Elektroninės parduotuvės įkūrėja Karolina Barasnevičiūtė: kartu su mumis prasidėjo influencerių era Lietuvoje

2022-12-16

Elektroninės parduotuvės „NewCrush“ įkūrėja Karolina Barasnevičiūtė verslumo gyslelę atrado darbuodamasi šeimos versle, tačiau neilgai trukus suprato – turimas potencialas gali virsti sėkmingu nuosavu verslu. Šiandien jos komanda skaičiuoja ketvirtus metus, o neilgai trukus planuoja išplaukti ir į tarptautinius vandenis. 25 darbuotojams vadovaujanti pašnekovė atvira: kad įmonė ne tik gyvuotų, bet ir augtų, ją nuolat turi lydėti giliai įsišaknijusios vertybės, kurių nevalia pamesti.
 


Pirmoji pradėjo dirbti su influenceriais

Kalbėdama apie nuosavo verslo pradžią, K. Barasnevičiūtė sako niekada neplanavusi užsiimti el. prekyba, o tuo labiau grožio ir sveikatos srityje. Tačiau, kaip teigia moteris, grįžusi iš studijų Anglijoje ir pradėjusi darbuotis šeimos versle, kuris turėjo ir el. parduotuvę, nusprendė – čia gali atsiskleisti jos akademinės žinios ir verslumo potencialas.

„Šeimos el. parduotuvėje viskas buvo labai labai primityvu. Džiaugdavomės, kad atsirasdavo vienas kitas pardavimas. Kadangi studijavau skaitmeninį marketingą, pagalvojau, kaip būtų įdomu paeksperimentuoti ir pritaikyti žinias čia. Mano eksperimentai prasidėjo vakarais po darbo, o tie, kas dirba šeimos versle, žino, kad reikia dirbti ilgas valandas. Ir taip jau įvyko, kad kažkuriuo metu užsidirbau atlyginimą. Nors jis nebuvo didelis, pamačiau, kad čia yra potencialo“, – prisimena verslininkė.

Potencialui išnaudoti šiame versle neretai reikia nemenkų investicijų. Pasak K. Barasnevičiūtės, čia ir buvo pirmoji kliūtis – marketinginiams tikslams pasiekti biudžeto nebuvo. Tuomet moteriai kilo klausimas: kaip nemokamai pritraukti klientus? Ji suprato, kad jei nebus klientų, nebus pardavimų ir augimo. Tada K. Barasnevičiūtė ėmė plušėti iš peties – jai reikėjo sugalvoti būdus, kaip nemokamai, naudojant tik jos laiko resursus, pritraukti klientus.

„Mes atsidūrėme labai geroje vietoje, labai geru laiku. Tada buvo tik pradžia visų socialinių tinklų ir ypatingai buvo pati pradžia nuomonės formuotojų – jų paslaugos nekainavo nieko. Galėčiau netgi teigti, kad mes pirmieji pasirašėme oficialią influencerių sutartį Lietuvoje. Niekas dar neturėjo jokių šablonų, kaip su jais dirbti.

Mes net juokėmės su influenceriais, kad užaugome kartu. Tai iš tikrųjų viskas ir prasidėjo nuo nemokamų barterinių mainų. Esame dirbę tikriausiai su visais Lietuvos influenceriais, bet vieni iš pirmųjų buvo Indrė Trusovė ir Inga Žuolytė. Tai tikrai yra girdėti vardai, juos prisimenu kaip dabar – šios moterys buvo vienos iš pirmųjų mūsų nuomonės formuotojų, kurios ir pačios dar tik augino savo auditoriją“, – apie verslo pradžią pasakoja moteris.

Klientai padėjo tobulėti

Vis dėlto, nuomonės formuotojų pagalba neapsiėjo ir be pačios verslininkės įdirbio – ji savomis rankomis ir turimomis žiniomis kūrė paskyras socialiniuose tinkluose, keldavo įrašus, darė produktų apžvalgas.

Kai darbo atsirado tiek daug, jog laiko vakarais ėmė trūkti, moteris nusprendė palikti šeimos verslą ir dirbti su el. parduotuve pilnu etatu. Pritraukiant vis daugiau klientų, atsirado ir biudžetas el. parduotuvės reklamai. Tada ji, kartu su komanda, pradėjo galvoti ir apie kitus kanalus – pirko reklamą „Facebook“ ir „Google“ platformose.
 

Karolina Barasnevičiūtė

Karolina Barasnevičiūtė, © Organizatorių nuotr.

„Aišku, tai buvo labai minimalios išlaidos, bet pradėjome daugiau eksperimentuoti su tokiais kanalais ir iš tikrųjų mes tiesiog didinome reklamos skaičių. Jeigu iš pradžių imdavome vieną influencerį, vėliau atsirado 3, 4 ar 5. Taip didinome tai, kas jau veikia.

Pradėjome ir daugiau bendrauti bei kalbėti su klientais. Vienu momentu jie ėmė sakyti, kad nori kažko įdomesnio ir kažko naujo. Tai kai jau esami klientai, nors nedaug jų ir buvo, pradėjo prašyti patys, kad mums reikėtų didesnio asortimento, mes pradėjome jo ieškoti“, – pasakoja K. Barasnevičiūtė.

