Virtualūs dirbtiniu intelektu paremti konsultavimo sprendimai tampa vis svarbesniu bendravimo su klientais kanalu. „Swedbank“ virtualusis asistentas, kuris buvo pristatytas 2019 m. pavasarį, kiekvieną dieną klientams parašo apie 650 kartų ir į klientų klausimus gali atsakyti lietuvių, rusų ir anglų kalbomis. Dažniausiai asistentui užduodami klausimai − apie mokėjimo limitų keitimą, kortelių užsakymą, sąskaitų uždarymą ir atidarymą, kelionių draudimą.
„Trimis kalbomis bendrauti galintis mūsų banko virtualusis asistentas absoliučią daugumą klausimų gauna lietuvių kalba. Asistentas supranta apie 80 proc. gaunamų užklausų ir sugeba daugumą vartotojų nukreipti į galimus sprendimus. Pagal iš klientų gaunamas užklausas asistentas mokosi, todėl jo kompetencijos nuolat tobulėja“, − sako Pavel Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas.
Pasak P. Ladziato, į virtualųjį asistentą klientai dažnai kreipiasi iškilus sunkumams interneto banke surasti norimą paslaugą ar informaciją. Gyventojų klausimai paprastai būna susiję su kasdienėmis banko paslaugomis – mokėjimo kortelėmis, sąskaitomis, draudimu. Jei kliento užklausą asistentas pajėgus išspręsti savarankiškai, jis nukreipia klientą į reikiamą puslapį, jei klausimas sudėtingas − padeda susisiekti su atitinkamu banko darbuotoju.
Klientai bendrauti su virtualiuoju asistentu gali prisijungę prie „Swedbank“ interneto banko ar išmaniosios programėlės. Norint gauti kuo tikslesnį atsakymą, klausimą geriausia formuluoti glaustai ir konkrečiai. Pagal virtualaus asistento algoritmą jis kiekvieną klausimą apdoroja atskirai.
Europos konkurse „European Customer Centricity Awards 2022“, kuriuo siekiama pagerinti klientų vartotojo patirtį, „Swedbank“ virtualusis asistentas sulaukė apdovanojimo. Konkurso vertinimo komisija įvertino šios technologijos efektyvumą, reaguojant į klientų užklausas ir suteikiant jiems reikiamą informaciją.
„Šis tarptautinis pripažinimas atspindi ilgalaikį ir kruopščiai apgalvotą darbą, nuveiktą siekiant užtikrinti kuo geresnę vartotojo patirtį. Tai neabejotinai motyvuos mūsų virtualaus asistento kūrėjų komandą toliau tobulinti technologą ir virtualaus asistento konsultavimo kokybę“, − komentuoja P. Ladziato.
Konkurse iš viso dalyvavo 76 įmonės iš kone 30 šalių, apdovanojimams buvo pateikta 200 skirtingų projektų.