Mažėja gyventojų vizitų banko padaliniuose skaičius

2022-02-08

Pandemijos metu išryškėjęs Lietuvos gyventojų poreikis naudotis skaitmeninės bankininkystės paslaugomis toliau sparčiai didėja, o vizitų banko padaliniuose skaičius nuosekliai mažėja, rodo „Swedbank“ duomenys. Šiuo metu padaliniuose reguliariai lankosi tik kas dešimtas šalies gyventojas, o didesniosios dalies visų vizitų temos yra susijusios su kasdienių finansų klausimais, pastebi banko ekspertai.  

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, per 2021 m. banko skaitmeniniais kanalais besinaudojančių klientų skaičius išaugo 7 proc. punktais, palyginti su ankstesniais metais, ir metų pabaigoje iš viso sudarė 77 proc. aktyvių klientų. 

Tuo metu apsilankymų banko padaliniuose skaičius palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo 8 proc. – per praėjusius metus „Swedbank“ savo padaliniuose sulaukė 56 tūkst. mažiau vizitų nei per 2020 m., rodo „Swedbank“ statistika. 

„Šalies gyventojai intensyviai naudojasi skaitmeninėmis finansų valdymo priemonėmis ir kasdienių finansų klausimus tvarkosi savarankiškai. Be to, vis daugiau banko paslaugų galima gauti per nuotolį. Tai pagrindiniai veiksniai, dėl kurių banko padaliniuose sulaukiame mažiau klientų ir retėja jų apsilankymo dažnis“, – sako Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Pasak J. Gumuliauskienės, per praėjusius metus daugiau kaip 2 kartus gyvai konsultacijai į banko padalinį buvo užsukęs tik 1 iš 10 klientų. Absoliuti dauguma į padalinius atėjusių klientų tai darė tik vieną kartą per metus. 

Mažiau vizitų − visoje šalyje

Per praėjusius metus klientų srautas labiausiai sumažėjo Marijampolės, Tauragės ir Utenos apskrityse – šiuose regionuose į banko padalinius užsuko maždaug penktadaliu mažiau klientų. 

„Matome bendrą tendenciją, kad klientų vizitų skaičius mažėjo visoje šalyje. Banko padaliniuose regionuose klientų apsilankymų skaičius sumažėjo 5 proc., o didžiuosiuose šalies miestuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje sulaukta 4 proc. mažiau klientų“, − komentuoja „Swedbank“ atstovė. 

Kaip rodo banko duomenys, į padalinius užsukančių gyventojų mažėjo visose amžiaus grupėse, išskyrus pačią jauniausią − vaikų iki 17 m. amžiaus vizitų užfiksuota daugiau.

Pasak J. Gumuliauskienės, tai galėjo būti susiję su tuo, kad daugiau tėvų per praėjusius metus nusprendė savo vaikams atidaryti banko sąskaitas, taip pat gauti jiems asmens tapatybės patvirtinimo priemones.

Tiesa, pastebėjus tokį išaugusį poreikį, praėjusių metų pradžioje „Swedbank“ pristatė galimybę sąskaitą vaikui atidaryti internetu, todėl šiuo metu vizitų į banko padalinį šiuo tikslu pastebimai mažėja.

Didžioji dalis paslaugų − per nuotolį 

Didesniąją dalį visų užregistruotų vizitų sudaro konsultacijos dėl kasdienių bankinių paslaugų – tarptautinių ir vietinių mokėjimų pavedimų ar banko renkamų duomenų klausimynų užpildymo.

Pasak J. Gumuliauskienės, nors kasdienės paslaugos sudaro apie 37 proc. esamų ir naujų klientų vizitų, didžiąją dalį šių paslaugų bankas jau skaitmenizavo, todėl tikėtina, kad artimiausioje ateityje vis daugiau šių klientų taip pat naudosis interneto banku ar išmaniąja banko programėle.  

„Swedbank“ duomenimis, maždaug kas penktas padalinio lankytojas (apie 18 proc.) atvyksta dėl „Smart-ID“ ar PIN generatoriaus išdavimo, kas dešimtas – dėl sąskaitos atidarymo (9 proc. visų registruotų vizitų). 

Apie 4 proc. klientų į banko padalinį ateina dėl mokėjimo kortelių klausimų – nemokėdami aktyvuoti kortelės, pamiršę PIN kodą, vildamiesi, kad kortelė bus pagaminta anksčiau arba norėdami pakoreguoti savo adresą kortelei gauti.

„Nors visuomet stengiamasi padėti klientams, tačiau verta atkreipti dėmesį, kad pamiršto kortelės PIN kodo banko darbuotojai negalės priminti, tokiu atveju teks užsakyti naują kortelę. Jie taip pat negalės paspartinti užsakytos kortelės gamybos proceso“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.

Pasak jos, tokiais ir panašiais atvejais, kai iškyla klausimų dėl vienos ar kitos banko paslaugos, pirmiausia rekomenduojame susisiekti su banku, naudojantis tiesioginio susirašinėjimo funkcija interneto banke, arba paskambinus telefonu. Tokiu būdu gyventojas atsakymą į rūpimą klausimą gaus greičiau ir jam nereikės gaišti laiko vizitui į padalinį.

Šiuo metu „Swedbank“ klientų aptarnavimo padalinių tinklą visoje Lietuvoje sudaro 50 padalinių. Iš jų 6 veikia Vilniuje, 4 Kaune, 2 Klaipėdoje. 2021 m. į savo padalinių atnaujinimą „Swedbank“ investavo apie 1,5 mln. eurų.
 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.