Naujos galimybės pandemijos metu

Kaip ir visi verslininkai, prasidėjus pandemijai, „NewCrush“ komanda taip pat turėjo bemiegių naktų ir svarstymo, kas jų laukia – ar pavyks ir toliau sėkmingai užsiimti verslu, ar kas nors pirks ne pirmo būtinumo prekes? Vis dėlto, viskas įvyko atvirkščiai – įmonės pardavimai staigiai šoko į viršų.

„Tuo metu pagavome pagreitį ir nebežinojome, ką daryti, nes kaip tik galvojome, kad visi nustos pirkti. O gavosi atvirkščiai, nes nežinojome, kad užsidarys visos fizinės ir veiks tik būtinųjų prekių parduotuvės. Tikėjome, kad augsime, bet pandemija padėjo pasiekti keleto metų augimą“, – šypteli ji.

Vis dėlto, kaip pastebi pašnekovė, nuolat augti padėjo ne tik pandemija, bet ir prisitaikymas prie rinkos pulso. Todėl visiems pradedantiems verslams ji pataria nuolat domėtis ir neatsilikti rinkoje. O svarbiausia, nebijoti keisti strategijos, išsikelti tikslus ir dėlioti veiksmus, jei nepasisekė – išbandyti naujus būdus.

„Mes stengiamės augti, nuolat domėtis, nes tikrai keičiasi platformos, keičiasi viskas. Tai, ką mes naudojame, kardinaliai nepasikeitė, gal keičiasi proporcijos, bet turi žiūrėti pagal situaciją. Nėra vieno metodo. Aš sakyčiau, svarbiausia išsikelti kažkokią hipotezę pagal tai, kas veikia, ir po to sekti savo rezultatus, ar tai pasiteisino.

Visi dažniausiai galvoja, kad mums reikia iškart pataikyti. Vis dėlto, svarbiausia žinoti, kodėl tu nepataikei ir ką galėtum daryti kitą mėnesį ar kitais metais. Reikėtų visada analizuoti ir nemeluoti sau, nes mes dažnai mėgstame sakyti, kad kiti kalti, šiuo atveju galbūt pandemija. Žinoma, tai yra labai realios priežastys, bet turbūt yra dar kažkas, ką ir mes galėjome pakeisti ar padaryti kitaip“, – pabrėžia pašnekovė.
 

NewCrush

„NewCrush“, © Asm. albumas

Nors verslininkė dabar turi 25-ių žmonių komandą, sako niekada nenustojusi dalyvauti kiekviename veiklos procese. Nepaisant to, kad jos pagrindinis vaidmuo yra užtikrinti aiškią ateities strategiją ir planų įgyvendinimą, ji nėra vadovė, kuri tik baksnoja pirštu. Tai taip pat padeda judėti į priekį ir nuolat augti.

„Mano rolė labai dinamiškai keitėsi bėgant metams. Aš buvau ta, kuri filmuojasi, rašo ir kelia įrašus, strateguoja ir daro kitas užduotis. Dabar mano rolė yra daugiau strateginė – stengiuosi nubrėžti kryptį, kur mes einame ir ką mums reikia pasiekti bei padaryti.

Tačiau kadangi labai mylime savo produktus ir savo procesus, tai tikrai stengiuosi būti įtraukta į juos. Prie to reikia kažkiek likti. Visi skyrių vadovai yra dirbantys vadovai, ne tik tie, kurie baksnoja pirštu, kad reikia kažką padaryti. Manau, kad svarbu suprasti, ką daro kolegos ar komanda, jog galėtum juos nukreipti ir jausti pulsą, kai reikia padėti“, – atkreipia dėmesį pašnekovė.

Vertybės padeda išsiskirti iš kitų

Internetinių grožio prekių parduotuvių rinkoje yra pačių įvairiausių, todėl pašnekovė atvirauja, kad labai svarbu turėti aiškų planą, kaip išsiskirti iš gausybės konkurentų. Jos vadovaujama įmonė išskirtinumą įsivardijo jau verslo pradžioje, todėl ieškoti priežasčių, kodėl klientas turėtų rinktis būtent juos, ilgai nereikėjo.

„Nuo pat pradžių nusprendėme, kad mūsų išskirtinumas bus kokybė ir turime laikytis tos vertybės. Norime įdomių ir kokybiškų produktų, mums nesinori parduoti kuo daugiau ir bet kokia kaina, prakišti ir pasidaryti pinigų. Žinoma, čia yra verslas, bet mes norėjome, kad jis būtų pastatytas ant tokio vertybinio pamato.

Tai taip, mes iš tiesų turime aukštus kriterijus ir dabar turime netgi komisiją, kuri atrenka produktus, naudojame ir vidinius resursus, ir išorinius. Priklausomai nuo produktų grupės, pavyzdžiui, jeigu tai yra papildai, mes tariamės su gydytojais, dermatologais. Jeigu tai yra kosmetika, tariamės su dermatologais ir viduje turimais produktų specialistais – farmacininkais. Be to, visus produktus išbandome patys“, – sėkmės paslaptimi dalijasi moteris.

