Mūsų tvarus žingsnis: socialinės iniciatyvos

Siekiame pozityvių pokyčių ne tik per verslo sprendimus ir paslaugas, bet ir vykdydami įvairias socialines veiklas. Jas inicijuodami ir dirbdami su visuomeniniais partneriais siekiame prisidėti prie finansinio, socialinio ir aplinkosauginio mūsų šalies tvarumo, visuomenės gerovės ir augimo.

Finansinis raštingumas

Finansų laboratorija 

Išskirtinė ir unikali erdvė, įsikūrusi Vilniuje ir Klaipėdoje, tačiau prieinama visiems šalies 1–12 klasių moksleiviams. Joje vaikai ir jaunuoliai gali išmaniai ir įdomiai susipažinti su pagrindinėmis ekonomikos ir asmeninių finansų valdymo temomis, suprasti, kaip planuojamas biudžetas, kodėl svarbu taupyti ar kas yra atsakingas skolinimasis. Visa tai pateikiama pasitelkiant išmaniąsias technologijas ir nteraktyvius žaidimus.  

Mokonomika

Didžiausias edukacinis projektas Lietuvoje, pritaikytas 1–12 klasių moksleiviams ir jų mokytojams.

Šiuolaikines mokymosi tendencijas atspindintis ir inovatyvumu išsiskiriantis projektas 2024-aisiais kvietė žiniomis apkeliauti pasaulį. Dalyviai turėjo galimybę daugiau sužinoti apie tvarumą, finansinį raštingumą, inovacijas bei atrasti kitas aktualias temas. Į šią unikalią kelionę pakvietė išskirtinis vedėjų duetas: „Swedbank“ finansinio raštingumo srities vadovė Justina Bagdanavičiūtė ir video tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis – Paul de Miko.

Ketvirtą kartą vykusiame renginyje dalyvavo rekordinis skaičius mokytojų-ekspertų, o įgyvendinimui buvo pasitelktos naujausios technologijos. Pirmą kartą tiesioginė transliacija buvo filmuojama stebint ir gyvai auditorijai – Šiaulių arenoje susirinkusiems šio miesto moksleiviams bei mokytojams.

„Mokonomikos“ pamoka prisideda prie UNICEF ir UNESCO rengiamo projekto „Didžiausia pamoka pasaulyje“, kurio tikslas – kurti inovatyvias ir prieinamas švietimo priemones.

Visos pamokos

Finansinės sveikatos indeksas

„Swedbank“ pristatė Finansinės sveikatos indeksą. Šios priemonės tikslas – pamatuoti Švedijos ir Baltijos šalių visuomenės finansinius gebėjimus ir žinias apie kasdienius finansus, santaupas, paskolas bei finansinį saugumą. Kartu siekiama didinti visuomenės sąmoningumą, prisidedant prie ateities kartų finansinio išsilavinimo ir jų finansinės sveikatos gerinimo. 

Taip pat sukurtas finansinės sveikatos testas, kuris padeda įsivertinti finansinį elgesį ir sužinoti, kuriose srityse reikėtų pagerinti savo įgūdžius. Kartu su testu yra parengtas asmeninių finansų gerinimo gidas su praktiniais patarimais, kaip stiprinti savo finansinę sveikatą.

Edukaciniai leidiniai

Knyga yra apie pirmuosius finansinius klausimus ir sprendimus, su kuriais susiduria savarankišką gyvenimą pradedantys jauni suaugėliai. Ji skirta visiems, kurie nori išspręsti pirmąsias dilemas lengviau, padidinti finansinių žinių bagažą ir susikurti stiprų pagrindą ateičiai.

Šioje knygoje „Swedbank“ Finansų instituto ekspertė Jūratė Cvilikienė ir žinomi sėkmingi žmonės Lietuvoje – Beata Nicholson, Orijus Gasanovas, Rimvydas Širvinskas (Makalius), Ieva Krivickaitė, Tautvydas Marčiulaitis ir Laurynas Zmejauskas (Safas) – dalijasi įkvepiančiomis istorijomis, nuotykiais, praktiniais patarimais ir įžvalgomis bei padeda atsakyti į svarbiausius klausimus, susijusius su pinigais, nuolat kylančius jaunam žmogui.

„Swedbank“ ekspertų parengta finansinio švietimo knygą 5–10 metų vaikams „Pinigai ir kiti Gilučių šeimos reikalai“. Tai – būdas mažiesiems priimtinu ir smagiu būdu susipažinti su svarbiomis finansinio raštingumo pamokomis. Knygelėje galima rasti 10 istorijų, nuotaikingai nagrinėjančių kasdienius finansinius klausimus, su kuriais susiduria vaikai, o kiekvienos istorijos pabaigoje – naudingi ekspertiniai patarimai suaugusiems (tėvams, seneliams ar pradinių klasių mokytojams), kaip ir ką apie finansus kalbėti su mažaisiais.

