Žaliasis smegenų plovimas

Žaliasis smegenų plovimas (angl. Greenwashing) – tai įmonės strategija, kai rinkodaros tikslais apgaulingai skelbiama, kad įmonės politika, veikla ir produktai yra draugiški aplinkai, nors nieko bendro su tvarumu neturi. 

Pirmą kartą terminas „žaliasis smegenų plovimas“ buvo panaudotas 1986 m. amerikiečių aplinkosaugininko Jay Westerveld esė, kurioje jis kritikavo vieno viešbučio strategiją skatinti daugkartinį rankšluosčių naudojimą, nors tai buvo tik rinkodaros triukas, padedantis viešbučiui sumažinti išlaidas ir padidinti pelną. 

Įmonės „žaliuoju smegenų plovimu“ gali užsiimti dėl didesnio pelno siekio, nes vis daugiau vartotojų pirmenybę teikia ekologiškiems produktams, dėl bandymo nuslėpti aplinkosaugos pažeidimus ar pagerinti savo įmonės įvaizdį.
 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.