„Swedbank“ Lietuvoje 2020 m. antrojo ketvirčio finansiniai rezultatai

2020-07-17
  • Dėl Covid19 sumažėjo finansavimo paklausa, paskolų portfelio kokybė išlieka gera
  • Pagalba klientams ir visuomenės grupėms, nukentėjusiems nuo pandemijos
  • Pristatyta galimybė tapti banko klientu nuotoliniu būdu ir kiti sprendimai, gerinantys klientų skaitmeninę patirtį 
  • Tolimesnė finansinių technologijų centro „Rockit“ plėtra

„Swedbank“ Lietuvoje per 2020 m. pirmąjį pusmetį uždirbo 51 mln. eurų grynojo pelno. Tai yra 20 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grynasis pelnas siekė 64 mln. eurų. Pelno mažėjimui didžiausios įtakos turėjo padidėjusios išlaidos ir atidėjiniai. 

Bendrosios „Swedbank“ Lietuvoje pajamos per 2020 metų pirmąjį pusmetį siekė 124 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, išaugo 1 proc. arba 1 mln. eurų. 

„Swedbank“ Lietuvoje grynosios palūkanų pajamos išaugo 3 proc., lyginant su 2019 m. pirmuoju pusmečiu, ir siekė 69 mln. eurų. Grynosios komisinių pajamos mažėjo 3 proc. ir sudarė 44 mln. eurų.

Pirmąjį šių metų pusmetį „Swedbank“ Lietuvoje skolinimo apimtys augo 6 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m. Gyventojų finansavimo apimtys augo 12 proc., o verslo klientų finansavimas mažėjo 5 proc. Bendras „Swedbank“ paskolų portfelis 2020 antrojo ketvirčio pabaigoje siekė 6,0 mlrd. eurų (5,7 mlrd. eurų tuo pačiu laikotarpiu 2019 m.).

2020 m. pirmojo pusmečio pabaigoje atidėjiniai sudarė 5 mln. eurų, tuo pačiu laikotarpiu 2019 m. buvo fiksuoti 2 mln. eurų vertės sumažėjimo atstatymai. Bendra „Swedbank“ paskolų portfelio kokybė išlieka gera.

„Swedbank“ indėlių apimtys padidėjo 22 proc., lyginant su 2019 m. antruoju ketvirčiu. Indėlių augimas fiksuotas ir privačių klientų, ir verslo įmonių srityse. 2020 m. antrojo ketvirčio pabaigoje bendras „Swedbank“ Lietuvoje indėlių portfelis sudarė 9,7 mlrd. eurų (8,0 mlrd. eurų tuo pačiu laikotarpiu 2019 m.). 

Paskolų ir indėlių santykis 2020 m. antrojo ketvirčio pabaigoje siekė 62 proc. (71 proc. tuo pačiu laikotarpiu 2019 m.). 

Per du 2020 m. ketvirčius „Swedbank“ Lietuvoje išlaidos išaugo 11 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m. Bendra išlaidų suma 2020 m. pirmąjį pusmetį sudarė 55 mln. eurų. Išlaidų ir pajamų santykis siekė 45 proc. (40 proc. tuo pačiu laikotarpiu 2019 m.).

Nuostolio požymių turinčių paskolų portfelis 2020 m. antrojo ketvirčio pabaigoje sudarė 75 mln. eurų.

Už 2020 m. pirmąjį pusmetį „Swedbank“ Lietuvoje sumokėjo 31 mln. eurų mokesčių. 

„Nors pandemijos metu ekonominė veikla šalyje smarkiai susitraukė, valstybės parama ir bankų suteikti įmokų atidėjimai leido išvengti didesnio ekonomikos nuosmukio. Namų ūkių lūkesčiai ir vartojimo apimtys atsigavo jau gegužės mėnesį, o vidaus paklausą taip pat skatina augantis atvykstančių gyventojų skaičius bei vietinis turizmas. Kita vertus, karantino metu fiksavome sumažėjusią verslo finansavimo paklausą, rodančią, kad verslo sektoriaus atsigavimas bus lėtesnis. Išorinėje aplinkoje matome daug neapibrėžtumo, kaip virusas gali paveikti pasaulio šalis antrąjį šių metų pusmetį ir kaip greitai atsigaus ekonomika“, – sako „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė.

Verslo plėtra 

Kilus pandemijai, „Swedbank“ pasiūlė konkrečius sprendimus kovoje su iššūkiais, kuriuos dėl Covid-19 patyrė gyventojai ir verslo įmonės. Mūsų bankas nedelsdamas suteikė klientams galimybę kreiptis dėl paskolos ir lizingo mokėjimų atidėjimų netaikant jokio papildomo mokesčio. „Swedbank“ taip pat įsitraukė į valstybės verslo paramos programas. Iki birželio mėnesio pabaigos „Swedbank“ buvo patvirtinęs daugiau nei 3,6 tūkst. gyventojų paraiškų ir virš 1000 verslo įmonių paraiškų dėl įmokų atidėjimo. 

Antrąjį šių metų ketvirtį „Swedbank“ klientams pristatė naujų paslaugų, įskaitant pervedimus pagal telefono numerį išmaniojoje programėlėje. Pervedimas pagal telefono numerį įvykdomas per kelias sekundes, susiejant pinigų gavėjo telefono numerį su jo asmenine banko sąskaita. Siekiant padėti geriau valdyti asmeninį biudžetą, buvo pristatytas įrankis „Mano biudžetas“, kuris suskirsto operacijas į skirtingas išlaidų kategorijas. Klientams taip pat buvo pasiūlytas kasdienio taupymo įrankis „E. taupyklė“, kuris kaskart atsiskaičius kortele, suapvalintą likutį automatiškai perveda į taupomąją sąskaitą.  

„Swedbank“ pristatė galimybę tapti klientu nuotoliniu būdu. Šis sprendimas leidžia gyventojams, vyresniems nei 18 metų, pradėti naudotis banko paslaugomis, tapatybę patvirtinus naudojant galiojančią elektroninę identifikavimo priemonę. 

Finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centras „Rockit“ atnaujino prekės ženklą ir atvėrė naujas patalpas. Vilniaus centre įsikūręs „fintech“ centras pasiūlys dar daugiau startuolių bendruomenei skirtų renginių ir iniciatyvų. „Rockit“, kurį palaiko „Swedbank“, ketina dar labiau sutelkti dėmesį finansinių technologijų, verslumo skatinimo ir tvarumo srityse.

„Swedbank“ Lietuvoje 2020 m. antrojo ketvirčio rezultatai skelbiami: www.swedbank.lt 
„Swedbank“ grupės 2020 m. antrojo ketvirčio rezultatai skelbiami: www.swedbank.com
„Swedbank" Lietuvoje 2020 m. trečiojo ketvirčio rezultatai bus skelbiami 2020 m. spalio 20 d.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.