„Pinigai ir kiti Gilučių šeimos reikalai“ knygą papildo sukurta užduočių knyga tuo pačiu pavadinimu, kuri suteikia dar daugiau galimybių bei įrankių ugdyti vaikų finansinį raštingumą. Pratybos skirtos tiek tėvams, tiek priešmokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokytojams, padedant įtvirtinti finansines žinias per praktines užduotis ir interaktyvias veiklas.

Lygios galimybės ir įvairovė 

Tikime, kad tvari ir laiminga visuomenė yra neįmanoma be lygių galimybių ir įtraukties. Jau daugelį metų kryptingai dirbame lygių galimybių, lyčių lygybės bei įvairovės klausimais. Visi organizacijos vadovai yra išklausę lygybės ir įvairovės mokymus, o ši sritis yra įtraukta į naujų vadovų mokymų programą. Darbo užmokesčio atotrūkis tarp lyčių banke yra mažiau nei 1 proc. Taip pat esame išsikėlę ilgalaikius tikslus lygių galimybių srityje: siekiame lyčių balanso vadovų komandoje, vienodo darbo užmokesčio už tą pačią vertę, laikomės nediskriminavimo principų ir kuriame aplinką, kurioje įvairovė yra vertinama bei skatinama.

Atvirai ir atsakingai žiūrime į lygybę darbo vietoje, todėl mūsų papildomų naudų sistema užtikrina vienodas galimybes visiems darbuotojams – nepriklausomai nuo jų šeimyninės padėties ar partnerio (-ės) lyties. Palaikome įtraukią darbo aplinką, kurioje kiekvienas gali jaustis vertinamas ir lygiateisis, todėl suteikiame vienodas socialines garantijas bei papildomas išmokas tiek partnerystėje gyvenantiems, tiek kartu vaikus auginantiems darbuotojams. 

„Įvairovės chartija“

„Swedbank“ – Lietuvos „Įvairovės chartijos“ ambasadorius, siekiantis užtikrinti lygias galimybes darbo vietoje ir kurti draugišką bei įtraukią aplinką. Bankas yra pagrindinis kasmetinės „Įvairovės chartijos“ konferencijos – svarbiausio metų renginio, skirto organizacijų įvairovei ir atvirumui – partneris bei rėmėjas.

„Baltic Pride“

„Swedbank“ yra viena pirmųjų įmonių Lietuvoje, viešai išreiškusi paramą LGBTQ+ bendruomenei. Bankas yra vienas pagrindinių „Baltic Pride“ savaitės rėmėjų, o darbuotojai kasmet aktyviai dalyvauja eitynėse ir jas palaiko. 

2024-aisiais „Eitynės už lygybę“ sutraukė daugiau nei 10 tūkst. dalyvių. 

„DUOday“

„Swedbank“ tęsia bendradarbiavimą su nevyriausybine organizacija SOPA, kurios įdarbinimo tarpininkai padeda žmonėms su negalia rasti ir išlaikyti darbą, o darbdaviams – atrasti motyvuotus darbuotojus ir kurti įtraukią komandą. 

Iniciatyvos „DUOday“ metu kviečiame žmones su negalia tapti mūsų darbuotojų šešėliais, suteikdami jiems galimybę iš arčiau susipažinti su mūsų kasdienėmis veiklomis. Kartu su SOPA organizavome įvairius mokymus savo darbuotojams apie žmonių su negalia iššūkius ir unikalų indėlį, kurį kiekvienas gali įnešti į mūsų organizaciją.

„DUOday“ – jau daugiau nei 15 metų visoje Europoje organizuojama darbo šešėliavimo iniciatyva, kai įmonės ir organizacijos atveria duris žmonėms su negalia – kviečia juos išbandyti naujas profesijas bei darbo roles. 
Nuoroda: https://blog.swedbank.lt/visuomene/duoday-iniciatyva-vsi-sopa-ir-swedbank-kviecia-priimti-darbuotojus-su-negalia 

Socialinės iniciatyvos

Pažintinis tvarumo projektas „17“

Projektas „17“ išmaniai ir įtraukiančiai pristatė svarbiausias tvarumo temas – nuo skurdo mažinimo iki atsinaujinančios energetikos. Septyniolika unikalių objektų Vilniuje kvietė atrasti darnaus vystymosi tikslus, pasitelkiant išmaniąją programėlę ir QR kodus. Tris mėnesius trukusi iniciatyva, įgyvendinta „Swedbank“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe ir naujienų portalu „Delfi“, paskatino beveik 50 tūkst. žmonių pažinti tvarumą, atsakyti į pusę milijono klausimų ir nukeliauti 6 tūkst. kilometrų lankant objektus. Projekto komunikacija pasiekė daugiau nei 200 tūkst. žmonių, o socialiniuose tinkluose įsitraukė per 60 tūkst. dalyvių.

