Įvairūs Lietuvos gyventojų finansinio raštingumo kompetencijų tyrimai rodo, kad finansiniam raštingumui mūsų šalyje iki šiol nėra skiriama pakankamai dėmesio, mokyklose trūksta šių dienų poreikius atitinkančios metodinės medžiagos. Finansinis raštingumas yra vienas iš tvarios ir klestinčios valstybės pagrindų, todėl „Swedbank“ aktyviai vykdo įvairias edukacines veiklas, skirtas įvairaus amžiaus gyventojams.
Tai – tai unikali erdvė, padedanti išmaniai ir įdomiai susipažinti su pagrindinėmis ekonomikos ir asmeninių finansų valdymo temomis, suprasti, kaip planuojamas biudžetas, kodėl svarbu taupyti ar kas yra atsakingas skolinimasis. Visa tai pateikiama pasitelkiant išmaniąsias technologijas bei žaidžiant interaktyvius žaidimus.
Čia kviečiami visi šalies 1–12 klasių moksleiviai. Šiuo metu „Swedbank“ tokias edukacines erdves turi Vilniuje ir Klaipėdoje.
Dėl pasaulinės pandemijos dauguma edukacinių veiklų vykdomos nuotoliniu būdu. 2020 m. gyvose ir nuotolinėse finansinio švietimo pamokose per metus sudalyvavo daugiau nei 7,3 tūkst. moksleivių.
Tai – daugiau nei 30 tūkst. narių turinti „Facebook“ grupė, kurioje paprastai ir kasdieniškai diskutuojama įvairiausiais klausimais, susijusiais su asmeniniais finansais ir taupymu. Grupę administruoja „Swedbank“ ekspertai, o inicijuoti diskusiją ar užduoti klausimą gali bet kuris narys.
Grupėje taip pat publikuotos kelios dešimtys „Swedbank“ sukurtų edukacinių tinklalaidžių įvairiomis aktualiomis temomis – nuo asmeninių finansų iki tvarumo, maisto švaistymo ir emocinės sveikatos.
Tai – didžiausia nuotolinė pamoka, į kurią pakvietėme 1–12 klasių moksleivius. Joje – daugiau nei 20 įvairių sričių ekspertų pasakojo apie kūrybą, tvarumą, finansinį raštingumą, ekonomiką bei kitas aktualias temas.
„Mokonomikos“ pamoka prisidėjo prie UNICEF ir UNESCO rengiamos „Didžiusios pamokos pasaulyje“, kurios tikslas kurti inovatyvias švietimo priemones, įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus.
Kartu su „Vilnius Tech“ mokslininkėmis „Swedbank“ sukūrė finansinio intelekto testą, kuris buvo pristatytas visuomenei ir yra viešai prieinamas. Testas leidžia įsivertinti finansinį elgesį ir sužinoti, kuriose srityse reikėtų pagerinti savo įgūdžius bei pateikia praktinių patarimų, kaip pagerinti asmeninius finansus.
Kartu su FIQ testu buvo pristatyta kampanija „Man ramu“, kurios tikslas – padėti žmonėms atrasti finansinę ir emocinę ramybę. Asmeninė finansinė situacija yra viena dažniausių nerimo bei streso priežasčių. „Swedbank“ atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų dėl to kasdien jaučia nerimą, o tai neigiamai veikia jų santykius su artimaisiais, sveikatą ir produktyvumą.
Finansinę ramybę „Swedbank“ siūlo pasiekti per žinias, geresnį išlaidų ir pajamų planavimą. Emocinei ramybei pasiekti kompozitorius ir atlikėjas Paulius Kilbauskas sukūrė muzikos albumą „Vanduo“, kuris kviečia padaryti pauzę, įsiklausyti į save ir sukoncentruoti mintis.
Tai pirmasis gidas visiems jaunuoliams, kurie nori sumaniai ir atsakingai tvarkytis su pinigais, išmokti taupyti, investuoti ir pasirūpinti karjera ar sukurti nuosavą verslą.
Šioje knygoje „Swedbank“ Finansų instituto ekspertė Jūratė Cvilikienė ir žinomi sėkmingi žmonės Lietuvoje – Beata Nicholson, Orijus Gasanovas, Rimvydas Širvinskas (Makalius), Ieva Krivickaitė, Tautvydas Marčiulaitis ir Laurynas Zmejauskas – dalijasi įkvepiančiomis istorijomis, nuotykiais, praktiniais patarimais bei įžvalgomis ir padeda atsakyti į svarbiausius klausimus, susijusius su pinigais, nuolat kylančius jaunam žmogui.
„Swedbank“ išleido finansinio švietimo knygą 5–10 metų vaikams „Pinigai ir kiti Gilučių šeimos reikalai“. Tai – būdas mažiesiems priimtinu ir smagiu būdu susipažinti su svarbiomis finansinio raštingumo pamokomis. Knygelėje galima rasti 10 istorijų, nuotaikingai nagrinėjančių kasdienius finansinius klausimus, su kuriais susiduria ir vaikai, o kiekvienos istorijos pabaigoje – naudingi ekspertiniai patarimai suaugusiems (tėvams, seneliams ar pradinių klasių mokytojams), kaip ir ką apie finansus kalbėti su mažaisiais.