Verslininkė pabrėžia – įmonei be galo svarbus ir artimas ryšys su klientais. Būtent dėl to el. parduotuvės logotipe galima įžvelgti ir malonią šypseną, o komanda įsipareigojusi su kiekvienu klientu bendrauti kaip su lygiaverčiu asmeniu ir visada užtikrinti kokybišką patirtį.

„Dar vieną žingsnį, kurį mes padarėme ir kuriuo mes išsiskiriame, tai vystome ir distribucinį verslą. O paskutinis mūsų žingsnis – nuosavi prekiniai ženklai. Tai duoda mums ir tokio ekskliuzyvumo, kad mes renkamės, kur juos galime parduoti, kaip juos parduoti, kaip pozicionuoti. Tai čia vienas iš mūsų tokių konkurencinių pranašumų“, – pasakoja ji.

Žada išplaukti į tarptautinius vandenis

Kurti nuosavą prekinį ženklą, kaip teigia pašnekovė, paskatino suvokimas, kad įmonė turi užtektinai kompetencijų, jog galėtų ne tik parduoti kitų kuriamus produktus, bet ir patys juos kurti.

„Kai dirbdami su prekiniais ženklais supratome, kas įeina į prekinio ženklo kūrimą, suvokėme, kad turime visus resursus tai daryti patys. Ir netgi labai gerai padaryti. Mum patiko ir mintis, kad mes iš Lietuvos bandysime eiti į užsienio rinkas ir garsinti savo prekinius ženklus ten. Entuziazmas ir meilė kosmetikai, maisto papildams bei žinios apie juos mums padėjo suprasti, kaip išvystyti prekinį ženklą. Tai kodėl to nedaryti? Dabar vyksta kontaktų užmezgimas ir ieškome taškų, kur galėtume prekiauti“, – šypteli moteris.

Pasak pašnekovės, kurti savo produktų liniją iš pradžių gali pasirodyti labai baisu, tačiau jos komandai padėjo suvokimas, kad visuomet reikia ieškoti pagalbos ir patarimų pas tuos žmones, kurie šią sritį išmano.
 

Kosmetika

Asociatyvioji nuotr., © Shutterstock

„Ir aišku, labai svarbu strateginiai tikslai. Mūsų bendras strateginis tikslas – patektį į Baltijos rinkas, yra ir tikslas su mūsų privačiais prekiniais ženklais išeiti į dar platesnius vandenis, nes mes ten matome daugiausiai potencialo. Tai sakyčiau, kad svarbu įsivertinti tikslus ir nebijoti pakreipti tą verslą, priklausomai nuo situacijos“, – pataria specialistė.

Būtent išėjimas į platesnius vandenis, anot pašnekovės, gali pasitarnauti ir ekonominio sunkmečio metu, kai ekonomika neišvengiamai ims lėtėti, o žmonių vartojimas gal net visiškai sustos.

„Norime sumažinti riziką, kad tai nebūtų tik verslas Lietuvoje, dėl to mes sukūrėme savo prekės ženklus, einame į užsienio rinkas, kad galėtume tą riziką padėlioti į kelias vietas. Tai iš tikrųjų mes ruošiamės, planuojame, bet nesėdime ir neliūdime, nes tokie iššūkiai visada yra ir šansas“, – sako ji.

Nuolat tobulina platformą

Verslo įkūrėja taip pat atvirauja, kad kaip ir kiekviename versle, jiems taip pat nepavyko išvengti klaidų. Jų buvo pačių įvairiausių – nuo per didelio kiekio prekių užsakymo, iki el. puslapio lūžio pačiu netinkamiausiu metu.

„Tų klaidų mes esame padarę aibes, bet mes tikrai nekalame nei savęs, nei komandos prie kryžiaus, nes jų darome visi, bet svarbu iš jų pasimokyti ir užkirsti joms kelią ateityje“, – sako pašnekovė.

Bėgant metams, plečiantis ir augant, nuolat kilo iššūkių su el. prekybos platforma, teko keletą kartų perdaryti sistemą, kad ji būtų patogi klientams ir pritrauktų jų kuo daugiau.

„Pradžioje, kai pradėjo didėti srautas ir mūsų labai elementarus puslapis lūžinėti, supratome, kad reikės investuoti į patogesnę el. parduotuvę. Per tuos ketverius metus mažiausiai tris kartus esame visiškai pilnai perdarę ir perėję prie kitos platformos.

Dabar padarėme taip, kad galima truputį koreguoti, bet nereikia iš principo perdarinėti. Stengiamės užbėgti įvykiams už akių, darome tyrimus, duodame klientams pasibandyti, patys pasibandome. Stengiamės tvarkyti eigoje, kad nereikėtų laukti, kol užluš ir galvoti, ką dabar daryti“, – pasakoja verslininkė.

Kalbino Kristina Ciparytė, parengė Akvilė Bružinskaitė, DELFI.

Dalyvaukite arba sekite dalyvius ir semkitės idėjų savo verslo stiprinimui! >> „Swedbank“ smulkaus verslo akademija

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.