Po tvarų žingsnį – visų labui.

Draugystė su „Maisto banku“ 

Jau ne vienerius metus „Swedbank“ bendradarbiauja su „Maisto banku“, siekiant prisidėti prie maisto švaistymo mažinimo ir edukacinių veiklų.  

  • Meninkės Jolitos Vaitkutės sukurta instaliacija „Foodprint“

Kartu su menininke Jolita Vaitkute įgyvendinome specialų projektą, kviečiantį susimąstyti apie atsakingą vartojimą ir mūsų paliekamą pėdsaką. Iš 60 kilogramų maisto – tiek, kiek vidutiniškai išmeta Lietuvoje gyvenantis žmogus – buvo sukurta instaliacija „Foodprint“. Beveik 5 kvadratinių metrų kūriniui sukurti prireikė net 12 valandų, o jį nurinkti  – dar viena valanda. 

Instaliacijai panaudotos įvairios kruopos, daržovės ir vaisiai, duonos ir pieno gaminiai. Visi produktai po „Foodprint“ įamžinimo buvo kruopščiai surinkti ir šio projekto iniciatoriaus „Swedbank“ perduoti partneriui „Maisto bankui“. 

p>  

  • Pradinių klasių moksleivių švietimas

Šiemet prisidėjome prie projekto, skirto pradinių klasių moksleiviams – jame mokoma, kaip atsakingai vartoti, tausoti maistą ir rūpintis aplinka. Vaikai dalyvauja praktinių patarimų gausiose pamokose, o informaciją suprasti padeda pratybos „Pinigai ir kiti Gilučių šeimos reikalai“. Jose per žaismingas užduotis mokomasi, kaip kasdieniai pasirinkimai gali prisidėti prie didelių pokyčių.

Darbuotojų savanorystės iniciatyva „Mums rūpi“ 

Beveik dešimtmetį veikianti iniciatyva „Mums rūpi“ suteikia galimybę kolegoms individualiai arba susibūrus į komandas savanoriauti pasirinktose visuomeninėse organizacijose, bendruomenėse ir kitur, kur reikia pagalbos. „Swedbank“ savanorystei skiria apmokamą laisvadienį ir padeda pasirūpinti priemonėmis.

„Dalyvaudami iniciatyvoje, banko darbuotojai kasmet padeda „Maisto bankui“, tvarko gamtą nacionaliniuose, regioniniuose ir miestų parkuose, botanikos soduose, gelbsti gyvūnų globos organizacijose, prisideda prie prasmingo vaikų laisvalaikio, finansinės edukacijos, teikia paramą organizacijoms, kurios rūpinasi negalią turinčiais asmenimis.

2024 m. darbuotojai savanorystei skyrė daugiau nei 60 tūkst. valandų. 

Šimtmečio Dainų šventė „Kad giria žaliuotų“

Skaičiuojama, kad jubiliejinėje Dainų šventėje dalyvavo daugiau nei 37 tūkst. žmonių, kurių saugumą ir ramybę visos šventės metu užtikrino „Swedbank“ – šventės mecenatas, apdraudęs dalyvius gyvybės ir traumų draudimu. Tai leido susitelkti į svarbiausią – Lietuvos kultūros ir meno tradicijų puoselėjimą.

Liepos 6 d. „Swedbank“ kvietė Dainų šventės dalyvius ir svečius apsilankyti savo palapinėje, kur buvo galima ne tik pabendrauti, sukti laimės ratą, bet ir laimėti įvairių prizų.

„Swedbank“ darbuotojai apie Dainų šventę: 

„Kodas sodas“

Šimtmečio šventės belaukiant, ilgametis Dainų šventės mecenatas „Swedbank“ sukūrė išskirtinę platformą – „Kodas Sodas“. Joje pagal įvairias šimtmečio lietuviškų dainų melodijas kiekvienas galėjo susigeneruoti savo išskirtinį skaitmeninį sodą ir prisidėti prie didžiausio Lietuvoje virtualaus sodo kūrimo. Iš viso sukurta per 21 tūkst. virtualių sodų ir perklausyta beveik 54 tūkst. minučių muzikos. 

