis raštingumas visuomenėje dar žemas. Tarp jaunų žmonių jis dar skurdesnis. Vaikystėje įgytos finansinio raštingumo žinios suteikia žinių, kaip elgtis su pinigais ateityje. Apie tai ir kalbamės tiek su pradinių klasių moksleiviais, tiek su studentais. Jiems svarbu suvokti taupymo svarbą, kas yra atsakingas skolinimasis, kaip elgtis ėmus gauti pirmas pajamas. Džiaugiuosi matydamas, kaip „Swedbank“ prisideda ugdant tvarumą, pilietiškumą ir finansinį raštingumą.

Tavo visuomeninės veiklos neapsiriboja vien dalijimusi profesiniais įgūdžiais. Prisidedi prie socialinių iniciatyvų, esi donoras. Kas motyvuoja visa to imtis?

Kraujo donoru tapau 2007 m. Tai buvo vienos iš mano svajonių išsipildymas. Beje, įgyvendinau ją dirbdamas „Swedbank“. Į kraujo centrą vykome kartu su kolegomis. Iki to momento visada buvo baimių, galbūt vienas taip ir nebūčiau pasiryžęs. Drauge su kolegomis buvo drąsiau. Po to tai man tapo įprasta. Man kraujo donorystė – auka dėl kitų žmonių sveikatos ir, tikiu, užkrečiantis pavyzdys kitiems prisidėti prie kilnaus tikslo. Mano donacijų skaičius šiandien jau siekia 47 ir tai tikrai ne pabaiga! Socialinės iniciatyvos taip pat padeda augti. Jau tapo įprasta, kada vykstu pas studentus į Klaipėdos universitetą, Klaipėdos valstybinę kolegiją ar kitas mokslo įstaigas, kur drąsiai dalijuosi darbine patirtimi, karjeros sėkme taip galbūt padėdamas jaunimui lengviau rasti savo karjeros kelią.

Ką pavadintum didžiausiu pasiekimu darbe? Kuo didžiuojiesi labiausiai?

Didžiausiu pasiekimu vadinu tai, kad klientai sugrįžta pas mane. Vadinasi, esu vertinamas ir galiu prisidėti prie sėkmingos veiklos, prekių ženklo žinomumo didinimo ir pan. Išskirčiau ir puikius kolegas, norą dirbti vienoje komandoje. Galų gale, smagu ir tai, kad 2021 m. buvau išrinktas Metų darbuotoju.

Domina karjeros galimybės „Swedbank“? Kviečiame susipažinti su šiuo metu atviromis pozicijomis: swedbank.lt/karjera

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.