Kalėdinių dovanų paieška prasideda: šiemet laimės daiktai ar įspūdžiai?

Kalėdinių dovanų paieška prasideda: šiemet laimės daiktai ar įspūdžiai?
Jūratė Cvilikienė, „Swedbank" Finansų instituto vadovė
2018-12-02

Neatsiejama Kalėdų dalis yra dovanos, kurių šventinę naktį tradiciškai laukiame po kalėdine eglute. Tačiau kiekvienais metais daugėja žmonių, kurie daiktus mieliau keistų į įspūdžius ir patirtis. „Swedbank“ Finansų instituto tyrimas parodė, kad beveik penktadalis (18 proc.) Lietuvos gyventojų šv. Kalėdų proga norėtų dovanų gauti kelionę arba kelionėms skirtų nuolaidų kuponų. Ne mažiau laukiama dovana yra ir kuponai masažui, SPA malonumams ir bilietai į įvairius renginius.

„Pastaruosius metus lietuvių trokštamų dovanų dešimtuke pirmavo pinigai arba dovanų čekiai, o antroje vietoje rikiavosi „įspūdžių“ dovanos. Dovanų čekiai atspindi greitą šiandienos gyvenimo ritmą, kai būdami susitelkę į darbus nebepažįstame vieni kitų taip gerai, kad nudžiugintume asmenine ir apgalvota dovana. Kita vertus, tikėdamiesi dovanų gauti įspūdžių norime, kad artimiausi žmonės nuspėtų, kas mums gali suteikti geriausių įspūdžių“, – sako „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Įspūdį įsimena ilgam

Jai antrina keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius. „Nors apie dovanų kuponus daugelis turime ne kokią nuomonę, visgi ji negalioja, kai kalbame apie dovanų čekius kelionėms. Lietuvoje gana populiaru tėvams dovanoti pirmąją kelionę į užsienį. Kalbėdamas apie save, galiu pasakyti, kad savo tėčiui Kalėdų proga padovanojau būsimo gimtadienio kelionę su draugais. Suorganizavau jam šventę įspūdingame Varšuvos viešbutyje su SPA centru 43 aukšte. Todėl iš savo patirties galiu pasakyti, kad tai – dovana, kurios artimieji ilgai nepamiršta“, – pasakoja keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius.

Po eglute pernai rado ne tai, ko tikėjosi

J. Cvilikienės teigimu, įspūdžių ekonomikos tendencijos ryškėja ir mūsų šalyje. Rekordines aukštumas siekia pramogų parkų pajamos, didėja renginių pasiūla, o dauguma jaunosios kartos atstovų, paklausti, kam verčiau leistų pinigus, vietoje daiktų renkasi įspūdžius.

Tačiau pernai po eglutėmis dauguma lietuvių vis dar rado daiktus. „Populiariausia šv. Kalėdų dovana buvo kvepalai ar kita kosmetikos prekė, antra dažniausia dovana pinigai ar dovanų čekis, trečia – drabužis ar papuošalas. Panašu, kad dovanų idėjas mums dažniau įperša gamintojai ir pardavėjai, o ne nuoširdus pamąstymas apie tai, ką naujo ar ypatingo norėtų patirti mūsų artimi žmonės“, – komentuoja „Swedbank“ Finansų instituto vadovė.

Trumpa žiemos kelionė dovanų – iki 100 eurų

Tiesa, trečdalis gyventojų tikisi vieną dovaną nupirkti už 10 Eur ar mažiau, dar trečdalis nori įsitekti į sumą iki 20 eurų. Todėl brangias ir išskirtines patirtis į savo šventinį finansų planą lietuviams sutalpinti sunku. „Akivaizdu, kad egzotiškos kelionės už kelias dešimtis eurų neįpirksi. Tačiau jei perkama dovana visai šeimai, tai gali būti ilgojo savaitgalio kelionė ar bendros pramogos“, – sako J. Cvilikienė.

R. Širvinskas-Makalius pastebi, kad trumpas išvykas lietuviai mėgsta. Jie dažnai stengiasi taupiai naudoti atostogas, pasiimdami laisvą papildomą dieną šalia savaitgalio, ir noriai keliauja po Lietuvą ar netolimas šalis.

„Populiarėja Lietuvos viešbučiai, SPA ir laisvalaikio centrai, ypač ilgiesiems savaitgaliams. Apsilankymas juose taip pat gera dovana, nes net ir kelių dienų išvyka dažnam suteikia naujos energijos. Savaitgalio kelionę net ir šaltuoju metų laiku galima susiplanuoti už sumą iki 100 Eur“, – pataria kelionių ekspertas.

Kartu praleistas laikas – brangiausia dovana

J. Cvilikienė pataria dovanoms paieškoti ir sugalvoti veiklų, kurios būtų „savadarbiai įspūdžiai“. „Galima suplanuoti žiemos žygį visai šeimai, sniego pilių statymo dieną, stalo žaidimų savaitgalį – pats suorganizavimas ir teisingas tokios idėjos kaip dovanos „įpakavimas“ gali suteikti daug džiaugsmo. Geras darbas bendruomenei, pagalba artimiesiems ar iš prieglaudos paimtas gyvūnas taip pat gali tapti puikia dovana. Suruošti tokią dovaną užtrunka ne ką ilgiau, nei vaikštinėti po prekybos centrą prieškalėdiniu laikotarpiu, o šeimą tai suartina gerokai labiau“, – sako „Swedbank“ Finansų instituto vadovė.

Reprezentatyvią 1004 18-75 m. gyventojų apklausą visoje Lietuvoje „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu 2018 m. sausio pabaigoje atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Apklausos tikslas – išsiaiškinti šalies gyventojų kalėdinių dovanų pirkimo įpročius.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.