Taip pat didelio populiarumo susilaukė drauge su partneriais sukurta riboto leidimo džemperių ir marškinėlių kolekcija.

Atlikėjų Monikos Liu ir Free Fingos staigmena Jungtiniam vaikų chorui

Drauge su partneriu „Mastercard“ suorganizavome staigmeną 450 vaikų iš visos Lietuvos, susibūrusiems į Jungtinį vaikų chorą, kuris Dainų šventės pasirodė ant didžiosios Vingio parko scenos. Į generalinę choro repeticiją pakvietėme du ypatingus svečius – atlikėjus Monika Liu ir Free Finga, sukurdami neįkainojamų įspūdžių virtinę mažiesiems choristams.

Kalėdinė iniciatyva „Palaikymas keičia“

2024 m. prieš pat Kalėdas subūrėme keturias nevyriausybines organizacijas ir paprašėme įvardinti tikslus, prie kurių įgyvendinimo galime prisidėti. Taip gimė iniciatyva „Palaikymas keičia“, kuri tapo garsiu kvietimu klientams ir visuomenei prisidėti prie prasmingų ir gerų darbų.

Šiandien „Swedbank“ prisideda prie šių tikslų įgyvendinimo:

  • „Jaunimo linijos“ siekio sukurti mobiliąją programėlę, kurioje bus galima savo rūpesčiais ir sunkumais pasidalinti susirašinėjant su organizacijos savanoriais.  
  • Nacionalinės moksleivių akademijos (NMA) noro suorganizuoti vasaros mokymų sesiją bent 60-iai gabių šalies jaunuolių, nepriklausomai nuo jų gyvenamosios vietos ar sąlygų.
  • Padedame maltiečiams išlaikyti net 6 senjorų dienos centrus visoje Lietuvoje, kad jie turėtų, kur susirinkti, leisti laiką ir nebūtų vieni savo kasdienoje, o kartu – turėtų galimybę aplankyti tuos, kurie iš namų išeiti jau nebegali.
  • Palaikome SOPA siekį įdarbinti ir padėti išsilaikyti darbo vietoje bent 40-čiai žmonių su negalia, ypatingą dėmesį skiriant jaunimo įgalinimui.

Verslumo iniciatyvos

„Swedbank“ Verslo akademija

Tai iniciatyva, skirta smulkiojo verslo atstovams, siekiantiems sustiprinti savo verslo įgūdžius ir žinias. Programos metu dalyviai dalyvauja intensyviuose mokymuose, kuriuose nagrinėjamos tokios sritys kaip lyderystė, finansų, personalo ir procesų valdymas, rinkodara bei pardavimai. Be to, dalyviams suteikiamos individualios konsultacijos iš patyrusių verslo mentorių, padedančių spręsti konkrečius verslo iššūkius. Programa siekia skatinti smulkiojo verslo augimą ir tvarumą, suteikiant dalyviams praktinių įrankių ir žinių, reikalingų sėkmingai veiklai plėtoti. 

2024-aisiais į Verslo akademiją pretendavo 579 smulkieji verslininkai, atstovaujantys įvairius sektorius ir įvairius šalies regionus. Kaip ir kasmet, projekte dalyvavo 10 įmonių, tačiau įžvalgų savo verslui galėjo pasisemti visi verslininkai ar dar tik svarstantys apie nuosavą verslą, stebintys projektą ir jo dalyvių iššūkius bei pasiekimus iš šalies.

ROCKIT  

ROCKIT, kurį įgalina „Swedbank“, yra „FinTech“, tvarių inovacijų ir startuolių centras. Čia susitinka startuoliai, valstybės institucijos, investuotojai ir įvairūs projektai, siekiantys kurti, augti kartu ir stiprinti Lietuvos inovacijų ekosistemą. ROCKIT bendruomenė aktyviai ieško sprendimų, kurie prisideda prie aplinkosaugos, socialinio tvarumo ir pažangaus verslo vystymosi.

Kasmet surengiama per 100 renginių – dirbtuvių, konferencijų ir tinklaveikos sesijų – į kuriuos gyvai ir internetu įsitraukia daugiau nei 10 tūkst. dalyvių. Taip pat ROCKIT 45 startuoliams suteikė pagalbą skirtinguose vystymosi etapuose, o daugiau nei 100 startuolių jau pasinaudojo siūlomomis programomis, partnerystėmis ir kitomis galimybėmis.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.